مدیرکل اوقاف خوزستان؛
درآمد امامزاده‌ها در حدی نیست که برخی تصور می‌کنند، حتی برای هزینه‌های عمرانی امامزاده‌ها نیز از اعتبارات دیگر بخش های کمک گرفته می شود
کد خبر: ۳۴۵۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ 18 December 2016
سیدمحمدطباطبایی:درآمد یک سال کل بقاع خوزستان کمتر از درآمد امامزاده صالح تجریش تهران است. 

وی توضیح داد: وضعیت موقوفات گذشته باید روشن شود چرا که موقوفات گسترده‌ای داریم که اگر احیا شوند می‌توانند مشکلات مردم را برطرف کنند. 

وی گفت:تلاش ما بر این است که حق و حقوق موقوفات را بگیریم اما با موانع روبرو هستیم مثلا بعضی تمکین نمی‌کنند و می‌گویند زیر بار وقف نمی‌رویم. 

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: آقا فرمودند کسانی که موقوفات را در تصرف دارند باید از آن پرهیز کنند.

وی با تاکید بر اینکه درآمد موقوفات باید برای مردم هزینه شود خاطرنشان کرد: از محل موقوفات صدها مورد کمک به نیازمندان انجام می شود و هر چقدر درآمد موقوفه‌ها افزایش پیدا کند کمک رسانی نیز بیشتر می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه حق و حقوق موقوفات باید از متصرفان گرفته شود بیان کرد: نباید به موقوفات ظلم شود بلکه انتظار می‌رود مردم با احکام وقف آشنا شوند و احکام آن برای مردم گفته شود.

وی با بیان اینکه امسال 237 سند برای موقوفات خوزستان گرفته شده توضیح داد: امیدواریم اسناد موقوفات تا پایان امسال از مرز 400 سند بگذرد.

** بیشترین تعداد موقوفات سند دار مربوط به شهرستان بهبهان است 
حجت الاسلام طباطبایی با بیان اینکه اعتبارات امسال این اداره کل 24 میلیارد ریال است بیان کرد: با اعتبارات تخصیصی در بقاع شاخص خوزستان از جمله علی بن مهزیار اهوازی، سبزقبا، دانیال نبی، امام زاده حیدر، سلطان ابراهیم، امام زاده عبداله،بابازاهد مشغول فعالیت های عمرانی هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه امسال استان خوزستان با همراهی استان‌های یزد، اصفهان، مازندان، هرمزگان در چذابه موکب اوقاف را راه اندازی کردند اظهار کرد: حدود سه میلیارد و 800 میلیون ریال در 22 روز در این موکب با تامین هزینه غذای گرم و پذیرایی از زائران اربعین حسینی هزینه شد.

طباطبایی با اشاره به وضعیت رامشیر که بیشتر زمین آن موقوفه است بیان کرد: رامشیر تنها شهری نیست که موقوفه هست بسیاری از شهرهای دیگر را داریم که این گونه اند و حق موقوفه را نیز ادا می‌کند مثلا ملایر 64 درصد موقوفه است یا مشهد مقدس 90 درصد موقوفه است اما مردم زندگیشان را می‌کنند. 

وی توضیح داد: اوقاف از هیچ کسی زمین نمی‌گیرد بلکه می‌گوید مال دست تو بوده پس اجاره آن را پرداخت کن و مال را حلال کن.

وی در ادامه درباره برنامه های دهه وقف گفت: به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ص) و شهادت امام رضا (ع) در بقاع متبرک برنامه‌های عزاداری و سخنرانی تدارک دیده شده است. 

وی افزود: همچنین 11 آذر مصادف با اول ربیع الاول برنامه عطرافشانی امام زاده‌ها و بازکردن پارچه‌های مشکی از بقاع متبرکه را برنامه ریزی شده و روز جمعه در نمازهای جمعه سطح استان برنامه سخنرانی داریم و شنبه نیز حرم علی بن مهزیار اهوازی با حضور مسئولان استانی غبار روبی می شود. 

طباطبایی گفت: برگزاری همایش یاوران وقف، تجلیل از فعالان و رتبه‌های اول مسابقات قرآنی در سطح استانی و کشوری، تجلیل از هیات امناهای برتر بقاع متبرکه از دیگر برنامه های ما در دهه وقف است.

وی اطلاع رسانی از موقوفات را یکی از اهداف مهم دهه وقف دانست و اظهار کرد: تعداد وقف‌های جدید در خوزستان به 92 وقف می رسد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار