دکتر باقرلاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی در نشست روسا ومعاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی منطقه آمایشی 8کشور گفت شاخص های سلامت در استان سیستان وبلوچستان پیشرفت خوبی داشته است .
کد خبر: ۳۳۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۴ 26 November 2016

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان وی با بیان اینکه آموزش پزشکی نیز در این منطقه رشد بسیار خوبی داشته است افزود:فقط دردانشگاه علوم پزشکی زاهدان تعداد 5000دانشجو درمقاطع مختلف بهداشتی ودرمانی مشغول به تحصیل بوده و دانشکده های متعددی دراین زمینه شکل گرفته است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد:منطقه آمایشی 8کشور به لحاظ وسعت و پراکندگی یکی ازمناطق بزرگ کشور است که در ابعاد آموزش پزشکی و ارائه خدمات بهداشتی درمانی پیشرفت نسبتا مطلوبی داشته است اما با توجه به مقایسه کشوری نیاز به حمایت های بیشتری دارد و وزارت بهداشت این آمادگی رادارد تادراین زمینه بیشتر کمک کند.

وی همچنین هدف از بایداز مناطق آمایشی را استقرار کامل طرح تحول نظام سلامت در حوزه آموزش وتحول در آموزش به عنوان یک بحث وگفتمان جدید در حوزه آموزش پزشکی عنوان کرد وافزود: امیدوار هستیم که این طرح منجر به گسترش وارتقای آموزش پزشکی در دانشگاهها شود.

وی در خصوص مبحث آموزش پزشکی و آمایش مناطق گفت:تحول در آموزش یکی ازمسائل مهم وجزو اسناد بلادستی کشور است که درشورای انقلاب فرهنگی کشور به ریاست دکتر روحانی رئیس جمهور نیز به تصویب رسیده است و این اقدام وزارت بهداشت زمینه ای برای تعیین استراتژی وتدوین توسعه آموزش کشور شده است.

دکتر لاریجانی با اشاره به وسعت وپراکندگی استان سیستان وبلوچستان گفت: جدیت،پشتکار و علاقمندی مدیران این استان با نگاه خوب به آینده باعث گردیده تا اقدامات بسیار خوبی درحوزه سلامت صورت گیرد و این عزیزان تلاش کرده اند تا شاخص های سلامت که یکی از مهمترین شاخص های توسعه یافتگی است دراستان ارتقاء یابد.

وی ابزار امیدواری کرد: با توجه به زیر ساخت، نیاز منطقه و به کمک مدیران استانی و وزارت متبوع در راستای پیشرفت شاخص های مرتبط با سلامت و همچنین توسعه یافتگی استان گام های مهمی برداشته شود.

گفتنی است: نشست روساومعاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان،کرمان،زابل،رفسنجان،ایرانشهر،بم وسیرجان تحت عنوان منطقه آمایشی 8 به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به مدت یک روز برگزار گردید.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی زاهدان




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار