امیر آهن جان معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز به همراه جمعی از مدیران این معاونت از برخی آثار ثبت شده میراث فرهنگی اهواز بازدید به عمل آوردند
کد خبر: ۳۳۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵ 07 December 2016
 آهن جان در خصوص این بازدید گفت: آثار ثبت شده ملی اهواز به عنوان میراث هویت بخش شهر اهواز لازم است که مورد توجه و حمایت ویژه قرار گیرند تا از تخریب و آسیب در امان باشند. 

در این بازدید کارخانه ریسندگی وبافندگی واقع در خیابان امام خمینی(ره) نبش یوسفی ، دانشرای مقدماتی پسران واقع در باغ معین ، متل قو واقع در خیابان خسروی ، سرای معین التجار واقع در جاده ساحلی شرقی جنب پل سفید از جمله مکانهایی بودند که موردبازدید و بررسی اولیه قرار گرفتند.

معاون شهردار اهواز در ادامه گفت: به منظورنجات بخشی این اماکن تاریخی که نشان دهنده هویت شهر اهواز هستند و می توانند برای شهروندان اهوازی وهمچنین توریستهای داخلی و خارجی جذابیت های خاص داشته باشند برنامه داریم که از سال آینده به صورت تدریجی نسبت به تملک این بناهااقدام نمائیم و در این زمینه اولویت اقدام در خصوص اماکن در معرض تهدید و تخریب است. 

تا انشاا... پس از تملک اقدام به ترمیم نموده و این بناها به اماکن فرهنگی و گردشگری تبدیل شده و مورد استفاده بهینه برای هویت بخشی به شهر اهواز قرار گیرند.

وی در پایان افزود: در مسیر تملک این اماکن با دو مشکل وجود مالک خصوصی و کمبود منابع جهت تملک مواجه هستیم که امیدواریم با حمایت شورای شهر بتوانیم کاربری مناسب و برازنده ای برای این اماکن تاریخی فراهم نمائیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار