رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم خبر داد
رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم گفت: از فردا روند کاهش دما متوقف می‌شود و از روز شنبه تا پایان هفته به تدریج افزایش دما آغاز می‌شود.
کد خبر: ۳۳۳۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹ 24 November 2016
به گزارش تابناک قم، محمدرضا قاضی با بیان اینکه دمای کنونی صفر درجه سانتیگراد است که نسبت به دیروز دو درجه سانتیگراد کاهش داشته است، اظهار کرد:‌ امروز صبح حداقل دما 6- درجه سانتیگراد ثبت شد، امروز بعد از ظهر نیز حداکثر دما 2 درجه سانتیگراد برای شهر قم پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امشب نیز دما با 2 تا 3 درجه کاهش نسبت به شب گذشته به 7- تا 8- درجه سانتیگراد می‌رسد، فردا همین وضعیت ادامه دارد و حداکثر دمای 2 تا 3 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم با بیان اینکه از فردا کاهش دما متوقف می‌شود و از روز شنبه تا پایان هفته به تدریج افزایش دما آغاز می‌شود، گفت: کماکان شنبه روز سردی است زیرا روند افزایش دما کند است و بعد از ظهر روز شنبه دمای 5 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود و صبح یکشنبه به 4- و 5- درجه می‌رسد و تا پایان هفته دما از زیر صفر خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز، فردا و پس فردا هوا صاف، آفتابی و آرام است و وزش باد وجود ندارد، گفت: با توجه به اینکه از شنبه فعالیت‌های شهری زیاد می‌شود ممکن است صبح شنبه همراه آلودگی صبحگاهی باشد و پدیده وارونگی روی دهد.

قاضی خاطرنشان کرد:‌ به دلیل وزش باد شب گذشته امروز آلودگی هوا وجود نداشت و فردا به دلیل تعطیلی آلودگی وجود ندارد، ولی شنبه با افزایش دما و رشد آلاینده‌های جوی مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه بدون تردید بارندگی تا اواسط هفته آینده روی نمی‌دهد، گفت: اواسط یا اواخر هفته آینده سامانه‌ای از جنوب غرب وارد کشور می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم خاطرنشان کرد:‌ عمده فعالیت سامانه آینده روی جنوب غرب استان‌های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان، کرمان و بخش‌هایی از استان فارس است و باید منتظر ماند تا طی روزهای آینده نقشه‌ها چه تغییری پیدا می‌کند.

وی با اشاره به پدیده وارونگی دما گفت:‌ کارخانه‌ها، اتومبیل‌ها، خودرو، وسائل گرمایشی و... آلودگی ایجاد می‌کنند که پدیده وارونگی امکان برگشت این آلودگی‌ها را به سمت زمین فراهم می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار