معاون اجتماعی ـ فرهنگی شهردار همدان استفاده از نام شخصیت‌های مهم تاریخ صدر اسلام، انقلاب اسلامی، شهدا و حوادث مهم تاریخ مبارزات اسلامی مردم ایران را در درجه اول نام‌گذاری دانست و گفت: نام شخصیت‌های فرهنگی، ادبی، علمی، سیاسی و تاریخی ایران و اسامی مربوط به رویدادهای مهم در مقاطع زمانی خاص، نشر اندیشه، فکر و هنر و نیز مظاهر طبیعت زیبای ایران و همدان در مرتبه بعدی قرار دارد.
کد خبر: ۳۴۴۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵ 16 December 2016
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهردار همدان گفت: نامگذاری یک معبر به نام «جبار باغچه‌بان» در كميسيون نامگذاري معابر شهر همدان طرح موضوع خواهد شد.

به گزارش فارس؛ محمد قدیمی نامگذاری برخی کوچه‌ها و خیابان‌ها به نام شخصیت‌های ملی ومحلی رایکی ازبرنامه‌های معاونت فرهنگی واجتماعی شهرداری دانست واظهار داشت: این مهم به منظور حفظ و تحکیم یکپارچگی سیاسی و فرهنگی کشور و حفظ و تقویت هویت ملی انجام می‌شود.

وی استفاده از نام شخصیت‌های مهم تاریخ صدراسلام، انقلاب اسلامی، شهدا و حوادث مهم تاریخ مبارزات اسلامی مردم ایران را در درجه اول نامگذاری دانست و گفت: نام شخصیت‌های فرهنگی،ادبی، علمی، سیاسی و تاریخی ایران و اسامی مربوط به رویدادهای مهم در مقاطع زمانی خاص، نشراندیشه، فکر و هنر و نیز مظاهر طبیعت زیبای ایران و همدان در مرتبه بعدی قرار دارد.

معاون اجتماعی ـ فرهنگی شهردار همدان بیان کرد: درکمیسیون نامگذاری معابر شهر همدان، رئیس گروه برنامه‌‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان به عنوان عضو و نماینده فرمانداری حضور دارند وعلاوه بر آن، نمایندگانی از اداره پست،شهرداری‌های مناطق، معاون معماری وشهرسازی شهرداری، معاونت زیباسازی شهرداری، بنیاد شهید ویک نفر دکترای ادبیات به عنوان کارشناس شرکت می‌کنند تا از نظرات کارشناسانه آنها استفاده شود.

وی با اشاره به برگزاری گرامیداشت «جبار باغچه‌بان» توسط همدان در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: بر همین اساس نامگذاری یک معبربه نام«جبار باغچه‌بان»درکمیسیون نامگذاری معابر شهر همدان مطرح خواهد شد.

قدیمی با بیان اینکه با این اقدام فرهنگی می‌توان بستر شناساندن بهتر شخصیت این مرد بزرگ وخدمات او رابه جامعه مهیا کرد،گفت:مرحوم باغچه‌بان به عنوان نخستین چهره فرهنگی ایران درسال 1298با اجرای اولین تئاتر کودک و نوجوان در کودکستانی درتبریز، در بعد فرهنگی خدمات بسیاری را به جامعه ارائه کرد که البته این موضوع تنها بخشی کوچکی از خدمات اوست.

وی با اشاره به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین برای همدان، اظهار داشت: در همین راستا درصدد هستیم با ارائه اقدامات فرهنگی، زمینه تجلی بهتر این نام را مهیا کنیم.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار