اعتراض به سبک مهرانیها!
مردم شهرستان مهران در استان ایلام با امضای طوماری ودر اعتراض به افزایش بهای برق مصرفی ،به مسئولین اجرایی استان وشهرستان اعلام کرده اند تا تعیین تکلیف وضعیت بهای برق مصرفی این شهرستان ،از پرداخت قبوض برق خودداری می کنند.
کد خبر: ۳۴۳۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 13 December 2016
مردم شهرستان مهران در استان ایلام با امضای طوماری ودر اعتراض به افزایش بهای برق مصرفی ،به مسئولین اجرایی استان وشهرستان اعلام کرده اند تا تعیین تکلیف وضعیت بهای برق مصرفی این شهرستان ،از پرداخت قبوض برق خودداری می کنند.
 
به گزارش تابناک ایلام ،ازآنجاییکه شهرستان مرزی مهران یکی از نقاط گرمسیری  استان محسوب شده وبدلیل دمای بالای هوا در  بیش از سه چهارم سال  واز طرفی قرار گرفتن در مجاورت کانون گردوغبار ،مردم این شهرستان گرمسیری مجبورند بمنظور قابل تحمل نمودن زندگی ،بیش از 9ماه به استفاده از کولرهای  گازی روی آورند.
 
کسانیکه در طول سال (به استثناء 3ماهه فصل زمستان)به این شهرستان مرزی مراجعه کرده اند ؛حتما ناز نشست گرمای غیر قابل تحمل آن را لمس نموده و به این باور رسیده اند که تحمل این گرما وزندگی در هوای داغ توام با بادهای سوزان بیابانی این نقطه از استان ایلام ،بجز در زیر کولر های گازی امکانپذیر نخواهد بود.
 
بدون شک ،همه به این موضوع اتفاق نظر دارند که استفاده شبانه روزی از کولرهای گازی نیز بدلیل مصرف حجم بالایی از انرژی الکتریکی چه فشار اقتصادی بالایی بر خانواده ها وارد می آورد!،براین اساس استفاده از این دستگاهها در گرمای غیر قابل تحمل این منطقه ،جز در سایه کمکهای مالی دولت در قالب یارانه وتعرفه مناطق گرمسیری با توجه وضعیت اقتصادی مردم این سامان در واقع مساله ای مهم وکمرشکن  است.
 
اگرچه دولت در قالب طرح نحوه محاسبه تعرفه‌های برق مصارف خانگی  مناطق چهارگانه گرمسیری کشور، شهرستان مهران را نیز در ردیف مناطق گرمسیری 1 به حساب آورده است و تعرفه برق مصارف خانگی این مناطق حتی نسبت به سایر مناطق گرمسیری کشور ارزانتر محاسبه می شود ؛اما افزایش بهای برق مصرفی مردم این شهرستان در دوره های اخیر که اعتراض مردم این شهرستان را بدنبال داشته است جای بررسی بیشتر دارد.
 
مردم شهرستان مرزی مهران با امضای طوماری که بنا به گفته مردم این دیار در اعتراض به افزایش بهای برق مصرفی تنظیم شده است از مسئولین شرکت توزیع برق ومسئولین اجرایی استان بازنگری در بهای برق مصرفی مردم این شهرستان را خواستار شده اند.
 
در این طومار که یک نسخه از آن در اختیار رسانه ها قرار گرفته آمده است :از این تاریخ تا احقاق حقوق خود مبنی بر 1احتساب تعرفه گرمسیری 9ماهه2-بازنگری در افزایش بهای سرسام آور برق مصرفی وامتیاز اشتراک برق از پرداخت هرگونه قبض برق مصرفی خود داری می کنند!
 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
من هم به عنوان یکی ازساکنین چرداول اعتراض دارم قبض دودوره مااومده ۵۶۰۰۰۰تومان این انصافه!!!!!
ارشد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
پول برق صادراتی به عراق روهم ازشمامی گیرن چون عراق نمیده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
خو برادر چرداولی اگه تو پول برقتو ندی. آن برادر مهرانی هم نده. بقیه مردم ایران هم که این برق براشون گرون شده پولشو ندن؛ ما کارمندان و مدیران توانیر حقوق مان از کجا تامین بشه. یک وقت فکر نکنی ما نجومی بگیر یم ها.!! حقوق اکثرمان حول و حوش همان 20 میلیونه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
ما هم پشت شما هستیم .......باید اب و برق و نفت مجانی سر سفرهای همه ایرانیان باشد این قولی بود که اساتید محترم دادند باید سر قولشان به ایستند ووووووووووواگر همه مردم با هم باشند دیگه این قدر از جیب این مردم در جیب اعراب برای خرج جنگ نمی رود ووووووایران را از دست اعراب نجات بدهید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار