کد خبر: ۳۴۶۰۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۶ 20 December 2016
جام حذفی همواره مسابقاتی بوده برای عرض اندام تیم‌های کوچک. بارها در جام‌های حذفی کشورهای مختلف دیده ‌شده یک تیم از دسته پایین‌تر خود را به فینال مسابقات رسانده و قهرمان شده است. در همین سال‌های اخیر هم یک بار گسترش فولاد دسته‌اولی فینالیست ‌شد و دو بار هم تیم‌های انتهای‌جدولی مس کرمان و شاهین بوشهر در آستانه قهرمانی قرار گرفتند. این فصل جام حذفی ایران هم با یک شگفتی بزرگ و تاریخی همراه شد؛ حذف پرسپولیس مقابل تیم کم‌نام‌ونشان قشقایی شیراز. قشقایی تیمی که در دسته دوم در پایین جدول قرار داشت، موفق شد صدرنشین لیگ برتر را حذف کند. بااین‌حال ماجراجویی قشقایی خیلی زود به پایان رسید و غول‌کُش و شگفتی‌ساز جام حذفی ٩٥-٩٦ را باید یک تیم دسته‌دومی دیگر دانست؛ نفت و گاز گچساران، تیمی که تا به حال تنها یک حضور کوتاه‌مدت در دسته اول کشور داشته و هم‌اکنون در یکی از گروه‌های سه‌گانه دسته دوم حضور دارد. بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی امروز و فردا برگزار می‌شود و از جمع هشت تیم حاضر در این مرحله تنها نفت و گاز گچساران لیگ‌برتری نیست. حضور این تیم در جمع لیگ‌برتری‌ها را باید یک شگفتی درخورتوجه دانست. تیم دسته‌دومی نفت و گاز گچساران هم‌اکنون در رده پنجم جدول گروه A دسته دوم ایران قرار دارد و برای رسیدن به دور بعدی این مسابقات تلاش می‌کند.
این تیم متعلق به استان کهگیلویه‌وبویراحمد است. فوتبال قدمتی چند‌دهه‌ای در گچساران دارد؛ با این حال نفت و گاز گچساران تنها در سال ٨٨ موفق شد با گرفتن سهمیه اهدایی فدراسیون وارد دسته دوم فوتبال ایران شود که سطح سوم مسابقات به شمار می‌رود. این تیم چهار سال بعد لیگ‌یکی شد و بعد دوباره به دسته دوم برگشت؛ با وجود این امسال با چهار مرحله صعود در جام حذفی نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. شاگردان داریوش یزدی تا اینجای کار (مرحله یک‌چهارم نهایی) دو تیم لیگ‌برتری را حذف کرده‌اند و باید لقب غول‌کش را به آنها داد. مسیر نفت و گاز گچساران تا این مرحله هم درخورتوجه بوده است. این تیم مانند دیگر تیم‌های دسته‌دومی از مرحله یک‌شصت‌وچهارم وارد مسابقات شد. نفت در آن مرحله میزبان شهرداری کاشان بود که به‌دلیل انصراف میهمان صعود کرد. نماینده استان کهگیلویه‌وبویراحمد در مرحله یک‌سی‌ودوم میهمان استقلال خوزستان قهرمان لیگ برتر بود که از آنجا خلق شگفتی را شروع کرد. آن‌موقع همه فکر می‌کردند کار این تیم تمام خواهد شد اما تیم در اهواز با یک گل استقلال خوزستان را شکست داد و به همراه قشقایی شیراز اولین شگفتی‌های جام حذفی را رقم زد.
نفت و گاز گچساران در مرحله یک‌شانزدهم نهایی میزبان راه‌آهن بود که به علت انصراف راه‌آهن بی‌دردسر به یک‌هشتم نهایی رسید. بازهم هواداران گچسارانی در حسرت دیدن بازی تیمشان در جام حذفی ماندند؛ نفت و گاز گچساران در یک‌هشتم نهایی جام حذفی میهمان فولاد خوزستان بود. آنها یک بار در ورزشگاه غدیر اهواز، استقلال خوزستان را حذف کرده بودند و این‌بار موفق شدند در ضربات پنالتی فولاد را شکست دهند و خود را به جمع هشت تیم برتر برسانند. این تیم تا به حال در خانه بازی نکرده و با دو برد در غدیر اهواز تا اینجای کار بالا آمده است. درواقع بازی امروز نفت و گاز گچساران-تراکتورسازی در یک‌چهارم نهایی، اولین بازی این تیم دسته‌دومی در خانه است. نفت با زدن تنها یک گل تا مرحله یک‌چهارم نهایی بالا آمده و تا امروز در جام حذفی گل نخورده است. جالب اینکه این تیم دسته‌دومی فقط با لیگ‌برتری‌ها بازی کرده است.
در سوی دیگر مسیر تراکتورسازی هم تا اینجای جام حذفی خیلی عجیب بوده؛ این تیم تا اینجای کار با لیگ‌برتری‌ها بازی نکرده و مهم‌ترین حریفش ملوان دسته‌اولی بوده است. امیر قلعه‌نویی این مسیر آسان را مدیون قشقایی شیراز است که پرسپولیس را حذف کرد. این مسابقه در ورزشگاه کوچک شهدای نفت برگزار می‌شود. برنده این بازی در مرحله بعدی با برنده بازی گسترش فولاد- ذوب‌آهن بازی خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار