با حضور اعضای شورای هماهنگی صنعت آب، برق و گاز استان اردبیل همایش مصرف انرژی در اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷ 13 May 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این همایش که صبح امروز و در سالن ولایت سپاه اردبیل برگزار شد، رئیس شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان اردبیل اظهار کرد: راهکارهای مدیریت مصرف در حوزه آب، برق، گاز و انرژی‌های تجدیدناپذیر باید همواره مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم یک خروجی مناسبی را در جامعه و پاسداشت این منابع ارزشمند شاهد باشیم.

علیرضا علیزاده گفت: ما در سال‌های اخیر با توجه به بحران‌هایی که در حوزه مدیریت نامناسب و بی‌رویه انرژی‌ها شاهد بودیم با مشارکت وزارت نیرو و سایر دستگاه‌ها سعی کردیم تا در استان اردبیل نیز بحث مدیریت مصرف را به عنوان یک اولویت جدی مدنظر قرار دهیم.

وی با اشاره به نزدیکی فصل تابستان و ضرورت اشاعه و ترویج فرهنگ مدیریت مصرف به ویژه در برق و آب افزود: ما به جای انرژی‌های فسیلی و تجدیدناپذیر می‌توانیم از انرژی‌های تجدیدپذیر همچون انرژی خورشیدی و باد و ... استفاده کنیم تا زمینه برای بهره‌گیری از این منابع فراهم آید.

مدیرعامل شرکت برق استان اردبیل عنوان کرد: سالانه بخش عمده‌ای از منابع انرژی کشور به دلایل مختلف مانند مناسب نبودن تکنولوژی، ‌ارزان بودن انرژی،‌عدم دقت در مصرف و ... تلف می‌شود که با روند کنونی صنعت برق بدون دستیابی به الگوی مناسب در مصرف انرژی با مشکلات جدی در تامین برق کشور روبه‌رو خواهیم شد.

علیزاده ادامه داد: ما هر چند در استان اردبیل تا سه برابر ظرفیت مصرف، تولید برق را شاهد هستیم و نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان بخش عظیمی از تولیدات خود را در مدار مصرف سراسری قرار می‌دهد اما همچنان تاکید ما بر مصرف بهینه از سوی خانواده‌ها است.

این مسئول اوج مصرف و پیک آن را در ایام تابستان در ساعات پایانی اعلام کرد و گفت: ارزان بودن قیمت انرژی به ویژه برق و آب در سال‌های اخیر سبب شده تا روند مصرف به شکل بی‌رویه باشد اما با هدف گذاری‌ها و ترویج فرهنگ مصرف درست بخشی از این آسیب‌ها در استان اردبیل از بین رفته است.

دبیر اجرایی همایش مدیریت مصرف انرژی افزود: ما در استان اردبیل زیرساخت‌های انتقال، تولید و مصرف انرژی برق را به شکل کامل در مناطق شهری و تا 99 درصد در روستاها فراهم کردیم و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیزاده با بیان اینکه در این زمینه باید همچنان ترویج و توسعه فرهنگ مصرف درست را مدنظر قرار دهیم، افزود: در همه این موارد بر اساس تعریفی که شرکت توانیر از مصرف عادی، ‌اوج مصرف و کم باری دارد باید دقت لازم انجام شود تا مشکلات و موانع برطرف شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار