استاندار خوزستان؛
با ستاد اجرایی فرمان امام قریب به ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف و تفاهمنامه ای نیز هفته قبل منعقد کردیم. ساخت بیمارستان تنفسی را به اتمام می رسانیم و فاز اول بخش سرطان را نیز شروع خواهیم کرد
کد خبر: ۳۴۹۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳ 27 December 2016
استاندار خوزستان بیان کرد: با ستاد اجرایی فرمان امام قریب به ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف و تفاهمنامه ای نیز هفته قبل منعقد کردیم. ساخت بیمارستان تنفسی را به اتمام می رسانیم و فاز اول بخش سرطان را نیز شروع خواهیم کرد.

دکتر غلامرضا شریعتی در همايش حمايت طلبي در موضوع تفاهم نامه احداث ١٦٠ واحد بهداشتي در شهرهاي تابعه دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز که در سالن شهید رجایی برگزار شد اظهار کرد: یکی از حقوق مردم جامعه بر حکومت، سلامت است. یکی از تکالیف هر دولتی فراهم کردن شرایط زیست سالم و بدون دغدغه برای مردم است.

 
وی افزود: سلامت هم ابعاد مختلفی دارد و خیلی طیف گسترده ای از سلامت روان تا جسم را شامل می شود. از نظر سلامتی جسمانی یک سری استاندارهایی برای بهداشت تعیین شده که باید تا حد امکان آنها را برای مردم تأمین کنیم.
 
شریعتی بیان کرد: شاید ۲۵ درصد از تامین سلامت و بهداشت به اداره بهداشت ارتباط داشته باشد ولی شهرداری یا سیستم آب و فاضلاب شهری نیز در تامین بهداشت نقش دارند.
 
وی با اشاره به اینکه بهداشت نقشی نظارتی دارد، گفت: به عنوان نمونه وقتی سیستم آب شرب با مشکل مواجه می شود، نظارت آن با بهداشت است. باید الزامات امر نظارتی در اختیار سیستم بهداشت و درمان قرار بگیرد تا بتواند به وظایف خود عمل کند.
 
استاندار خوزستان بیان کرد: امکان دسترسی بهداشت به نقاط، طیف ها و افراد مختلف جامعه، امکان پایش و ارزیابی عملکرد بخش های مختلف تامین بهداشت، تاسیس پایگاه های ثابت از جمله شرایطی است که باید برای بهداشت و درمان تامین کرد.
 
شریعتی با اشاره به اینکه هرچه دسترسی بیشتر باشد امکان پایش نیز بیشتر است، گفت: بخش بهداشت و سلامت یکی از دغدغه های مردم بوده و اولین خواسته های آنان در زمینه درمانگاه، بیمارستان و یا اختصاص پزشکان است.
 
وی با اشاره به اینکه مردم وجود بهداشت را کارآیی دولت و نبود آن را به عدم کارآیی دولت می دانند، بیان کرد: وظیفه حکومت تامین امنیت، بهداشت و سلامت و نه پتروشیمی، فولاد و یا کارخانه های دیگر است.
 
شریعتی با اشاره به پیشرفت خوب وزارت بهداشت در تامین بهداشت با وجود مشکلات مالی دولت گفت: دولت تدبیر تأکیدات بسیاری بر تامین بهداشت دارد و تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا به یک ثبات در این زمینه برسد. به هر حال استانداردهای سلامت یکی از شاخص های توسعه ای در کشور است.
 
استاندار خوزستان اظهار کرد: سال ۸۴ هزینه های جاری کشور۲۵ هزار میلیارد تومان بود یعنی کشور با ماهیانه دو هزار میلیارد تومان اداره می شد. ولی هم اکنون به هر دلیلی فعلا با یک دولتی با بودجه ۲۲۰ هزار میلیارد تومان مواجه هستیم که ۱۱ هزار میلیارد تومان هم فقط پرداخت حقوق را در کنار سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه پرداخت می کند.
 
شریعتی با اشاره به بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومانی عمرانی دولت یادآور شد: عملا بودجه عمرانی کشور نسبت به کل بودجه هشت درصد است یعنی دولت اعتباری برای عمران ندارد. با وجود این کمبودهای بودجه ای در حوزه سلامت و بهداشت کارهای جدی و اساسی را شروع کرده است.
 
وی گفت: وظیفه داریم که به خدمت رسانی به مردم در زمینه تامین بهداشت و درمان کمک کنیم. با این کار سطح سلامت جامعه را افزایش می دهیم؛ بنابراین باید نسبت به آن اهتمام جدی بورزیم.
 
شریعتی با اشاره به موفقیت در کارهای هماهنگ و جمعی گفت: باید در خوزستان یاد بگیریم که کارها را بین بخشی و هماهنگ انجام بدهیم ولی متاسفانه روحیه کار جمعی و بین بخشی کم داریم. باید نسبت به انجام چنین اموری تمرین و یاد بگیریم که با این کارها نتیجه مطلوب به دست می آید.
 
استاندار خوزستان بیان کرد: با ستاد اجرایی فرمان امام قریب به ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف و تفاهمنامه ای نیز هفته قبل منعقد کردیم. ساخت بیمارستان تنفسی را به اتمام می رسانیم و فاز اول بخش سرطان را نیز شروع خواهیم کرد.
 
وی خبر داد: شهرهای کارون، باوی، حمیدیه و هویزه نیز برای ارتقای سیستم بهداشت و درمان، مدرسه و راه های روستایی در دستور کار انجام اقدامات لازم قرار دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار