مدیر اداره جهاد کشاورزی بهبهان؛
با توجه به افزایش سطح زیر کشت نرگس پیش‌بینی می‌شود امسال 20 تا 25 میلیون شاخه گل نرگس از باغات شهرستان برداشت شود
کد خبر: ۳۴۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ 18 December 2016
ابراهیم حسینی اظهار کرد: ‌امسال کشت گل نرگس در سطح تقریبا 150 هکتار در بهبهان انجام شد و همچنین حدود 15 هکتار نیز در مجتمع متعلق به منابع طبیعی که معروف به نرگس‌زار است، کشت گل نرگس انجام شده است.

وی با اشاره به افزایش 25 هکتاری سطح زیر کشت گل نرگس در بهبهان نسبت به سال گذشته افزود: ‌سال گذشته 20 میلیون شاخه گل نرگس از سطح 125 هکتار مزارع گل نرگس بهبهان برداشت شد و پیش‌بینی می‌شود امسال از مجموع مزارع گل نرگس این شهرستان بین 20 تا 25 میلیون شاخه گل نرگس برداشت شود و افزایش 5 تا 10 درصدی را در تولید گل نرگس داشته باشیم.

حسینی خاطرنشان کرد: برداشت گل نرگس از مزارع بهبهان از 15 آذرماه ‌به صورت محدود آغاز شده که میزان برداشت قابل ملاحظه نیست اما اوج برداشت گل نرگس در بهبهان از 15 دی ماه آغاز می‌شود و تا نیمه اول بهمن ماه ادامه دارد.

وی با بیان این‌که عمده تولیدات گل نرگس بهبهان به تهران، ‌شیراز و اهواز صادر می‌شود، عنوان کرد: ‌با وجود تلاش باغداران هنوز امکان صادرات مستقیم گل نرگس بهبهان به کشورهای همسایه وجود ندارد. در صورتی که صادرات مستقیم گل نرگس به کشورهای خارجی به جهت ارزآوری که دارد، به نفع باغداران و شهرستان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار