کد خبر: ۳۵۰۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۷ 28 December 2016
تابناک گیلان / در این بسته اخباری درباره قتل مالک باشگاه بدنسازی، مردن بخاطر یک میلیون تومان، اجیر دو مرد مسلح برای اذیت کردن شوهر، اعدام برای پسر مادر کش، موبایل فروش صاحب کارش را کشت را می خوانید.
 

قتل یک زن در لاهیجان که مالک باشگاه بدنسازی بود
 
همزمان با کشف جسد زن لاهیجانی در رودخانه ای در رشت، تحقیقات برای شناسایی عاملان قتل او آغاز شد.
 
روز گذشته ماموران پلیس رشت در تماس های مردمی متوجه وجود جسد یک زن در حاشیه رودخانه پسیخان در حوالی روستای خشت مسجد رشت شدند.
 
با حضور ماموران پلیس در محل مشخص شد جسد متعلق به زن میانسالی است که پس از قتل در مکانی دیگر در حاشیه رودخانه رها شده است. با دستور قضایی جسد برای انجام تحقیقات بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد.
ساعتی پس از کشف جسد کاراگاهان پلیس با بررسی سوابق افراد مفقودی متوجه شدند جسد متعلق به زنی 57 ساله از اهالی لاهیجان است که چند روزی از مفقود شدن او می گذرد. تحقیقات بیشتر نشان می داد مقتول صاحب کلینیک و باشگاه زیبایی اندام زنانه است.
در ادامه تحقیقات کاراگاهان متوجه شدند خودرو مقتول به سرقت رفته است و احتمال دارد مدیر باشگاه بدنسازی قربانی سرقت شده باشد.
تحقیقات بیشتر برای رمز گشایی از این جنایت همچنان از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی رشت ادامه داد.
قتل صاحب مرغداری به دست کارگر افغان به خاطر یک میلیون تومان
مرد 55 ساله تصورش را هم نمی کرد که بدهی یک میلیون تومانی اش به مرد آشنا به قیمت جانش تمام شود.
این جنایت که در شهر کازرون رخ داد یکی از پرونده های مهمی بود که در این شهر اتفاق افتاد و چند روز قبل ماموران موفق شدند عامل آن را دستگیر کنند.
ماجرا از این قرار است که آذرماه امسال ماموران پلیس کازرون در جریان کشف جسد مردی در مرغداری اطراف شهر قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. مرد بر اثر اصابت ضربات جسمی برنده مانند چاقو به قتل رسیده بود. در ادامه تحقیقات ماموران موفق شدند هویت مقتول را شناسایی کنند.
آنها راهی خانه مرد 55 ساله شدند و در پرس و جو از اعضای خانواده اش مشخص شد که قربانی از مدتی قبل با یک افغانی اختلاف مالی یک میلیون تومانی داشته و به او بدهکار بوده است.
از آنجا که احتمال میرفت مرد طلبکار در این جنایت دست داشته باشد، دستور بازداشت او صادر و وقتی مشخص شد که وی همزمان با جنایت ناپدید شده است، ظن ماموران به او بیشتر شد. جست و جوها برای دستگیری قاتل فراری ادامه داشت تا اینکه ماموران با گذشت چند روز از ماجرای این جنایت، ردی از این قاتل فراری بهدست آوردند و این مرد را که با هویت جعلی کار می کرد، دستگیر کردند.

متهم پس از انتقال به اداره آگاهی به جنایت اعتراف کرد و گفت: مقتول قصد پرداخت بدهی اش را نداشت و به همین دلیل تصمیم داشتم که هرطور شده او را گوشمالی بدهم و دنبال فرصت مناسبی بودم که نقشه خود را عملی کنم.
وی ادامه داد: روز حادثه بر اساس نقشه ای که کشیده بودم در مرغداری مربوط به مقتول مخفی شده و ساعت ها در انتظار نشستم تا او بیاید. زمانی که وارد مرغداری شد او را غافلگیر کرده و با زدن ضربات چاقو به گردنش وی را به قتل رساندم.من قصد داشتم او را بترسانم اما وقتی گفت پولی برای پرداخت بدهی اش ندارد عصبانی شدم و به او حمله کردم و دست به قتل زدم. با اعترافات متهم، او برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس قرار گرفت.


اجیر کردن دو مرد مسلح برای زهرچشم گرفتن از شوهر

زن جوان برای ترساندن شوهرش، نیمه‌های شب دو مرد مسلح را بر بالین او فرستاد.

  رسیدگی به این پرونده زمانی در پلیس آگاهی گنبدکاووس کلید خورد که مردی مضطرب با مراجعه به مأموران، اعلام کرد 2 مرد سیاهپوش مسلح، وی را زمانی که در خانه‌اش خوابیده بود مورد ضرب و شتم قرار داده و بعدهم متواری شده‌اند.
در پی این شکایت، بلافاصله مأموران وارد عمل شده و با تشکیل تیم ویژه‌ای، تحقیق برای شناسایی و دستگیری تبهکاران آغاز شد. تا اینکه مأموران کلانتری 11 با دستگیری 2 مظنون به بازجویی فنی ازآنها پرداختند.دو متهم بازداشت شده وقتی تمام راه های فرار را به روی خود بسته دیدند ناچاربه اعتراف شدند.
یکی از آنان ادعا کرد که در ازای دریافت مبلغی پول از همسر این مرد، مأموریت یافتند تا نیمه شب به خانه آنها رفته و مرد میانسال را بترسانند. با توجه به این اعتراف‌ها همسر شاکی و برادرش بازداشت شدند. درادامه تحقیقات و بازرسی محل زندگی متهمان، یک قبضه کلت کمری کشف ‌شد.سرهنگ محمدعلی عسگری فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گنبدکاووس دراین باره گفت:همسرشاکی دربازجویی‌ها اعتراف کرد به خاطر اختلاف‌های شدید خانوادگی با همسرش و برای ترساندن وزهرچشم گرفتن از او، باکمک برادرش دومرد را اجیرکرده بود تا نقشه‌اش را عملی کند.
مردی که برادرش را کشته به حبس محکوم شد/ مقتول، مادرش را کتک زده بود
خردادماه، مأموران کلانتری ١٤٤ جوادیه تهرانپارس از مرگ مشکوک پسر جوانی در بیمارستان تهرانپارس باخبر شده و در محل حاضر شدند.
 بررسی‌ها نشان داد لحظاتی قبل پسری ٢٠ساله به نام فریدون درحالی‌که با ضربه چاقو مجروح شده بود با کمک بستگانش به بیمارستان منتقل شده اما به علت شدت جراحت فوت شده است.
برادر و پسرعموی مقتول که او را به بیمارستان منتقل کرده بودند، گفتند فریدون با ضربه چاقوی برادر بزرگش اشکان، هدف قرار گرفته است. بعد از تأیید خبر فوت فریدون، بازپرس ویژه قتل پایتخت به همراه کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در محل حاضر شدند. هم‌زمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی، اشکان سه ساعت بعد از حادثه خود را تسلیم پلیس کرد.

وقتي از اشکان ٢٤ساله تحقیق شد، گفت: من لوله‌کش هستم و برادرم نیز با من کار می‌کرد. وی ادامه داد: ساعتی قبل از حادثه سر کار بودم که خواهرم تماس گرفت و گفت فریدون با مادرمان درگیر شده و او را کتک زده است. بلافاصله به خانه‌مان رفتم. آنجا بود که دیدم پیشانی مادرم زخمی است. به من گفتند فریدون با استکان به پیشانی مادرم زده است. مادرم گفت فریدون وقتی متوجه شد لباس او را برادرش پوشیده با او درگیر شده است.

متهم ادامه داد: به طرف فریدون رفتم تا او را آرام کنم اما دست من را گرفت و از خانه بیرون کرد. برای لحظاتی بیرون از خانه مشاجره کردیم. بعد به طرف خانه خودم که همان نزدیکی است رفتم. وقتی به خانه رسیدم صدای داد و فریاد از داخل کوچه شنیدم. از پنجره به داخل کوچه نگاه کردم که دیدم فریدون با داد و فریاد به طرف خانه من می‌آید و خانواده‌ام نیز به دنبالش هستند. سپس من چاقویی از آشپزخانه برداشتم و به داخل کوچه رفتم. برادرم خیلی عصبانی بود و چند سیلی به من زد و من هم عصبانی شدم و با چاقویی که داشتم ضربه‌ای به او زدم.

پس از این اتفاق، برادر دیگرم و یکی از بستگانم او را به بیمارستان بردند. لحظاتی بعد من هم به بیمارستان رفتم که گفتند حالش خوب است تا اینکه به خانه برگشتم که برادرم با من تماس گرفت و گفت فریدون تمام کرده است. باورم نمی‌شد اما اتفاق افتاده بود تا اینکه خودم را به کلانتری معرفی کردم.

با پایان جلسات بازجویی و با توجه به اینکه اولیای‌دم در همان مراحل اولیه گفتند مجازاتی برای اشکان نمی‌خواهند و از او گذشت می‌کنند، کیفرخواست علیه متهم به خاطر جنبه عمومی جرم صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. روز گذشته قرار بود متهم پای میز محاکمه برود و از آنجایی که با وثیقه آزاد شده‌ بود در جلسه حاضر نشد و هیئت قضات به صورت غیابی او را محاکمه کردند و در پایان وارد شور شده و متهم را به پنج سال حبس محکوم کردند.

شاگرد موبایل‌فروشی، صاحب مغازه را به دلیل افشای فیلم سرقت‌هایش، کشت
نیمه شب 28 آذر امسال، رهگذران هنگام عبور از روستایی در بخش «لشت‌نشا»ی رشت با مشاهده خودروی پژویی که به‌صورت عجیبی در حاشیه جاده رها شده بود با پلیس 110 تماس گرفتند.
دقایقی بعد از این تماس مأموران خود را به محل مورد نظر رساندند. آنها هنگام بررسی خودرو آثار و نشانه‌هایی از خون در صندلی عقب مشاهده کردند. به همین دلیل مأموران با احتمال اینکه حادثه ناگواری رخ داده باشد خودرو را به کلانتری انتقال داده و تحقیق در این باره در دستور کار قرار گرفت.

در ادامه مالک خودرو شناسایی و مشخص شد مرد 36 ساله که در شهرستان «کوچصفهان» مغازه موبایل فروشی دارد به‌دنبال خروج از مغازه‌اش به‌طورمرموزی ناپدید شده و خانواده‌اش درجست‌و‌جویش هستند. بدین ترتیب تجسس‌ها برای ردیابی مرد موبایل فروش در دستور کار مأموران قرار گرفت تا اینکه پیکر بی‌جان و خون آلود وی در حالی که با اصابت ضربات کارد از پا در آمده بود در یکی از روستاهای حوالی آستانه‌اشرفیه حوالی پل «کورکا» در منطقه دهستان چهارده پیدا شد.

 با کشف جسد، مأموران که خود را با معمای جنایی روبه‌رو می‌دیدند تلاش برای به‌دست آوردن ردی از قاتل یا عاملان جنایت را در دستور کار قرار دادند.

در جریان این بررسی‌ها مشخص شد قربانی حادثه مدتی قبل و به‌دنبال بروز اختلافاتی، شاگردش را اخراج کرده بود. به همین خاطر پسر22 ساله بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفت.

 کامران در تحقیقات مقدماتی منکر هر گونه اطلاع از ماجرا شد و خود را بی‌گناه دانست تا اینکه با مشاهده مدارک پلیسی رازجنایت را فاش کرد.

وی گفت: «صاحب مغازه تهدید کرده بود در صورت بازنگرداندن پول‌های مسروقه مغازه، فیلم سرقت‌هایم را در اختیار دوستانم قرار خواهد داد به همین خاطر تصمیم گرفتم او را از این کار منصرف کنم. به همین خاطردرکمینش نشستم و بعد از بستن مغازه به تعقیبش پرداختم. بعدهم درفرصتی مناسب سوارماشینش شدم. حوالی پلیس‌راه رشت- آستانه بودیم که پس ازمشاجره‌ای جدی درگیرشدیم که من هم ناگهان با ضربات چاقو او را به قتل رسانده و جسد را در منطقه «دهستان چهارده» از ماشین بیرون انداختم. بعدهم خودروی پژو را در نزدیکی پل کورکا در آستانه‌اشرفیه رها و فرار کردم.»

سرهنگ محبوبی -فرمانده نیروی انتظامی آستانه‌اشرفیه -در این باره گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم وی همچنان با دستور قضایی در بازداشت به سر می‌برد.

به گفته وی، عامل جنایت اهل رشت و ساکن کوچصفهان است که در کمتر از 12 ساعت بعد از کشف جسد دستگیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار