استاندار اردبیل به ضرورت تنظیم مصارف- منابع بانک‌ها و در ادامه حمایت از تسهیلات درخواستی واحدهای تولیدی تأکید کرد
کد خبر: ۳۳۴۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴ 24 November 2016

به گزارش تابناک اردبیل، مجید خدابخش در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اردبیل گفت: ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی در دو بخش انجام می‌شود که در بخش نخست تسهیلات از ستاد تسهیل برای واحدهای متوسط و کوچک مصوب می‌شود.

وی افزود: اغلب واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در نوسانات ارزی دچار مشکل شده‌اند و ستاد تسهیل به دنبال حمایت از این واحدها و رفع مشکلات آن‌ها که عمدتاً شامل بیمه، مالیات و چک برگشتی می‌شود، است.

به گفته رئیس کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان حمایت از این واحدها عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و انتظار می‌رود بانک‌ها با ارائه تسهیلات به این واحدها زمینه رونق مجدد آن‌ها را فراهم سازند.

خدابخش بخش دوم حمایت‌ها را تسهیلات درخواستی واحدهای بزرگ دانست و با اذعان به اینکه تعداد این واحدها در استان اندک است، افزود: واحدهای بزرگ عمدتاً سرمایه در گردش و یا تسهیلات توسعه‌ای تقاضا می‌کنند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه منابع مالی استان محدود است و عمده گردش‌های مالی در تهران و شعبات ممتاز انجام می‌شود، بانک‌ها نباید بر اساس منابع و مصارف خود به تأمین نیاز این واحدها اقدام کنند.

وی افزود: انتظار می‌رود بانک‌ها بدون نگرانی تسهیلات درخواستی را پرداخت کنند و هر مانعی در تأمین منابع بود، خود استان پیگیری خواهد کرد.

استاندار اردبیل با تأکید به اینکه واحدهای تولیدی در دوره گذر و نیازمند حمایت بانک‌ها و تأمین تسهیلات هستند، ادامه داد: در واقع بانک‌ها هرقدر به واحدهای تولیدی تسهیلات پرداخت کنند به استان و بهبود تولید و اشتغال خدمت کرده‌اند.

خدابخش تأکید کرد: در عین حال که بانک‌ها حق و وظیفه بررسی اقتصادی و قدرت بازپرداخت تسهیلات را دارند اما انتظار می‌رود پرداخت تسهیلات با هدف ایجاد نشاط اقتصادی در استان مورد توجه قرار گیرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار