بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
تابناک گیلان / تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
کد خبر: ۳۴۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۲ 12 December 2016
تابناک گیلان / تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
 
 
از رییس قوه قضاییه عذرخواهی می‌کنم!
 
 
نماینده مردم تهران تاکید کرد:در جلسه‌ای که در شیراز داشتم، اظهارات نسبتا تندی نسبت به رییس قوه‌قضاییه داشتم که جا دارد در اینجا بابت آن از رییس دستگاه قضا عذرخواهی کنم.

به گزارش ایلنا، محمود صادقی نماینده لیست امید در مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه اراک گفت: برخی برای رای مردم ارزش قائل نیستند. حق حاکمیت از آن خداوند است. برخی برای رای مردم ارزشی قائل نیستند و موافق حکومت انتصابی هستند در حالیکه تمام ارکان نظام مبتنی بر رای مردم است. این حکومت،حکومت ولایی انتخابی است.

او افزود: آزادی مبنای شخصیت است. جامعه‌ای که همه هنجارهایش تحمیلی باشد، از درون مرده است. نمی‌توان قانون را با تغییر انسان‌ها به آنها تحمیل کرد.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: در زمان دولت اصلاحات دلار ۹۰۰ تومان بود و زمان دولت مهرورز این رقم به ۴ هزار تومان رسید. اما این مسئله با تدبیر دولت فعلی از آن حالت لجام گسیخته و نوسانی خارج شد. در حالی که در دولت اصلاحات رشد مثبت ۸ ثبت شد در زمان دولت قبل به رشد منفی شش رسیدیم.

او با اشاره به اینکه در اصل ۸۳ قانون اعلام شده هر نماینده در برابر تمام مردم مسئول است، گفت: نمی‌توان مصونیت نمایندگان را نادیده گرفت. نباید فضایی باشد که نمایندگان از گفتن حقیقت واهمه داشته باشند و لرزه بر اندامشان باشد.

صادقی خاطرنشان کرد: نباید این فضا را به وجود آورد که نماینده نگران آن باشد که با گفتن حقیقت در دوره بعد، رد صلاحیت شود. نماینده نباید تعقیب قضایی شود و یا شبانه اقدام به جلب او کنند.

نماینده لیست امید یادآور شد: در مورد شکایت‌ها از بنده اولین آن مربوط به دانشجویان بورسیه است که برخی بورس نبوده‌اند. آن بورسیه‌ها از نظر بنده غیرقانونی است. در حالیکه من به بورسیه‌ها کاری ندارم و این روند را سالم نمی‌دانم، تا بحال زبان نگشوده‌ام و نگفته‌ام که پسر فلان روحانی، وزیر، معاون رییس‌جمهور و... در این لیست بورسیه‌ها بوده‌اند که اگر دادگاهی شوم، کاملا آنها را افشا می‌کنم.

صادقی در جمع دانشجویان دانشگاه اراک گفت: حتی اگر پسر بنده هم خلافی کرده است، می‌توانند آن را دستگیر کنند، حال چه شبانه و چه به شکل‌های دیگر.

او با تاکید بر اینکه رد صلاحیت‌ها در انتخابات مجلس فله‌ای بود، گفت: حدود ۶۰ درصد ثبت‌نام‌کنندگان کنار گذاشته شدند.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: چندین بار در ایام جنگ تا لب شهادت رفته‌ام و اکنون نیز خوشحال می‌شوم به این درجه نائل شوم.

عضو هیئت رییسه فراکسیون امید تصریح کرد: در انتخابات هفتم اسفند ۹۴ قبل از شروع به کار و بازی، تعدادی از ژنرال‌های ما را با کارت قرمز اخراج کردند.

صادقی در ادامه با اشاره به موضوع برجام گفت: مسوولان عالی رتبه نظام هم دوست داشتند مسئله هسته‌ای در دولت قبل حل شود، اما در آنها نمی‌دیدند که این مشکل را حل کنند.

صادقی در پایان گفت: بنده در جلسه‌ای که در شیراز داشتم، اظهارات نسبتا تندی نسبت به رییس قوه‌قضاییه داشتم که جا دارد در اینجا بابت آن از رییس دستگاه قضا عذرخواهی کنم.

پیش از آغاز صحبت های صادقی, رئیس انجمن دانشگاه اراک خطاب به وی گفت: مراسمی که با فشار برخی در حال تعطیل شدن بود، با پیگیری استاندار مرکزی و فرماندار اراک برگزار شد.
 
 
 
پاسخ‌ ایران‌ به‌ اظهارات‌ وزیران‌ خارجه‌ عربستان‌ و‌ انگلیس
 

قاسمی: اظهارات ضدایرانی وزیران خارجه عربستان و انگلیس سرپوشی بر نقش مخرب آن‌ها در حمایت از تروریسم تکفیری است.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه كشورمان اظهارات ضدايرانی وزیران خارجه عربستان و انگليس در نشست مشترک خبری در رياض را فرافكنی بی‌پایه و اساس به منظور سرپوش گذاشتن بر نقش تخریبی آن دو كشور در حمايت از تروريسم تكفيری و ارتكاب جنايات پرشمار و گسترده عليه بشريت در جنگ ویرانگر و خانمان‌سوز عليه مردم يمن توصيف كرد.

او افزود: دیگر ترديدی نمانده است که با وجود ضديت و مخالفت اکثریت افكار عمومی جهان و تمامی فریادهای اعتراضی وجدان‌های آگاه و بیدار در اقصی نقاط عالم در مورد به‌كارگيری سلاح‌های انگليسی در جنگ عليه مردم يمن، دولتمردان اين كشور هم‌چنان بر فروش و روانه کردن سلاح‌های مرگ آفرین به كشورهای متجاوز و درگير در جنگ يمن و حاميان اصلی تروريست‌های ساخته و پرداخته آنان اصرار می‌ورزند.

سخنگوی وزارت امور خارجه كشورمان هم‌چنین تكرار ادعای عادل الجبير در مورد ارتباط جمهوری اسلامی ایران با القاعده و عناصر تكفيری را مضحك و ناشی از درک نکردن اين نكته ساده دانست كه نقطه قوت امنيت جمهوری اسلامی ايران، استقلالِ راهبرد امنيتی و پيوند نداشتن جامعه ايران با افكار تروريستی و افراطی است؛ دو مزيتی كه حاكمان سعودی از فقدان آن رنج می‌برند و در تحليل دلائل استحكام امنيتی جمهوری اسلامی ايران، دچار سر درگمی و تحليل‌های موهن و موهوم می‌شوند.

 

غیبت رونالدو در مراسم توپ طلا


ستاره پرتغالی رئال مادرید در مراسم توپ طلای2016 حضور نخواهد داشت.

کریستیانو رونالدو  ستاره تیم ملی پرتغال و باشگاه رئال مادرید به دلیل حضور دررقابت های جام باشگاه های جهان در مراسم توپ طلای2016 غایب خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، مراسم انتخاب بهترین بازیکن سال 2016 امشب ( دوشنبه) در فرانسه برگزار می شود و درحالی که بیشتر کارشناسان فوتبال در سراسر دنیا، مهاجم پرتغالی تیم رئال مادرید را  شانس اول دریافت این عنوان ارزشمند می دانند، اما او اکنون به همراه رئال مادرید در  ژاپن به سر می برد.

رونالدو به همراه کاروان رئال به یوکوهاما سفر کرده تا 5شنبه در مرحله نیمه نهایی جام باشگاه های جهان  مقابل کلاب آمریکا به میدان برود.

به این ترتیب بخت اول کسب توپ طلای 2016 امشب در مراسم حضور نخواهد داشت.

 
 
با قاطعیت می گویم اگر احمدی نژاد یا هاشمی رفسنجانی کاندیدا شوند بنده می روم سوریه
 

در همایش تحلیل چشم انداز اقتصادی و سیاسی ایران و جهان پس از انتخابات آمریکا، سیاست های سیاسی و اقتصادی این کشور پس از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان ریاست جمهوری از سوی کارشناسان سیاسی مورد بررسی و واکاوی قرار گرفت.


گزیده ای از اظهارات احمد توکلی را در ادامه می خوانیم:

 باید یکسری واقعیت‌ها را در نظر بگیریم تا بتوانیم صحیح تصمیم بگیریم. آمریکا مشخصاتی دارد که اگر رئیس‌جمهور آن عوض شود تأثیرات آن در کشورهای دیگر گاهی تأثیر می‌گذارد و گاهی تأثیر نمی‌گذارد. آمریکا در کل طرفدار جهانی‌سازی است و می‌خواهد جامعه بشری را به سمت منافع خود مدیریت کند. این مدیریت آمریکا توسط سازمان‌های بین‌المللی اعمال می‌شود.

    دولت آمریکا مدام بدهی‌اش افزوده می‌شود و باید دید این دولت به ازای هر نفر آمریکایی چقدر بدهکار است. برای مثال دولت آمریکا به نسبت دولت پرتغال دو برابر بدهی به ازای هر نفر دارد.

      آمریکا با بازار سرمایه می‌تواند تراز ارزی‌اش را صفر کند اما آن چیزی که مشخص است این است که خانواده‌های آمریکایی بیشتر مصرف‌ می‌کنند تا اینکه پس‌انداز کنند اما از طرفی قدرت نظامی آمریکا در مقیاس جهانی برجسته تر و انحصاری‌تر شده است. در حالی که قدرت نسبی ظرفیت تولیدی آمریکا کاهش یافته است. این نشان‌دهنده آن است که آمریکا بیشتر از تولید خودش مصرف می‌کند.

    متأسفانه ما نیز هم‌اکنون مانند آمریکا در مسیری قرار گرفته‌ایم که بین فقرا و ثروتمندان در حال دیوار کشیدن هستیم. توزیع درآمد در آمریکا نشان می‌دهد که میزان بی‌عدالتی در این کشور بالا است.

     با آمدن دونالد ترامپ، کلیات رفتار آمریکا تغییر نمی‌کند و بدون شک هزینه‌های نظامی آمریکا افزایش می‌یابد. به هر حال استعمال غرب در حال حاضر با شکل‌های جدید در حال بروز است. شکل نوین استعمار بزک شده است و با جهانی‌کردن اگر لازم باشد بی‌رحمانه‌ترین رفتارها را نسبت به مردم دیگر کشورها انجام می‌دهند.

    آمریکایی‌ها با ما خوب نیستیم و همینطور ما هم با آن‌ها خوب نیستیم. پس برجام را با این پیشینه ارزیابی کنید و بدعهدی‌ها و ظلم‌های آمریکا را در چندین دهه پیش در نظر بگیرید.

    در سیاست داخلی، قانون اساسی فصل‌الخطاب ماست. ما نباید تنازع جناح‌های سیاسی را داشته باشیم. بدون شک بزرگ‌ترین مانع رشد و پیشرفت فساد اقتصادی در دستگاه‌ها و تنازعات سیاسی است. اگر ما نمی‌توانیم آرایش جهانی را به هم بزنیم، سیاست داخلی خود را که می‌توانیم تعیین کنیم پس چرا به این سمت نمی‌رویم؟ چون چاقو دسته خود را نمی‌برد؟!

    آمریکا قدرت اقتصادی خود را با قدرت نظامی حفظ می‌کند منتها ما زیر بار زور نمی‌رویم. عده‌ای می‌گویند باید با آمریکا سازش کنیم اما ما می‌گوییم آمریکا به دنبال زورگویی است و ما این سیاست را قبول نداریم.

    جهانی‌شدن خواسته آمریکاست. البته جریان‌های ضدجهانی‌شدن هم در حال تقویت هستند.

    بنده در بین سیاست‌مداران ایران صریح صحبت می‌کنم و اعتقاد دارم که آمریکا یک جهانخوار کثیف است. چگونه وقتی می‌گویند که روزولت به ایران خدمت کرده است. روزولت پدر این کشور را درآورد و آمریکا هیچ خدمتی به ایران نکرد.

    نگاه افراطی به تأثیر برجام اشتباه است. تحریم‌ها ماشینش راه افتاد و در اثر تحریم گردش کالا و پول مختل شد. در داخل کالاهای وارداتی گران می‌شود و در نتیجه تحریم آینده مبهم جلوه می‌کند بنابراین سرمایه‌گذاران محتاط می‌شوند وقتی فساد هست هزینه نگهداری کارخانه‌ها بالا می‌رود.

    یکی از کانال‌های فساد بی‌انضباطی است و اعتقاد دارم دولت نباید برای برجام جشن می‌گرفت به همین منظور نامه‌ای به اقای ظریف و روحانی نوشتم که آقای ظریف پاسخ هم دادند. بنابراین برجام مشکلات ما را حل نمی‌کند. مسائل ما از درون باید حل شود. اگر عقلانیت را از دست ندهیم و فساد را ریشه‌کن کنیم آن وقت موفق خواهیم شد. همینجا می‌گویم که مخالف رابطه با آمریکا هستم.

    منتقدترین نماینده مجلس نسبت به احمدی‌نژاد من بودم. من در دور اول احمدی‌نژاد از وی حمایت کردم ولی این اشتباه را دیگر تکرار نکردم. امروز هم با قاطعیت می‌گویم اگر احمدی‌نژاد و هاشمی‌رفسنجانی کاندیدا شوند بنده می‌روم سوریه.

    احمدی‌نژاد در اتلاف منابع کم‌نظیر بود. هرچند که او خطاهای زیادی داشت اما باید انصاف هم داشته باشیم. وقتی احمدی‌نژاد دولت را تحویل داد ما دارای ۲۰ درصد غنی‌سازی بودیم که اگر این ۲۰ درصد غنی‌سازی نبود نمی‌توانستیم مذاکره کنیم. بنابراین دولت با دست پر به پای میز مذاکرات رفت.

    قرآن می‌گوید به عهده خود پایبند باشید و اگر کشوری عهد خود را با شما حفظ کرد شما هم حفظ کنید اما اگر آن‌ها شکستند شما نیز با رعایت ضوابطی پاسخ دهید. در این‌جا بنده می‌گویم قرارداد را به هم بزنید. آمریکا هم خواسته‌های خود را صادر می‌کند آن هم در حد کشتار. این که برخی می‌گویند ایدئولوژی مانع پیشرفت اقتصادی است یک حرف اشتباه است. آمریکا هم حتی ایدئولوژی دارد فقط با این تفاوت که آن‌ها با فساد مبارزه می‌کنند و ما نمی‌کنیم. با انقلابی‌ بودن می‌توان کشور را اداره کرد و مدل نئوکلاسیک عدالت ندارد. زمانی در سال ۶۹ به آقای هاشمی گفتم نئوکلاسیک عدالت ندارد اما آقای هاشمی گوش نکرد. ما طرفدار اسلام و ایرانیم و کشور با تنازع اداره نمی‌شود. اگر واقع‌بین نباشیم کار پیش نمی‌رود پس باید همه را تحمل کنیم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
عجب کلکی است این توکلی احمدی نزاد که به امر رهبر شرکت نمیکند هاشمی هم محدودیت سنی دارد - توکلی تو هم مثل فامیل باید خدا بطلبد تا جبهه بروی که هنوز نطلبیده شاید منظور گردش است
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
آقای دکترهمین20%غنی سازی باعث اجرای تحریم هاشد!خدانیامرزدباعث وبانی اش را
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار