رئیس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین:
رئیس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین گفت: برای بهره‌مندی از شهری ایمن، ضرورت دارد مدیریت شهری نسبت به ایمن‌سازی پیاده‌روها و معابر اصلی و فرعی شهر به صورت جدی همت گمارد و این مهم را در لایحه بودجه سال 96 بگنجاند.
کد خبر: ۳۳۵۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ 27 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین، شهلا عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به حادثه تلخ ریلی کشور و در کنار آن تصادفات جاده‌ای، تغییرات نامناسب آب و هوا، نشست زمین، تخریب بافتهای فرسوده شهری و بسیاری دیگر از این‌گونه اتفاقات انسانی و طبیعی اظهار داشت: برای بهره‌مندی از شهری ایمن، ضرورت دارد مدیریت شهری نسبت به ایمن‌سازی پیاده‌روها و معابر اصلی و فرعی شهر به صورت جدی، کارشناسانه و عملی همت گمارد و این مهم را در بودجه سال 96 بگنجاند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه امنیت و محیط زندگی دو مقوله جدانشدنی از یکدیگر است، گفت: اتفاق برخورد دو قطار نشان داد امنیت در حوزه‌های مختلف به ویژه مسافرت با قطار، دیگر برای انسان تأمین نمی‌شود و اگر این‌گونه اتفاقات بار دیگر تکرار شود ناامنی موجب بروز تعارضات اجتماعی می‌شود.

رئیس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین در تکمیل صحبت‌های خود از شورای شهر و شهرداری قزوین خواست تا در بودجه سال 96 نکات حادثه‌خیز این شهر را شناسایی کنند، ادامه داد: نقاط حادثه‌خیزی همچون معابر، پیاده‌روها، بوستان‌ها و حتی انبارهای موجود در شهر که سال‌ها است از قدمت آن‌ها می گذرد و ممکن است با بروز حادثه‌ای جان و مال افراد را به خطر اندازد، شناسایی و ایمن‌سازی کنیم.

عطایی با تأکید بر اینکه اعتبار اضافی برای احداث تقاطع یا بوستان اختصاص ندهیم، یادآور شد: آلودگی هوای قزوین زنگ خطر دیگری برای به خطر افتادن امنیت مردمان شهر بود و در کنار این با توجه به سابقه نشست زمین در شهرها و قزوین، ضرورت دارد متولیان امر در خصوص با این موارد، پیشگیری‌ها و تمهیدات لازم را به عمل آورند.

این عضو شورا گفت: ایمن‌سازی بازارچه‌های سنتی که سقف آن‌ها به دلیل کمبود استقامت و فرسودگی درحال ریختن است در دستور کار متولیان قرار بگیرد و در این زمینه هم شهرداری با همکاری دستگاه‌های متولی سعی در تقویت و پررنگ کردن امنیت شهر داشته باشد؛ نگذاریم حادثه مجالی برای خودنمایی داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار