معاون امور استان‌های صداوسیما؛
از تحکیم وحدت و وجدان ملی گرفته تا نمودی از مردم‌سالاری محلی و عدالت رسانه‌ای و صیانت از ارزش‌ها و آیین‌های جوامع مختلف از کارکردها و تفاوت‌های شبکه‌های استانی سازمان و صداوسیما است
کد خبر: ۳۴۶۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ 21 December 2016
به گزارش تابناک خوزستان ؛معاون امور استان‌های صداوسیما شبکه‌های استانی صداوسیما را دارای اهمیت و کارکردی متفاوت برشمرد و اظهار کرد: از تحکیم وحدت و وجدان ملی گرفته تا نمودی از مردم‌سالاری محلی و عدالت رسانه‌ای و صیانت از ارزش‌ها و آیین‌های جوامع مختلف از کارکردها و تفاوت‌های شبکه‌های استانی سازمان و صداوسیما است.

 مراسم افتتاحیه نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها ۳۰ آذر ماه در استان خوزستان برگزار شد.

علی دارابی در این مراسم ضمن تشکر از حاضرین و افرادی که در برگزاری این مراسم امور استان‌ها را یاری کردند، گفت: رئیس صداوسیما یکی از بزرگ‌ترین مشوق‌های ما در برگزاری این مراسم بود.

او با بیان این که «ما امروز از جهانی صحبت می‌کنیم که رسانه‌ای است»، اظهار کرد: در این جهان رسانه‌ای خوب و بد، ارزش و ضدارزش و حق و باطل از قاب تلویزیون‌ها معرفی می‌شود. امروز رسانه‌ها پیشگامان رفتارسازی، فرهنگ‌سازی و ایدئولوژی‌سازی هستند و گفتمان‌ها را شکل می‌دهند. در این شرایط وظیفه و مسئولیت ما در حوزه رسانه بسیار سنگین است. ما باید بتوانیم در جهان رسانه‌ای امروز سواد رسانه‌ای جامعه را بالا ببریم تا در این فضا آگاهی‌بخشی و مسئولیت‌بخشی شکل بگیرد.

معاون امور استان‌های رسانه‌ ملی خاطرنشان کرد: صداوسیما ۱۴۵ شبکه رادیویی و تلویزیونی دارد که بالغ بر ۷۰ شبکه آن برای استان‌هاست و همه شما مدیران، هنرمندان و برنامه‌سازان به مثابه ثروت ملی برای این رسانه هستید.

دارابی شبکه‌های استانی صداوسیما را دارای اهمیت و کارکردی متفاوت برشمرد و اظهار کرد: از تحکیم وحدت و وجدان ملی گرفته تا نمودی از مردم‌سالاری محلی و عدالت رسانه‌ای و صیانت از ارزش‌ها و آیین‌های جوامع مختلف از کارکردها و تفاوت‌های شبکه‌های استانی سازمان و صداوسیما است.

معاون امور استان‌های صداوسیما در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: سازمان یونسکو چندین سال است که از سر استیصال فریاد می‌زند در این عصر جهانی شدن بیش از سه هزار زبان، گویش و لهجه به نفع پنج زبان بین‌المللی در حال نابودی هستند و از همه کشورها درخواست کرده که به داد این جوامع برسند. در این شرایط نقش رسانه‌ها و شبکه‌های استانی بی‌بدیل است.

دارابی با اشاره به چشم‌اندازی که مدیریت جدید صداوسیما در حوزه استان‌ها در نظر گرفته است، گفت: در دوره جدید مدیریت صداوسیما و استان‌ها بیش از ۱۲۰ برنامه در قالب یک برنامه پنج‌ساله در نظر گرفته شده و در حال تدوین نهایی است. در همین راستا چهار نهضت بزرگ وجود دارد که از همه هنرمندان کشور دعوت می‌کنیم در این نهضت ملی شرکت داشته باشند.

او پویانمایی و انیمیشن در استان‌ها را یکی از این نهضت‌ها برشمرد و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها قطب پویانمایی جهان در حوزه تولیدات اسلامی، پاک و اخلاقی است و تنها سازمانی که دغدغه تولیدات پاک و اخلاقی را دارد، رسانه ملی کشورمان است که در این میان مراکز استانی نقش اول را ایفا می‌کنند.

معاون امور استان‌ها نهضت دوم را مستندسازی دانست و یادآور شد: بسیاری از جوایز و موفقیت‌های سازمان صداوسیما در جشنواره‌های ایرانی و خارجی به مراکز استان‌ها اختصاص دارد.

او به نهضت نمایش اشاره و اظهار کرد: باید بپذیریم که امروز ساختار نمایش جزو تأثیرگذارترین بخش‌های تلویزیون است. مراکز استان‌ها در این زمینه یک سریال ۳۰۰ قسمتی را در مرکز گیلان در دست تهیه دارد. همچنین ۱۵ مرکز ما در سیمای استان‌ها فیلم و سریال‌های فاخر تولید می‌کنند و این برای ما سرآغاز یک نهضت بزرگ است.

دارابی با اشاره به نهضت فیلمنامه‌نویسی گفت: بسیاری از کارهای خوب و فاخر مبتنی بر متن زیبا و جذاب هستند. من همین‌جا همه از فیلمنامه‌نویسان دعوت می‌کنم که با مقدماتی که با سیمای استان‌ها فراهم شده شرکت کنند.

معاون امور استان های صداوسیما با اشاره به اهمیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در فضای رسانه‌ای خاطرنشان کرد: این موضوع آن‌قدر بااهمیت است که مقام معظم رهبری آن را به مثابه انقلاب اسلامی دانسته‌اند. در این راستا گام اول مراکز استان‌ها این است که به زودی در همه مراکز معاونت فضای مجازی خواهیم داشت و تصویری شدن رادیوهای تمام مراکز نیز در همین راستاست که در پایان همین هفته مراسم افتتاحیه آزمایشی رادیوتصویری تمام مراکز استان‌ها را برگزار خواهیم کرد.

دارابی با اشاره به آثاری که به جشنواره‌های نوزدهم راه یافته است، توضیح داد: ۱۵۷۵ اثر مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است که ۳۴۱ اثر در حوزه سینما، ۴۴۰ اثر در حوزه صدا، ۴۴۳ اثر در حوزه خبر، ۲۶۰ اثر در حوزه موسیقی و شعر و ۹۱ اثر در حوزه پژوهش به جشنواره ارسال شده است که ۶۰ نفر از استادان، صاحب‌نظران و مدیران باسابقه در مدت ۴۵ روز این آثار را مورد بررسی قرار داده و رأی خود را صادر کردند.

در ادامه این مراسم همچنین  آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام‌جمعه خوزستان ضمن خیرمقدم به حاضرین در مراسم یادآور شد: هنرمندان ما خطیبانی هستند متعهد، ادیبانی هستند حاذق و مربیانی هستند که در زمینه تعلیم و تربیت بسیار خدمت‌گزارند.

آیت‌الله جزایری با اشاره به ویژگی‌های برجسته استان خوزستان و با بیان این که خوزستان، ایران کوچک است، خاطرنشان کرد: این موضوع را از این جهت می‌گویم که استان خوزستان از لحاظ اقوام متنوع و متکثر که در خود جای داده از مزیتی برخوردار است؛ اقوامی که با خون‌گرمی و محبت نسبت به هم در این استان حضور دارند. همچنین مواهب خداوند به این استان باعث برجستگی آن شده است.

این عضو مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: از صداوسیما خواهش می‌کنم فصل یا بخشی را به معرفی استان خوزستان با همه پتانسیل‌ها و پشتوانه‌هایی که دارد اختصاص دهد تا جذب سرمایه‌گذار داشته باشد؛ چرا که استان خوزستان در عین همه ویژگی‌های خوبی که دارد آمار جمعیت بیکاران بسیار زیادی دارد.

او با بیان این که صداوسیما قدرت جذب خوبی دارد، اظهار کرد: صداوسیما می‌تواند استان خوزستان را محلی آرام و امن برای سرمایه‌گذاران معرفی کند. همچنین این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز جذب توریست در این استان شود. به هر حال دوستان باید بپذیرند که ما منزوی هستیم. حتی اگر تعمدی هم در کار نباشد و ما خود به خود در این شرایط قرار گرفته باشیم.

آیت‌الله جزایری خاطرنشان کرد: صداوسیما در سال‌های اخیر توجه خاصی به اقوام و وحدت و اتحاد آن‌ها داشته است. این موضوع بسیار حائز اهمیت است و ما از آن‌ها تشکر می‌کنیم و معتقدم که هرچقدر در این زمینه برنامه‌سازی شود باز هم جای کار دارد.

همچنین رحیمی، مدیرکل صداوسیمای خوزستان به عنوان میزبان نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها به حاضرین در مراسم خوش‌آمد گفت و در سخنانی به بیان ویژگی‌های این استان پرداخت.

در نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها از اقبال واحدی، جواد قارایی، ایرج میلانی، مجید قناد، علی‌اصغر شادروان و سلیم رنگ‌زن که به نوعی با استان خوزستان میانه‌ای داشتند، تقدیر شد.

اقبال واحدی در این مراسم اظهار کرد: از تمام کسانی که بودجه صداوسیما را تعیین می‌کنند خواهش می‌کنم بحث اسپانسر در برنامه‌های شهرستان را مطرح نکنند. تمام سفرنامه‌هایی که ما داشته‌ایم با بودجه صداوسیما انجام می‌شد اما الان به خاطر نبود بودجه کنسل شده است.

همچنین مجید قناد خاطرنشان کرد: بعد از مدت‌ها به شهر خودم آمدم و در کنار مردم خوب و دوست‌داشتنی آن هستم.

او با اشاره به حضور علی دارابی در معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما گفت: امروز می‌بینیم که از باتجربه‌ها چگونه استفاده می‌شود؛ کسانی که باتجربه‌اند و نه بازنشسته.

در این مراسم همچنین از صادق آهنگران به پاسداشت تکریم جهاد و تلاشی که برای فرهنگ شهادت و شهیدان داشته‌ است تقدیر شد.

همچنین در نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها از رضا علی‌دادی، معاون فنی صداوسیما، منصور لاوری، مدیرکل سابق مرکز بوشهر، محسن شکرنیا، مدیرکل سابق مرکز آذربایجان غربی، حسن آسایش، مدیرکل سابق مرکز یزد، علی کلباسی، مدیرکل سابق مرکز اصفهان و علی نواداد، مدیرکل سابق مرکز آذربایجان شرقی تقدیر شد.

علی نواداد در این مراسم خاطرنشان کرد: جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها حتی از پیش از آغاز آن از مطالبات تولیدکنندگان مراکز بود؛ گرچه سازمان کمی دیرتر به این ندا لبیک گفت اما زمینه وسیعی را پیش روی همه تولیدکنندگان همه استان‌ها گشود. در این راستا خلاقیت‌ها و استعدادهای زیادی خودشان را نشان دادند و صره از ناصره شناخته شد.

او خاطرنشان کرد: امواج آن حتی به تهران رسید و در جشنواره‌های سراسری و حتی بین‌المللی خودش را نشان داد. در این اواخر که وقفه‌ای کوتاه در برگزاری این جشنواره به وجود آمد چه دل‌ها که نلرزید اما با عنایت و تدبیر معاون امور استان‌ها و رئیس صداوسیما این جشنواره خوشبختانه امسال برگزار شد.

در این مراسم همچنین از خانواده‌های شهدای استان خوزستان با حضور مسئولین و مقامات صداوسیمای این استان تقدیر شد و همچنین از خانواده‌های شهید تقوی (شهید مدافع حرم)، خانواده شهید غلامرضا رهبر (شهید خبرنگار)، خانواده شهید شفیعی و خانواده شهید بهنام محمدی تقدیر به عمل آمد.

منبع: تابناک
برچسب ها: علی دارابی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار