کد خبر: ۳۴۹۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱ 27 December 2016

نمايشگاه دستاوردهاى پژوهشی استان صبح روز دوشنبه ششم دی‌ماه در ولايت قندهار افغانستان افتتاح شد.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، در اين نمايشگاه جمشيد نژاد معاون سياسي استاندارى سیستان و بلوچستان طي سخناني گفت: امروز شاهد برگزارى اولين نمايشگاه دستاوردهای پژوهشي استان سيستان و بلوچستان در ولایت قندهار هستيم، نمایشگاهی که پس از انعقاد تفاهم‌نامه همكارى ميان این دو استان صورت می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: ما به دنبال آن هستيم تا زمینه‌های لازم به منظورانجام مبادلات بيشتر با کشور افغانستان را رونق بخشيم.

وی از بندر مهم و استراتژیک چابهار بعنوان كليد فتحي براى كشورهای همسایه به‌ویژه کشور افغانستان دانست كه در مسير خشكي قرارگرفته است.

جمشید نژاد گفت: كشور افغانستان می‌تواند با سرمایه‌گذاری‌های خود در بخش‌های آموزش عالي، فرهنگ، تجارت، بهداشت و صنعت، در راستاى تفاهم‌نامه‌های منعقد شده راه را براى توسعه همه‌جانبه هموار سازد و ما در این نمایشگاه بسته پيشنهادى خوبي را جهت ارائه به مسئولان ولایت قندهار همراه آورده‌ایم.

دكتر عزيزى والي ولايت قندهار نيز طي سخناني از برگزارى همکاری‌های مشترك درزمینه ی مسائل مختلف با جمهورى اسلامي قدرداني نمود و اظهار اميدوارى كرد تا اين همکاری‌ها محدود به برگزارى نمايشگاه نشود و زمینه سرمایه‌گذاری‌های بزرگ‌تر فراهم گردد. وی از ابراز آمادگي دانشگاه‌های استان سيستان و بلوچستان جهت انعقاد تفاهم‌نامه با طرف های افغانستانی استقبال نمود و از نشست مشترک با نمایندگان دانشگاه‌های استان تا پایان امروز خبر داد.

وی در خاتمه اظهار امیدواری نمود تا این مراودات رشد اقتصادی و صنعتی را برای دو کشور به ارمغان آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار