سلام امینی ؛
نماینده مردم ایلام ، ایوان ، سیروان ، چرداول، ملکشاهی و مهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم ترین مشکل شهرداری های استان نداشتن درآمد پایدار است که باعث شده این ارگان ها در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان خود نیز با مشکل روبرو باشند.
کد خبر: ۳۴۳۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱ 14 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ سلام امینی در دیدار با معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها اظهار کرد: 60 میلیارد ریال توسط حوزه عمرانی وزارت کشور برای کمک به شهرداری های این استان اختصاص یافت.
 
وی افزود: مجموعه شهرداری های استان در ایام اربعین حسینی با بسیج تمامی امکانات خود خدمات شایان توجهی را به زائران ارائه دادند که شایسته قدردانی است و امیدواریم با نگاه مثبت مسئولان وزارت کشور در تامین تجهیزات مورد نیاز بویژه در شهرهای کوچک حمایت های بیشتری صورت گیرد.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: رفت و آمد تعداد زیادی از خودروهای سبک و سنگین در ایام اربعین از جاده های مواصلاتی استان باعث استهلاک آسفالت در این مسیرها شده که لزوم اختصاص سهمیه قیر برای انجام روکش آسفالت را دوچندان می کند که امیدواریم حوزه عمرانی وزارت کشور در این زمینه مساعدت لازم را داشته باشد.
 
امینی گفت: تمامی استان های کشور در 2 مرحله سهمیه قیر یارانه ای را دریافت کرده اند و با توجه به اینکه روکش آسفالت جاده های استان ایلام در نتیجه تردد خودروها در ایام اربعین دچار استهلاک شده در یک مرحله دیگر این سهمیه به ایلام اختصاص یابد که معاون وزیر کشور نیز با این درخواست موافقت کردند.
 
وی تاکید کرد: شهرداری ایلام با توجه به اینکه حدود 200 هزار نفر جمعیت دارد نه جزو شهرهای کوچک شمرده می شود که بتواند از کمک های مربوط به این مناطق برخوردار باشد و نه جزو کلان شهرهاست تا از اختیارات وزیر کشور برای تخصیص منابع بهره مند گردد و همین موضوع باعث شده تا ایلام را در یک سرگردانی قرار دهد ضمن اینکه این نهاد طلب میلیاردی از دستگاه های اجرایی دارد که در پرداخت آن کوتاهی صورت می گیرد.
 
وی اضافه کرد: عدم وجود منابع پایدار درآمدی باعث شده شهرداری های استان ایلام نتوانند هزینه های خود را تامین و محتاج به کمک های دولت هستند و نتوانند خدمات مناسبی را به شهروندان ارائه داده و وضعیت مبلمان شهری نیز به شکل مناسبی مشاهده می شود که گله مندی مردم را نیز به دنبال داشته است.
 
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک اگر فضای ساخت و ساز در شهرها رونق بگیرد می تواند درآمدهای بسیار خوبی را نصیب شهرداری ها کرده و از این محل بتوان خدمات بهتری را به شهروندان ارائه داد.
 
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها نیز در این دیدار افزود: برای تامین قیر مورد نیاز شهرداری های سراسر کشور قراردادی با وزارت نفت منعقد شده بود که در شرایط کنونی امکان واگذاری قیر جدید وجود ندارد ولی 30 میلیارد ریال برای خرید قیر در اختیار استان ایلام قرار می گیرد.
 
هوشنگ خندان دل ادامه داد: 10 میلیارد ریال نیز در اختیار شهرداری ایلام قرار می گیرد تا بخشی از مشکلات این شهرداری مرتفع شود.
 
معاون وزیر کشور یادآور شد: 20 میلیارد ریال نیز در اختیار شهرداری های سراسر استان ایلام اختصاص می یابد تا برای اجرای یک پروژه در هر شهر اقدام شود که امیدواریم با این اعتبار تا حدی بتوانیم بخشی از مشکلات شهرداری های ایلام را برطرف کنیم./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار