حشمت الله عسگری؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام صدور گواهی کالا از مبدا نشان دهنده کالا و شناسنامه آن محسوب می شود به همین خاطر باید در مرز مهران این گواهی صادر شود.
کد خبر: ۳۴۸۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 24 December 2016

به گزارش تابناک ایلام؛ حشمت الله عسگری روز شنبه در نشست توسعه مبادلات مرزی اظهار کرد:خواستار اجرایی شدن صدور گواهی کالا از مبدا برای کالاهای ایرانی صادر به کشور عراق شد.
 
وی در ادامه به ساماندهی مبادلات مرزی توسط گمرک و ارایه خدمات مطلوب و بهتر در بازارچه مرزی مهران تاکید کرد و گفت: واگذاری مدیریت این دو بخش به یک واحد در ساماندهی خدمات بسیار موثر است.

وی همچنین از شهرداری مهران خواست با توجه به عوارضی که از کامیونداران اخذ می کند در قبال آن خدمات مطلوب و مناسبی در گمرک و بازارچه مرزی مهران ارایه کند.
 
در این نشست مدیرکل گمرک استان و رئییس سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل همیاری شهرداریها در خصوص مسائل و مشلات بازارچه مرزی، گمرک و عوارض گمرکی مطالبی ارائه کردند.
 
در پایان این نشست مقرر شد که شهرداری مهران در ارایه خدمات خود به بازارچه مرزی مهران بازنگری کند و خدمات مطلوبی به تجار و بازرگانان فعال در این منطقه ارایه کند.
 
همچنین اخذ عوارض توسط شهرداری از کامیونهای ترانزیتی ممنوع شد و تا تعیین تکلیف نشدن زمین بازارچه اخذ عوارض 20هزار ریالی به توسط آقای سرحدی منتفی شد.
 
حذف مبلغ 100هزار ریال برای ساماندهی کامیونها نیز از دیگر مصوبات این نشست بود.
 
واگذاری غرفه های بازارچه از طریق مزایده به تجار و صدور گواهی از مبدا از دیگر مصوبات این نشست بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار