مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام؛
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام گفت:در هر استان بزودی با توجه به ظرفیت‌ های موجود، شهرک تخصصی مشاغل صنفی ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۳۴۴۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶ 15 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛مرتضی دارایی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی روسای اتاق اصناف و شهرستان های استان اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌ نامه اتاق اصناف و بازرگانان ایران و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در هر استانی با توجه به ظرفیت‌ های موجود شهرک تخصصی مشاغل صنفی ایجاد می‌شود.
 
دارایی افزود: پیرو نشست های قبلی و در راستای اجرایی شدن این تفاهم نامه و کارگروه اجرایی توسعه بنگاه های خرد کوچک و متوسط و با هدف ساماندهی و کمک به استقرار اصناف آلاینده شهرستان های استان در شهرک ها و نواحی صنعتی و نیز ایجاد شهرک صنعتی تخصصی صنفی استان نشست هایی با حضور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت این سازمان و روسای اتاق اصناف مراکز شهرستان های استان برگزار شد.
 
وی با اشاره به نگاه ویژه و حمایت استاندار ایلام و مجموعه مدیریتی استان از موضوع احداث شهرک ها و نواحی تخصصی صنفی، ادامه داد : تلاش می شود با همکاری اتاق های اصناف شهرستان های استان اطلاعات مربوط به صنوف شهرستان ها را جمع آوری و ضمن شناسایی صنوف آلاینده نسبت به اولویت بندی آنها برای استقرار در شهرک ها و نواحی صنعتی و یا برنامه ریزی برای ایجاد شهرک های تخصصی صنفی اقدام کنیم.
 
دارایی با بیان اینکه از روسای اصناف استان خواسته شده برای احداث ناحیه صنفی مکان های همجوار شهرستان ها را پیشنهاد دهند، ابراز امیدواری کرد : در آینده نزدیک و با اجرا و احداث نواحی صنفی استان در راستای زیباسازی استان و کاهش صنوف آلاینده از سطح شهرستان ها گام های موثری برداشته شود.
 
وی با تاکید بر نقش مشوق‌های و معافیت های لازم برای انتقال اصناف به شهرک های تخصصی مشاغل صنفی بیان کرد: هماهنگی با بانک‌ها برای ارائه تسهیلات با بهره پایین به صنوفی که تمایل دارند در شهرک های تخصصی صنفی مستقر شوند می‌تواند کمک زیادی به این موضوع کند.
 
مدیرعامل شهرک های صنعتی ایلام اظهار کرد: مجموعه شهرک ها و نواحی تخصصی صنفی در شهرستان ایلام شامل شهرک های نمایشگاه خودرو، مصالح ساختمانی، مکانیک و تعمیر خودرو، بنکدارن و... است.
 
وی گفت: احداث شهرک های تخصصی صنعتی صنفی در شهر ایلام و مراکز شهرستان های استان در دستور کار این شرکت قرار دارد.
 
رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان نیز در این نشست اظهار کرد: انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهرها علاوه بر ارتقا بهداشت روانی جامعه به زیباسازی فضای محیطی کمک فراوان می کند.
 
یاراله نصیری گفت: با توجه به اقدام ها و پیگیری های انجام شده از سوی شرکت شهرک های صنعتی استان و همکاری اتاق اصناف ایلام به زودی شهرک صنفی شهرستان ایلام راه اندازی می شود و در ادامه این طرح نیز در سایر شهرستان ها اجرایی خواهد شد.
 
نصیری اضافه کرد: مزیت انتقال صنوف مزاحم و آلاینده به شهرک های صنفی علاوه بر بازگشت آرامش به شهر و زیبا سازی آن، موجب روان سازی ترافیک، کاهش حجم مراجعه روزمره مردم به مرکز شهر و نقاط پر تردد می شود.
 
در پایان نشست روسای اتاق اصناف از احداث ناحیه صنفی در مراکز شهرستان ها استقبال کرده و این موضوع را مطالبه اصلی واحدهای صنفی دانستند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار