مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با تأکید بر لزوم وجود درآمد ثابت و پایدار در ورزش گفت: تجربه نشان داده است که ورزش نیاز به یک درآمد ثابت دارد
کد خبر: ۳۳۹۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰ 06 December 2016
 فرامرز کیانی‌ زاده در اولین شورای راهبردی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در سال 95 که با محوریت راههای درآمدزایی در ورزش و برگزاری همایش علمی با حضور معاونان و جمعی از اعضای هیأت علمی و اساتید دانشگاه در محل اداره‌کل برگزار شد، اظهارکرد:‌ما مدعی هستیم که علم‌ محور و دارای برنامه هستیم ولی همین هدف نشان می‌دهد هر بحث علمی نیز برای تحقق، نیاز به پول دارد و در غیر این صورت راه به جایی نمی‌برد، ضمن این‌که ورزش نیز مصرفی و خدماتی است و هزینه‌بر می‌باشد و نیاز به بودجه و پول دارد.

 

وی عنوان کرد:‌ ورزش کشور باید یک درآمد ثابت داشته باشد که این مهم، طی سال‌های آینده محقق می‌شود که در چنین شرایطی، ورزش می‌تواند با سرمایه خودش برنامه‌هایش را پیش ببرد و عملیاتی کند.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان افزود: ‌ما با برگزاری شورای راهبردی به دنبال ایده در زمینه درآمدزایی ثابت هستیم. طی سال‌های اخیر نیز اقداماتی از جمله راه اندازی مکان های تجاری در کنار اماکن ورزشی در چند شهرستان در این زمینه داشته‌ایم و اکنون یکی از کارهایی که مدنظر ما است و به دنبال پیگیری آن هستیم، نصب بیلبردهای تبلیغاتی در کنار اماکن ورزشی است تا از این طریق بتوانیم درآمدزایی کنیم. به هر حال اگر این اتفاق بیافتد قطعا وضعیت مالی ورزش خوزستان طی سال‌های آتی خوب می‌شود.

 

در این جلسه همچنین مظفر علی شائی، ‌معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان، گفت:‌ خوشبختانه در اداره‌کل ورزش و جوانان استان تعدد شورا داریم که شامل شوراهای آموزش، ‌پژوهش، راهبردی و ورزش هستند که هر کدام نیز تابع دستورالعمل و قواعد خاصی می باشند و اهدافی را دنبال می‌کنند. ‌جا دارد از اساتیدی که همیشه در جلسات شورای اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان حضور پیدا می‌کنند نیز صمیمانه قدردانی ‌و تشکر کنم.

 

وی افزود: در هر جلسه از شورای راهبردی که سال گذشته برگزار شد، راهبردهایی را تعیین می‌‌کردیم که برای اجرای آن‌ها به منابع مالی نیاز داشتیم و در نهایت نیز به محدودیت منابع مالی می‌رسیدیم. بر همین اساس تصمیم گرفتیم تا امسال خود منابع مالی را به عنوان یک دستور کار قرار دهیم و راه‌هایی را که منجر به کسب منابع مالی می‌شوند، بررسی کنیم و از نظر اساتید عزیز هم بهره ببریم تا به چند خط مشی روشن برای جذب منابع مالی در ورزش استان برسیم.

 

علی شائی بیان کرد: ما از طریق همین جلسات نیز به یک انضباط مالی، علی‌رغم کمبود منابع مالی رسیدیم و توانستیم اقدامات بزرگی انجام دهیم. به هر حال با موثر بودن برنامه ها و اهداف تعیین شده و با بهره‌گیری از دانش و تجربیاتی که وجود داشت، توانستیم برای دو سال متوالی، عنوان دومی کشور را در گروه استان‌های درجه یک کسب کنیم که این نشات گرفته از برنامه ‌مداری بود.

 

وی خاطرنشان‌ کرد: ‌همچنین برگزاری یک همایش علمی مدنظر ما است و تصمیم گرفتیم که این همایش را اول اسفندماه با سه محور مدیریت ورزش، ‌روانشناسی و یادگیری حرکتی و فیزیولوژی ورزشی برگزار کنیم.  امیدوارم همکاری و همیاری سایر دستگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌ها را در این زمینه داشته باشیم تا این همایش به نحو احسن برگزار شود. این تفکر در اداره‌کل ورزش و جوانان حاکم است که از تجارب همه دستگاه‌ها و افرادی که بی‌دریغ هر چه دارند را در خدمت ورزش استان می‌‌گذارند، استفاده کند تا در نهایت به راه‌کارهایی جهت جذب منابع مالی برای ورزش استان برسیم.

 

‌معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان در پایان گفت:‌ در بحث اقتصادی دو بخش کلان و داخلی مدنظر است؛ باید به فرصت‌های درآمدزایی توجه و جنبه کلان آن نیز بررسی شود تا کارهای بزرگی به انجام برسد و درآمدهای مالی قوی‌تر داشته باشیم و در نهایت هم بتوانیم هیات‌های ورزشی را پوشش دهیم. امیدوارم با بهره‌گیری از تجاربی که اعضای این شورا در اختیار ورزش استان می‌گذارند، به راه های موثر جهت درآمدزایی در ورزش دست پیدا کنیم.

 

در این جلسه اعضای شورای راهبردی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص محورهای این جلسه پرداختند و در پایان نیز با اهدا لوح سپاس و هدایایی از اعضا قدردانی به عمل آمد.


منبع:ورزش و جوانان خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار