در دیدار با مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور مطرح شد
در راستای پیگیری قیمت خرید کشمش نماینده مردم شهرستان تاکستان، رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین و مسؤولان این استان با حسین صفایی مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور دیدار کردند.
کد خبر: ۳۳۶۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 29 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، در راستای پیگیری قیمت خرید کشمش بهمن طاهرخانی نماینده مردم شهرستان تاکستان، ناطق معین‌الدین رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین، علی‌محمد حیدری رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان تاکستان، یزدی مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی این شهرستان با حسین صفایی مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور ظهر امروز دیدار کردند.

حسین صفایی مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور در این دیدار اظهار داشت: برای کمک به تولیدکنندگان و تنظیم بازار کشمش، هیأت وزیران با اختصاص 200 تومان یارانه به ازای هر کیلوگرم کشمش صادراتی به باغداران و همچنین با معافیت تعرفه‌ای 21 درصدی واردات موز در ازای صادرات هر کیلوگرم کشمش موافقت و ابلاغ کرده است.

ناطق معین‌الدین رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین هم خاطرنشان کرد: شهرستان تاکستان با داشتن بیش از 25 هزار هکتار باغ انگور قطب کشاورزی استان در این محصول است که سالانه 75 هزار تن کشمش از این منطقه برداشت می شود.

بهمن طاهرخانی نماینده مردم شهرستان تاکستان هم در این دیدار تأکید کرد: با توجه به اینکه زندگی و چرخه اقتصادی مردم این شهرستان به شدت به تولید انگور و محصولات تبدیلی آن بستگی دارد در صورت آسیب دیدن چرخه تولید، فروش و صادرات این محصول خسارات فراوانی به زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم منطقه و اقتصاد استان قزوین وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه مصوبه دولت برای باغداران کافی نیست، اضافه کرد: 170 امضاء نمایندگان جمع‌آوری و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اعلام شده و باید مبلغ یارانه از طریق مجلس شورای اسلامی افزایش یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار