مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: 50 درصد از مزارع استان در کشت پائیزه امسال با استفاده از بذرهای اصلاح شده به زیر کشت رفته اند.
کد خبر: ۳۴۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 21 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین فرزاد خوش اخلاق روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: قزوین در استفاده از بذرهای اصلاح شده در بخش کشاورزی جزو استان های پیشگام به شمار می رود.
وی با بیان اینکه امسال برای محصولات استراتژیک کشت پائیزه 12 هزار و 500 تن بذر اصلاح شده در استان تولید و پررورش داده شده است، یادآور شد: براساس برنامه های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی باید میزان استفاده از بذرهای اصلاح شده در اراضی به 75 درصد برسد.
این مسئول سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، بیشترین اختصاص بذرهای اصلاح شده را مربوط به کشت محصولات گندم آبی و دیم و جو آبی دانست و گفت: در سال زراعی جاری هفت هزار و 500 تن بذر اصلاح شده گندم از ارقام پیشگام، پیشتاز، اروم، سیوند، سیروان و پارسی و سه هزار و 500 تن نیز بذر گواهی شده گندم دیم شامل ارقام آذر 2 و سرداری بین مزرعه داران قزوینی توزیع شده است.
وی اضافه کرد: میزان بذر جو ابی تولید شده در استان نیز یک هزار و 450 تن بوده است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: بذرهای اصلاحی توزیع شده با یارانه دولتی به کشاورزان ارائه شده است.
خوش اخلاق در پایان گفت: بذرهای اصلاح شده زیر نظر مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی استان پرورش داده و تولید می شوند.
استان قزوین دارای 489 هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار