تابناک آذربایجان غربی: 7 تا 17 آذرماه هفته وقف نامگذاری شده است؛ که به همین مناسبت تابناک آذربایجان غربی به منظور تبلیغ و ترویج امر وقف در استان، سعی خواهد نمود اخبار و گزارش های مختلف این ایام را در روزهای مختلف منتشر نماید.
کد خبر: ۳۳۶۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴ 30 November 2016


تشکیل انجمن یاوران وقف در شهرستان شوط
در سومین روز از دهه وقف انجمن یاوران وقف و روحانیون در شوط برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ،به مناسبت گرامیداشت دهه وقف انجمن یاوران وقف و روحانیون در شوط برگزارشد .

در این جلسه حسن زاده سرپرست اوقاف شوط ضمن گرامیداشت دهه وقف به نقش روحانیت در ترویج فرهنگ وقف اشاره کرد و گفت:  بس شک روحانیون در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف نقش بسزایی دارند.

وی در ادامه  گفت : یکی ازاهداف  برگزاری این جلسات آشنایی روحانیون و مبلغان با اهداف سازمان مبنی بر منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است.

 حسن زاده در ادامه افزود : تبلیغات روحانیون فرصت مغتنمی است تا ارزش ها و سنت های حسنه از جمله سنت حسنه وقف که باعث حیات اقتصادی فعال و پویا در جامعه اسلامی می گردد، مورد بررسی قرار گیرد و به مردم منتقل شود. 
سرپرست اوقاف شوط خاطر نشان ساخت : وقف یکی از نیکوترین سنت های اسلامی است که در جهت برطرف کردن فقر در جامعه اسلامی نقش مهمی دارد و ترغیب تمامی احاد جامعه در مشارکت این امر الهی و سنت ماندگار ، لازم است در جامعه تبلیغ مستمر و دائمی از سوی مردم و بخصوص جامعه روحانیت صورت گیرد.

 
 

دیدار جداگانه رییس و همکاران اوقاف ماکو با امام جمعه و فرماندار ماکو
  

رییس و همکاران  اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ماکو به مناسبت دهه وقف جداگانه با امام جمعه  و فر ماندار شهرستان ماکو دیدار کردند.  

در این دیدار ها ضمن تقدیرو قدردانی از همراهی و همسو بودن این دو مقام مسئول در حفظ و صیانت ازحقوق موقوفات از توجه این  ایشان به امر وقف تقدیر شد.

در این دیدارها اسکندر زاده رییس اداره اوقاف ماکو نیز گزارشی از عملکرد و فعالیت های اوقاف ماکو درحوزه های مختلف و ویژه برنامه های دهه وقف ارائه کرد .

 
 


ثبت چهار وقف جدید درشهرستان مهاباد در سومین رو از دهه وقف

حسین مقتدر رییس اداره اوقاف مهاباد در گفتگو با کارشناس خبر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه از ثبت 4 وقف جدید در سومین رو زاز دهه وقف خبر داد .

مقتدر گفت: اولین وقف جدید مربوط به  زمینی زراعی بمساحت 10000 متر مربع (یک هکتار) می باشد که توسط آقای قاسم کریمی در شهرستان مهاباد که ثبت گردید

وی گفت :  ارزش ریالی این قطع زمین وقفی  15/000/000/000 ریال برآور شده است

مقدر افزود: واقف خیر اندیش این وقف را با نیت تامین  هزینه های  تحصیلی دانشجوبان ودانش آموزان بی بضاعت و هرینه های قرآنی و فرهنگی اداره اوقاف مهاباد وقف نمود.

مقتدرخاطر نشان ساخت : این وقف منفعتی سومین وقف جدید منفعتی مهاباد درسال 95 بشمار می آید.

رییس اوقاف مهاباد در ادامه گفت : دومین وقف جدید  شامل یک قطعه زمین  به مساحت 150 متر مربع می باشد که  توسط آقای "اسماعیل اسمعیل زاده " وقف شد .

وی گفت : ارزش ریالی این زمین وقفی که به نیت  احداث مسجد فاطمه الزهراء روستای کانی رش مهاباد وقف گردید  225/000/000 ریال برآورشده است  .

مقتدر افزود : سومین وقف جدید در سومین روز از دهه وقف شمال یک قطعه زمین  به مساحت 450 متر مربع  می باشد که توسط آقای " خضر رادمهر" و قف شد.

رییس اوقاف مهاباد تصریح کرد :  ارزش  ریالی این زمین وقفی که به نیت  احداث مسجد محمد رسواالله روستای توت آغاج مهاباد وقف گردید 180/000/000 ریال برآورد شده است .

وی در ادامه گفت : چهارمین وقف جدید مهاباد مربوط به  قطعه زمینی می باشد که توسط آقای " خضر رادمهر " به نیت احداث خانه عالم روستای توت آغاج مهاباد وقف گردید

مقتدر گفت : متراژ این قطعه زمین وقفی  140 متر مربع بوده و ارزش ریالی آن  56/000/000 ریال بر آورد شده است .

با ثبت این چهار وقف جدید در مهاباد تعداد وقف های جدید در سال 95 به دوازه وقف جدید رسید.

 
 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار