استاندار خوزستان در آیین افتتاحیه ی زیرگذر شریعتی؛
آیین افتتاحیه ی پروژه ی زیرگذر شریعتی با حضور نماینده ی ولی فقیه، استاندار خوزستان، شهردار اهواز و معاون توسعه و پشتیبانی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر اهواز برگزار شد
کد خبر: ۳۴۴۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ 15 December 2016
نماینده ی ولی فقیه در استان خوزستان در آیین افتتاحیه زیرگذر شریعتی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات عمرانی شهرداری اهواز و اظهار خرسندی از افتتاح این پروژه مهم شهری گفت: این پروژه بسیار زیبا، مدرن و درعین حال با عظمت است که شهرداری اهواز نیز برای تملک زمین های اطراف آن هزینه بسیاری را متحمل شد زیرا هدف، جلب رضایت مردم است.

آیت الله موسوی جزایری افزود: کار بزرگتری مانند پروژه پل ولایت نیز در حال انجام و پروژه تقاطع غیرهمسطح چهارشیر نیز از پیشرفت فیزیکی خیلی خوبی برخوردار است که لازم می دانم در این راستا از زحمات شهرداری اهواز قدردانی کنم.

امام جمعه اهواز با ذکر این نکته که باید شکرگزار نعمت های الهی باشیم گفت: این عزم راسخ، ایمان قوی و توسل که اقتضای روح ولایتمداری همه افراد است را در مسئولان استانی و شهری مشاهده می کنیم.

وی افزود: اگر شورای شهر از شهرداری حمایت نکند، شهردار نیز علاقه ای برای انجام فعالیت های مختلف ندارد. تعریض پل سوم نیز از جمله پروژه هایی است که خیلی در حل مشکل ترافیک مؤثر بوده و برای اجرای این پروژه های خوب از شهرداری و شورای شهر اهواز تقدیر و تشکر می کنم. این پروژه یکی از پروژه های ماندگار در سطح شهر اهواز است.

سید خلف موسوی نیز در ادامه ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر اسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع) و فرا رسیدن هفته ی وحدت گفت: لازم می دانم ابتدا از نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خوزستان و رییس و اعضای شورای اسلامی شهر اهواز به خاطرحمایت از شهرداری اهواز تقدیر و تشکر نمایم.خوشبختانه با همت و درایت استاندار خوزستان و حمایتهای بی دریغ نماینده ولی فقیه در استان، فرصت خوبی برای پیشرفت استان پدید آمده است و قدر این موقعیت را باید بدانیم. اگر همه ی مسئولان استانی و نمایندگان در مجلس شورای اسلامی با هم یکدل باشیم قطعاً می توانیم حقوق مسلم مردم استان را احقاق کنیم.

وی در ادامه با اشاره به محرومیتهای استان خوزستان، خواستار حمایت و توجه بیشتر دولت نسبت به این استان شد و گفت: مردم خوزستان توقع دارند با دارا بودن منافع عظیم نفتی که تامین کننده ی درآمد اصلی کشور است، عنایت ویژه ای به استان صورت گیرد که البته نمونه های خوبی از آن را اخیرا شاهد بودیم و استاندار خوزستان طی تعامل خوبی که با وزیرنفت داشت، موفق به تخصیص بیش از 100 میلیارد تومان جهت رسیدگی به مناطق محروم شد که اکنون در مناطق ملاشیه، عین دو و کوی مدرس و سایر مناطق در حال هزینه شدن است.

شهردار اهواز از تملک اراضی و تاسیسات برق، مخابرات، فاضلاب در مسیر پروژه زیرگذر شریعتی به عنوان دلایل تاخیر در اجرای این پروژه نام برد و گفت: مصوبه ی ما جهت پرداخت هزینه تملک اراضی شش ماه در فرمانداری معطل ماند یا برای جابجایی تاسیسات برق حدود 9 ماه پیگیری کردیم که این موارد گوشه ای از دلایل تاخیر در پروژه مذکور است.

وی با تقدیر از نقش استاندار خوزستان در حمایت از پروژه های عمرانی شهرداری اهواز اظهار داشت: پروژه ی تقاطع چند سطحی شهید بندر نیز به دلیل عدم همکاری ارگانهای ذیربط دچار وقفه شده بود که استاندار شخصاً وارد شد و ارگانها را موظف به همکاری در جهت رفع موانع پروژه کردد. هرچند شورا با رای مردم انتخاب می شوند و آنها نیز شهردار را انتخاب می کنند ولی در صورت عدم همکاری سایر دستگاهها، شورا و شهرداری قادر به انجام وظایف خود نیستند.

موسوی به شهروندان گفت: مناقصه دو تقاطع غیرهمسطح امام شرقی به سمت فولاد و تقاطع غیر همسطح زردشت در شهر اهواز برگزار شده و به زودی عملیات اجرایی پروژه آغاز می شود و پیشنهاد شد که این تقاطع به نام شهید مجید سیلاوی نامگذاری شود که این مسئله را در شورای نامگذاری مطرح می کنیم.

در ادامه استاندار خوزستان نیز ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر اسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع) و فرا رسیدن هفته ی وحدت گفت: این منطقه جزو مناطق قدیمی و اولیه شهر اهواز است که در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس تأثیر بسیاری داشته و شهدای زیادی به انقلاب تقدیم کرده است و یاد و خاطره ی شهدا به خصوص شهدای این مناطق را گرامی می داریم.

وی به مقوله مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: اگر بنا باشد یک شهری از حالت روستا خارج و به شهر و در نهایت کلانشهر تبدیل شود، یکی از شاخص های آن وجود جمعیت مورد نظر است و وقتی نام کلانشهر به خود گرفت یک سری لوازم، امکانات و تمهیدات لازم است که در کلاس و پلان شهری قرار بگیرد.

غلامرضا شریعتی افزود: مدیریت کلان شهری و هماهنگی بین بخشی می تواند مقدار زیادی از         شاخص های کلانشهر را در راستای تأمین نیازهای جدید شهری فراهم کند که در دنیای مدرن امروز این تمهیدات، طراحی، مدیریت و لحاظ دیده شده است.

استاندار خوزستان با بیان این مطلب که وقتی دولت متولی همه امور باشد، فربه شده و تحرک خود را از دست می دهد ادامه داد: اگر کار زیادی به دولت بدهیم، ارتباط بین دولت و ملت ضعیف و تصمیمات دولت متناسب با نیازها و خواست های مردم نخواهد بود. به همین دلیل اساتید مدیریت شهری تصمیم گرفتند تا مدیریت امور را به مردم سپرده و دولت را به تدریج کوچک کنند. با برون سپاری از امکانات و سرمایه ها به صورت بهینه استفاده شده و باعث جلب رضایت بیشتر مردم می شود.

وی افزود: یکی از این امور، اداره ی امور شهر است که تلاش شده تا نمایندگانی از بین خود مردم مدیریت محیط زندگی مردم را به دست بگیرند. اگرچه تجربه ما در کشور در زمینه شورای شهر کم است و هنوز به دوران بلوغ نرسیدند،ولی موفقیت های بسیار خوبی مثل پاسخگویی به مردم، اداره امور به دست مردم و همچنین تلاش اعضا برای افزایش رضایتمندی مردم را کسب کردیم.

شریعتی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری صرفا یک مدیریت سخت افزاری و ساخت پل، خیابان و امثالهم نیست خاطرنشان کرد: اگرچه بخش مهمی از آن همین مسایل است. شهردار در اصل باید متولی امور شهر باشد. هر چند در قوانین ما نیست ولی باید به این سمت حرکت کنیم.

 وی گفت: مدیریت یکپارچه ی شهری به تصمیمات متناسب با نیازهای شهر کمک می کند و اگر بناست اداره ی امور شهر به دست مردم بیافتد باید کلیه ی مسایل از قبیل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره واگذار شود.جامعه ی شهری باید یک متولی داشته باشد و آنهم پاسخگو باشد. نمی شود انتظار داشت که مدیریت شهری در برابر افکار عمومی پاسخگو باشد ولی بسیاری از امور در اختیار او نباشد.

استاندار خوزستان به لزوم اهمیت همکاری بین بخشی اشاره کرد گفت: هنگامی سایر دستگاهها مدیریت شهری را در راستای انجام وظایف خود یاری نکنند،برآیند شورا و شهرداری متوقف می شود و آن موقع است که همه ی ما منتقد شورا و شهرداری می شویم که کاری را از پیش نمی برند غافل از اینکه اولین زنجیرها را بر پای آنها را خودمان زدیم و مانع کار شدیم.

وی تصریح کرد: احداث بزرگراهها، پل ها و سایر پروژه های عمرانی علاوه بر ایجاد امکانات رفاهی برای شهروندان باید سبب توسعه در همه ی امور مردم شوند و این توسعه ی باید همه جانبه اتفاق بیافتد.

شریعتی با اشاره به اهمیت اهواز به عنوان مرکز استان گفت: اهواز کلانشهر و پیشانی استان است و مردم سایر استان ها با دیدن اهواز در مورد کل خوزستان نظر می دهند.شهرداری اهواز مثل برادر بزرگ سایر شهرداری ها است و اگر اجرای پروژه ای در اهواز جواب بدهد آن وقت در سایر شهرها نیز اجرا شود. یعنی شهرداری اهواز باید الگوی خوبی برای سایر شهرهای استان باشد.

استاندار خوزستان در پایان ابراز امیدواری کرد: این اهتمام و اراده ی شورا و شهرداری اهواز در احداث پروژه های کلان در حوزه های عمرانی، IT و غیره الگوی سایر شهرهای استان شود و این انسجام همدلی بین شورا و شهرداری اهواز جهت رفاه مردم تداوم یابد.

همچنین معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز نیز با ارائه گزارشی از روند اجرای این پروژه گفت: یکی دیگر از گره های ترافیکی شهر اهواز امروز با بهره برداری از زیرگذر شریعتی در تقاطع بلوار جمهوری اسلامی و خیابان شریعتی گشوده می شود که یکی از گره های مصوب طرح جامع کنترل ترافیکی اهواز است.

محمد صفری افزود: در این دوره ی مدیریت شهری، بر دو رینگ اصلی پل پنجم و پل سوم متمرکز شدیم و مشکلاتی که قبلا باید به آنها پرداخته می شد امروز در زیرگذر شریعتی انجام می شود تا مردم شاهد خدمات خوبی باشند.

وی بیان کرد:خوشبختانه نتیجه تلاش اعضای شورا و شهردار اهواز در حوزه عمرانی و تقاطع های غیرهمسطح بی نظیر است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز ضمن تشکر از استاندار خوزستان گفت: شاهد بهره برداری از پروژه های بزرگ در شهر اهواز هستیم. 

صفری همچنین در خصوص اقدامات انجام شده در پروژه زیرگذر شریعتی گفت: در این پروژه تعداد 780 شمع بتنی، ۳۰ هزار مترمکعب خاکریزی، 15 هزار مترمکعب عملیات بتن ریزی و 150  هزار مترمربع آسفالت انجام شد و هزینه های تملک نیز خیلی بیشتر از اجرای پروژه بود که با جدیت شهردار اهواز، امروز شاهد افتتاح پروژه زیرگذرشریعتی هستیم که لازم است از تلاش شبانه روزی پرسنل سازمان عمران شهری نیز در این راستا تقدیر وتشکر کنم.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز گفت: کارهای بزرگی در اهواز انجام شده که زیرگذر شریعتی یکی از پروژه های بزرگ است. 

جمشید سلحشور افزود: کلانشهرهایی که از میدان اصلی جنگ دور بودند فرصت خوبی برای توسعه و عمران شهری داشتند ما نیز با حمایت مسئولان توانستیم به سرعت عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اهواز با ارائه مشخصاتی از این پروژه تصریح کرد: زیرگذر شریعتی نخستین پروژه زیرگذر مدرن و فنی اهواز با ۳۰۰ متر طول، ۲۲ متر عرض و هزینه بیش از ۲۲ میلیارد تومان است که با کمک و اعتبارات شهرداری، این پروژه را به بهره برداری رساندیم.

عضو شورای شهر اهواز به بخشی از عملکرد عمرانی این دوره ی مدیریت شهری اشاره کرد و گفت : تعریض پل سوم کیانپارس اهواز گره کور ترافیکی موجود در آن منطقه را از بین برد و در این دوره کارهای کم نظیری از جمله روگذر جوادالائمه را انجام دادیم که به اذعان همه کار بزرگی بوده و پروژه عظیم پل ولایت نیز در حال انجام است که تلاش می شود تا پایان امسال این پروژه را به اتمام برسانیم.

وی گفت: تقاطع غیرهمسطح چهارشیر از پروژه های بزرگ و نمونه در کشور و حتی خاورمیانه است که تلاش می شود فاز اول آن را تا خرداد ماه سال آینده به بهره برداری برسانیم. همچنین به جای هزینه های ظاهری،نسبت به متمرکز کردن اعتبارات برای اجرای پروژه هایی که منجر به رفع گره های ترافیکی می شوند اقدام کردیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار