در مراسم نجلیل از فعالان قرآنی و حافظان نور آموزش وپرورش خراسان جنوبی عنوان شد؛
معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی از فعالیت 15 دالقرآن و 48 مدرسه قرآنی در استان خبر داد و گفت: در طرح حفظ موضوعی قرآن که در تمامی مدارس استان در حال اجرا است بیش از 32 هزار نفر از دانش آموزان و همکاران آموزش و پرورش شرکت کرده اند.
کد خبر: ۳۴۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱ 14 December 2016
به گزارش تابناک خراسان جنوبی ،نارمنجی در مراسم نجلیل از فعالان قرآنی و حافظان نور آموزش وپرورش استان که به مناسبت هفته قرآن و عترت با حضور معاون  اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش در سالن قلم چی برگزار شد اظهار کرد:استان خراسان جنوبی در حوزه تربیت داور قرانی موفق بوده و تاکنون 100 نفر در این طرح توانسه گواهی داور قرآنی  دریافت نمایند.
به گفته وی 90 درصد دانش‌آموزان استان خراسان جنوبی در مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت کرده‌اند و 132 هزار نفر رشته در مرحله آموزشگاهی این مسابقات شرکت داشته‌اند.
معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی  با بیان اینکه  بیش از هزار 200 دانش آموز استان  در مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی حضور داشتند،عنوان کرد:از نفرات برتر این مسابقات  در استان تجلیل و در این راستا بیش‌ از 100 میلیون تومان هزینه شد.
وی بیان کرد: خراسان جنوبی فعالیت‌های مربوط به حوزه قرآن، عترت و نماز رتبه برتر را داردو در در طرح حافظ نور 4 هزار نفر از فرهنگیان و دانش‌آموزان استان ثبت‌نام کرده‌اند.
نارمنجی با بیان اینکه 50 درصد دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم استان زیر پوشش مسابقات هفتگی درس‌هایی از قرآن هستند، افزود: نماز جماعت نیز در بیش‌از یک‌هزار و 700 مدرسه استان با حضور 520 روحانی و یک‌هزار و 200 فرهنگی برگزار می‌شود.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش  استان خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتبارات برای اجرای برنامه‌های قرآنی در مدارس استان  محدود است ،گفت:در استان حمایت مدیرکل اموزش و پرورش را داریم اما باید نگاه ویژه‌ای از سوی وزارت آموزش و پرورش به مباحث قرآنی وجود داشته باشد تا قرآن وارد متن زندگی‌ها شود.
بیش از 4 میلیون نفر  دانش آموز و فرهنگی در طرح حافظان نور ثبت نام کردند.
 در ادامه این جلسه دکتر باقری معاون معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش گفت:طرح حافظان نور از 4 سال گذشته در وزارت آموزش و پرورش بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت یک میلیون حافظ قرآنی کلید خورده و تاکنون بیش از 4 میلیون 500هزار نفر از دانش آموزان و فرهنگیان در این طرح ثبت نام کرده اند.
وی با بیان اینکه در سامانه طرح حافظان نور  12 سطح از نیم جزء تا حفظ کل وجود دارد و هر دانش‌آموز و فرهنگی در هریک از سطوح می‌تواند ثبت نام کند، افزود: در این سامانه  4 هزار و 121 نفر دانش آموز و فرهنگی  نیز متقاضی حفظ کل قرآن بودند که از این تعداد 731 نفر آزمون دادند  و گواهی نامه دریافت کردند.
معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت  آموزش و پرورش  با اشاره به فعالیت خوب خراسان جنوبی در بحث‌های قرآنی  و حفظ نور که توانسته از جایگاه ویژه در کشور برخوردار شود،گفت: بیش از 80 درصد دانش آموزان و فرهنگیان استان خراسان جنوبی در این طرح ثبت نام کرده اند.
باقری با اشاره به فرمایش رهبری که اخیرأ فرمودند باید در کشور با توجه برنامه ریزی های انجام شده و استقبال بی نظیر از طرح حافظان نور 10 میلیون حافظ قران داشته باشیم ،عنوان کرد: آموزش و پرورش  که بزرگترین دستگاه  فرهنگی و آموزشی کشور است در این خصوص برنامه خوبی دارد تا بتواند تا حد نوان حافظ قرآن در کشور تربیت نماید.
وی با بیان اینکه (ثبت نام حافظان قرآن) از بیست آذرماه باز می شود و تا اسفندماه ادامه دارد،اظهار کرد: در این  سامانه  افراد می توانند از حفظ نیم جزء تا حفظ کل قرآن کریم  ثبت نام نمایند.
معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش با اشاره به حفظ موضوعی  که در آموزش پرورش دنبال می شود ،گفت: استان خراسان جنوبی در بحث حفظ موضوعی استقبال خوبی صورت گرفته است و در تمام مدارس استان این امر برگزار شده است.
باقری با اشاره به طرح موضوعی قرآن در آموزش و پرورش هم گفت: با توجه به اینکه حفظ قرآن کریم زمان بر است و شاید بعضی از دانش آموزان فرصت یا انگیزه کافی را نداشته باشند به همین عنوان، حفظ موضوعی قرآن در بین دانش آموزان باید به عنوان یک اصل تشویق شود.
به گفته وی  دراین راستان وزارت آموزش و پرورش سعی کرد 11 کتاب که شامل 360 آیه کاربردی حتی برای مکالمه روزانه دانش آموزان است را در اختیار آنان قرار دهد که از این تعداد چهار کتاب در دوره ابتدایی و هفت کتاب در بین دوره متوسط اول و دوم توزیع شده است.
به گفته وی در سال 94 یک میلیون و 200 هزار نفر در این طرح شرکت کردند که حضور پر رنگ دانش آموزان خراسان جنوبی به عنوان یک استان برتر، قابل تقدیر است.
گفتنی است در این جلسه دکتر بهنام استاد قرآنی به بیان مطالبی در خصوص حفظ قرآن و فعالیت قرآنی پرداخت و در پایان مراسم از 181 نفر از مدیران و مجریان حفظ موضوعی قرآن و فرهنگیان برگزیده قرآنی و طرح نور تجلیل شدند.
خبرنگار و عکاس: مهدی کاظمی فرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار