مدیرکل بیمه سلامت ایلام ؛
مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: هفت هزار و 500 نفر زائر از خدمات ویزیت، دارو، تزریقات و پانسمان بیمه سلامت در این استان بهره مند شدند.
کد خبر: ۳۳۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲ 29 November 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالدین رحیمی روز سه شنبه  اظهار کرد: ایستگاه ثابت تندرستی بیمه سلامت با شش تیم درمانی در میدان ارغوان و یک ایستگاه سیار نیز در سطح شهر ایلام مستقر بودند و به زائرین اربعین خدمات درمانی و پزشکی ارائه کردند.
 
وی افزود: این گروه های درمانی شامل چهار تیم بودند که از خارج استان برای ارائه خدمات بیشتر به استان ایلام اعزام شده بودند و 2 تیم استانی نیز تشکیل و آنها رای در این کار یاری رساندند.
 
رحیمی یادآور شد: در این ایستگاه ها علاوه بر توزیع مواد غذایی، داروی رایگان نیز در اختیار زائران قرار گرفت و داروخانه های طرف قرارداد نیز بدون هیچ محدودیتی اقلام دارویی مورد نیاز را در اختیار زائران معرفی شده از این ایستگاه قرار دادند.
 
وی تاکید کرد: تیم خدمات رسانی ایستگاه سیار بیمه سلامت شامل یک پزشک، 2 پرستار و یک کارشناس دارویی بود که روزانه خدمات درمانی را به زائرین ارائه دادند.
 
رحیمی گفت: با توجه به تغییرات آب و هوایی و بازگشت زائرین از عتبات عالیات و پیش بینی بیماری های تنفسی و جلوگیری از انتشار بیماری در مسیر رفت و برگشت زائرین بیش از 100 هزار ماسک نیز میان آنها توزیع شد.
 
وی با بیان اینکه زائرین بدون دفترچه با ارائه کد ملی و اتباع خارجی با ارائه گذرنامه پس از استعلام مشخصات شان از سوی سامانه، در صورت نیاز به بیمارستان ها برای بستری و دریافت خدمات درمانی رایگان معرفی شدند.
 
وی افزود: سه مورد معرفی نامه برای اتباع افغان و هشت کارت بستری نیز برای دیگر زائرین بدون دفترچه بیمه در این مدت صادر شد و این افراد بصورت رایگان تحت درمان قرار گرفتند.
 
رحیمی اضافه کرد: بیمه سلامت علاوه بر ارائه خدمات درمانی و بهداشتی، هفت هزار میان وعده بین زائرین اربعین حسینی در ایستگاه های ایجاد شده توزیع کرد.
 
 بر اساس اعلام مسئولان استان ایلام در ایام منتهی به اربعین امسال بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر از مرز مهران عبور کرده و وارد کشور عراق شدند و بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر نیز پس از شرکت در آیین اربعین و زیارت حرم مطهر امامان معصوم (ع) در شهرهای مذهبی عراق از این مرز وارد کشورمان شدند.
 
مرز بین المللی مهران در فاصله 95 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام بدلیل برخورداری از مزیت نزدیکی و کوتاهی مسافت تا کربلا انتخاب اول زائران است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار