شهرستان بدره امسال بابرپایی 4 موکب وتلاش همه جانبه مردم ومسئولین میزبان 80 هزار نفر از زائرین عتبات عالیات بود که خدمات پذیرایی واسکان نسبت به سال گذشته رشد 8 برابری داشت .
کد خبر: ۳۳۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 26 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ همه ساله و در ایام پیاده روی اربعین حسینی چند میلیون نفر از عاشقان و دلدادگان حسینی راهی کربلای معلی می شوند تا تنها جابر تاریخ را به هزاران فریاد لبیک یاحسین بدل سازند.
 
لبیکی که اینک دربناگوش مبارزه با گروه های تروریستی و بدعت گزاران دینی و اسلامی رنگ وبوی تازه ای گرفته است .گروه های تکفیری که روشی تازه در سیاه نمایی از اسلام را دربرگرفته اند اینک درسرزمین حسین وازادگی او شاهد خیل میلیون ها مسلمانی هستند که با نه گفتن به اقدامات تروریستی و ضد انسانی انها سعی دارند چهره واقعی اسلام ناب محمدی را به جهانیان بنمایانند.

سیروس مرادحاصلی فرمانداربدره دراین مورد گفت : با تشکیل به موقع ستاد اربعین شهرستان و ایجاد6 کمیته تخصصی ،ایجاد 4 موکب با جانمایی مناسب برای ارائه بهترین خدمات ممکن به مسافران مصوب گردید.
 
 وی افزود:که این موکب ها در بخش هندمینی و مرکزی ایجادگردیده و به خدمات رسانی مشغول شدندضمن اینکه  تمام مهمان سراهای ادارات ، نمازخانه ها ،مساجد و حسینیه ها برای اسکان اضطراری زوار آمادگی داشته و پیش بینی لازم برای خدمت رسانی کامل به زوار انجام گرفت .

وی درادامه گفت: با بهره گیری از یک دستگاه اتوبوس  آمبولانس مجهز به تجهیزات و کادرکامل پزشکی  و 4 دستگاه آمبولانس ، کلیه پرسنل شبکه بهداشت و
 همچنین مرکز امداد جاده ای شهرک ولیعصر خدمات کامل نظارتی و بهداشتی  در محدوده شهرستان را انجام دادند.
 
وی اضافه کرد :این خدمات شامل نظارت بر موکب ها و نذورات ، کنترل و نظارت سرویس های بهداشتی بین راهی و پمپ بنزین ها ، پایش و کنترل بیماریهای واگیر و خطرناک ،توزیع ماسک و دستکش و سایر اقلام مورد نیاز به زائرین وحضور به موقع درتصادفات جاده ای بود .

حجه الاسلام والمسلمین زمانی موسوی امام جمعه بدره ورییس کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین هم اظهارکرد: با بهره مندی ازکمک  بیست نفرازمحبان اهل بیت علیهم السلام  به صورت سه شیفت وشبانه روزی برای خدمت رسانی به زائران اباعبداله الحسین فعالیت درموکب ها انجام شدکه این خدمات شامل تهیه صبحانه ،نهار ،شام،میان وعده های سالم وبهداشتی  ،تجهیز سرویس های بهداشتی ، نماز خانه ، توزیع بسته های فرهنگی ،نقشه ها و بروشور های مناسب پیاده روی اربعین بود .

میثم کهزادی رییس شورای هیات های مذهبی شهرستان نیزبا اشاره به نقش پررنگ نوجوانان و جوانان درموکب ها گفت : کمیته فرهنگی اربعین با حضور جوانان ونوجوانان مشتاق میزبان زائرین پیاده روی اربعین  بود که خدماتی شامل توزیع نقشه راه کربلا و نجف ، توزیع ادعیه وارده اربعین حسینی خصوصا زیارت اربعین و زیارت عاشورا به صورت کتابچه و بروشور،توزیع چفیه و سربند های مناسبتی بین زوار انجام شدتا با بهره گیری معنوی و ارتقای سطح فرهنگ دینی که از کارکرد های مهم پیاده روی اربعین است دست یافته باشیم./م


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار