امام جمعه موقت خاش گقت: حماسه 9 دی، عرصه ای ارزشمند برای نمایش وحدت و یکپارچگی اقشار مختلف مردم ایران در دفاع از آرمان های بلند اسلام و انقلاب است.
کد خبر: ۳۵۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶ 31 December 2016


به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد پیری زاده اظهار داشت: در 9 دی 88 انقلاب اسلامی ایران جانی دوباره گرفت و استحکام و قوت اسلام و ماندگاری ایران سربلند برای دنیا نمایان گشت.
وی با گرامیداشت مناسبت های هفته ضرورت ریشه کنی بی سوادی را مورد تاکید قرار داد.
** زیبایی های وحدت ملت ایران در 9 دی نمایان شد
مولوی محمدعلی شهنوازی امام جمعه اهل سنت خاش نیز گفت: در حماسه 9 دی 88 زیبایی های وحدت ملت ایران و عظمت انقلاب اسلامی ایران نمایان شد.
وی بیان کرد: مردم شیعه و سنی، فارس و بلوچ، گروه ها و جناح های مختلف سیاسی در این روز به صحنه آمدند و وحدت یکپارچه خود را نشان دادند و تاکید کردند اسلام پایه و اساس کشور است و عبور از ارزش های اسلامی امری ناممکن است.
وی افزود: مردم سرزمین استکبار ستیز خاش و مرزداران سیستان و بلوچستان با متحد شدن و حضوری مقتدرانه در صحنه در سال های قبل و بعد از آن نشان داده اند که در اوج بیداری و آگاهی و بصیرت قرار دارند.
امام جمعه اهل سنت خاش با بیان اینکه برقراری صلح و امنیت در مناطق جنگ زده و سرزمین های اسلامی آرزو و آرمان فرد فرد امت اسلامی به شمار می آید از تلاش برخی کشورها برای برقراری سازش فراگیر میان نیروهای روسیه، ارتش سوریه و مخالفان سوری قدردانی کرد.
وی گفت: باید تلاش شود در کشور سوریه امنیت کامل به وجود آید و مردم این کشور مسلمان به ویژه زنان و کودکان از آتش فتنه و جنگ رهایی یابند.
** قرآن کتاب رشد و هدایت است
امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش با بیان اینکه قرآن کریم به عنوان کتاب رشد و هدایت و کامیابی در دنیا و آخرت محسوب می شود گفت: آموختن علم و سوادآموزی دارای اهمیت و جایگاه بالایی است.
مولوی محمدعثمان قلندرزهی در خطبه های این هفته نماز جمعه افزود: بهترین علم، یاد گرفتن و یاد دادن قرآن کریم و عمل به دستورات آن است.
وی اظهار داشت: علم قرآن انسان را از گرفتاری ها و تاریکی ها دور می کند.
نماز جمعه در یک مسجد جامع تشیع و 50 مسجد جامع اهل سنت خاش اقامه می شود.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**3042 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی

انتهای پیام /*
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار