سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر بیش از 340 هزار و 874 تن انواع کالا از بازارچه مرزی سومار این شهرستان به عراق صادر شده است.
کد خبر: ۳۴۷۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸ 22 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،فرهاد همتی روز پنجشنبه ارزش ریالی کالاهای صادر شده از بازارچه مرزی سومار به عراق را 155 میلیون و 329 هزار و 982 دلار ذکر کرد و اظهار داشت: این کالاها توسط 20 هزار و 978 دستگاه کامیون به بغداد و دیگر استان های مرکزی این کشور صادر شده است.
وی، سیمان ، تره بار، موادشوینده ، شیشه، آهن آلات ، حنا ، سنگ کاشی ، پودرسنگ ، لوله ، کولر، کشمش ، رب گوجه فرنگی ، کربنات سدیم ، نمک ، ظروف یکبار مصرف ، چسب ، پسته ، ظروف تفلون ، مواد اولیه گرانول ، الیاف ، کاغذهای مقوایی ، تشک ، چینی بهداشتی ، موزائیک ، شیشه ، لبنیات و پوشال را از جمله کالاهایی ذکر کرد که از بازارچه سومار به عراق صادر می شود.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب با بیان اینکه 10 نوع کالای جدید به فهرست کالاهای صادراتی از طریق بازارچه مرزی سومار به عراق اضافه شده است، گفت: برای نخستین بار در چند روز گذشته صادرات لبنیات از این بازارچه محقق شده و براساس تصمیم مسوولان عراق قرار است بازارچه مرزی سومار برای محوریت صادرات این کالا تعیین شود.
همتی اضافه کرد: هم اکنون 40 نوع کالاهای صادراتی از بازارچه مرزی سومار به عراق صادر می شود.
وی با بیان این که ساخت غرفه های عرضه محصولات غذایی در راستای رفاه مناسب در محل بازارچه آغاز شده و حداکثر تا یک ماه آینده تکمیل خواهند شد، گفت: امید است با اقدام های جدید، بخش دیگری از مشکلات فراروی توسعه مبادلات برطرف و شاهد افزایش روزافزون تجارت از این مرز باشیم.
بازارچه مرزی سومار 16 فروردین 94 با حضور استانداران کرمانشاه و دیاله عراق، معاون وزیر کشور عراق و سفیر ایران در عراق و برخی مسوولان محلی 2 استان به طور رسمی افتتاح شد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار