کتاب 6 جلدی ' مولوی و قرآن ' سه شنبه شب با حضور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ، جمعی از اندیشمندان و دوستداران شعر و ادب و مسئولان محلی در مجتمع فرهنگی و هنری حر قائمشهر رونمایی شد.
کد خبر: ۳۵۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۶ 28 December 2016
ایرنا ، رونمایی از این کتاب که نویسنده آن قائمشهری است ، در مراسمی با عنوان 'پژوهش،راهبرد سروری؛نکوداشت اندیشه ورزان' صورت گرفت .
این برنامه را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تدارک دید و در مراسم رونمایی کتاب مولوی و قرآن هم نویسنده آن ' نظام الدین نوری کوتنایی ' حضور داشت.
نوری کوتنایی ، استاد دانشگاه هنر تهران و نویسنده و ناشر است و برای نوشتن این مجموعه 10 سال وقت صرف کرد.
وی گفت که کتاب مولوی و قرآن با بهره مندی از تفسیر نمونه ، تفسیر المیزان علامه طباطبایی و تفسیر کشف الاسرار میبدی نوشته شده است .
دکتر نظام الدین نوری کوتنایی متولد کوتنا از روستاهای قائمشهر و عضو هیات علمی دانشگاه هنر تهران است.
وی متولد سال 1327 است که تاکنون بیش از 80 عنوان کتاب به رشته تحریر در آورد و 6 کتاب تفسیر قرآنی هم تاکنون از وی رونمایی شد.
در این آئین شاعران مرصاد فولادی و غلامی در کنار اجرای موسیقی زنده اشعاری را در بین فرهیختگان هنر و ادب قرائت کردند.
همچنین در این آئین کلیپی از یادمان گذشتگان پژوهش استان مازندران از جمله دکتر منوچهر ستوده ، علی اکبر مهجوریان ، احمد محسن پور و قاسم هاشمی نژاد پخش شد.
در این آئین از پژوهشگران مطرح استان از جمله دکتر نظام الدین کوتنایی ، سید جلال محمدی ، دکتر سید جواد میرشکار ، صمد حسینی ، علی دامادی ، سید علی علوی ، دکتر حسین نورانی با اهداء لوح ، تجلیل شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این آئین گفت که این اداره کل بنا دارد ارتباط محکمی با مراکز آموزش عالی و دانشگاهی برقرار کند تا از یافته های جدید پژوهشگران در حوزه فرهنگ هنر بهره مند شود.
احد جاودانی افزود : اولین کاری که انجام داده ایم ، راه اندازی شورای پژوهشی با عضویت مردم و پژوهشگران استان مازندران بود و دبیرخانه شورای پژوهشی را فعال کرده ایم ، تا رابط خوبی با اداره کل فرهنگ و اسلامی و پژوهشگران داشته باشند .
وی ادامه داد : از جمله کارهایی که از سوی دبیرخانه پژوهشی انجام شد چاپ قطع نامه ثبت فرهنگ مازندران است که این قطع نامه با مشارکت دانشگاه جامع فرهنگی و هنر آمل منتشر شده است و همچنین گزیده مقالات ارسالی از سوی نویسندگان فرهنگ مازندران را در دستور داریم.
 
جاودانی گفت : برگزاری نشست پژوهشی ، نقد و بررسی کتاب ، رونمایی از کتاب تازه تالیف ، تجلیل از پژوهشگران استان و شهرستان ها هم از کارهایی است که در شورای پژوهشی در حال انجام است.
وی با بیان اینکه امسال قرار است که همایش نیما و زبان طبری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد برگزار شود ، افزود : این همایش 16 دی ماه در شهرستان نور برگزار می شود و پژوهشگران سراسر کشور مقالات ارزنده ای را به دبیرخانه ارسال کرده اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به اقدامات حمایتی از پژوهشگران هم اشاره کرد و گفت : با شناسایی پژوهشگران استان سعی کردیم تا بانک اطلاعاتی پژوهشگران را داشته باشیم و پژوهشگری که مرتبط با حوزه فرهنگ و رسانه بخواهند کار چاپ انجام دهند آنها را مورد حمایت مالی قرار می دهیم.
وی افزود : همچنین کسانی که بخواهند پایان نامه های دوران کارشناسی ارشد و دکتری با موضوع فرهنگ بومی مازندران را به چاپ برسانند ، مورد حمایت مالی قرار می دهیم .
جاودانی گفت : مقالات برگزیده پژوهشگران را سعی می کنیم در مجموعه مقالات در سطح استان سالانه چاپ کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار