تابناک: نمایشگاه «یاقوت مقاومت»که برای حمایت از مردم مظلوم غزه به مناسبت ۲۹ دی روز ملی غزه برپا شده است، موج حمایت از مردم غزه را در اصفهان را به راه انداخت.
کد خبر: ۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹ 19 January 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، ایرانی‌ها به سردادن فریاد مظلومیت غزه در روز جهانی قدس اکتفا نکرده و ۲۹ دی ماه را نیز به نام روز ملی «غزه» نام گذاری کردند تا فریاد مظلومیت و حق‌طلبی مردم مظلوم فلسطین را به گوش جهانیان برسانند.

از این رو مردم اصفهان نیز که همیشه پشتیبان مظلومان جهان بوده‌اند این بار نیز به میدان آمده و با برپایی نمایشگاه و نصب پوستر و بنر در سطح شهر انزجار خود را نسبت به رژیم صهیونیسم و حمایت خود را از مردم مظلوم غزه اعلام کردند.

برپایی نمایشگاهی سه روزه با عنوان «یاقوت مقاومت» از روز شنبه تا دوشنبه این هفته یکی از کارهای جدید جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اصفهان با همکاری پایگاه بسیج مسجد پناهی اصفهان بود که در میدان جمهوری اسلامی و برای نخستین بار نمایشگاهی دیواری در قالب تخته شاسی با طول و عرض ۳*۲ برپا شد که بر روی این تخته شاسی عکس‌های مختلفی از عکاسان بزرگ دنیا در به تصویر کشیدن جنایت‌های رژیم صهیونیستی بکار برده شد.

عکس‌های نصب شده بر دیوار مقاومت که برای نخستین بار در اصفهان رونمایی شده است با استقبال کودک، نوجوان، جوان و سالمند اصفهانی مواجه شده بود و هر رهگذری که از جلوی این نمایشگاه عبور می کند با نگاهی نگران به عکس‌هایی که غزه و مظلومیتش را به تصویر کشانده بودند نگاه می کرد.

توزیع دستبندهای منقش به جمله «عاشق مبارزه با صهیونیست هستم» نیز از دیگر بخش‌های در نظر گرفته شده در نمایشگاه «یاقوت مقاومت» بود. محمد توکلی، فرمانده بسیج مسجد پناهی اصفهان در گفتگو با خبرنگار مهر اجرای طرح توزیع دستبند منقش به جمله «عاشق مبارزه با صهیونیست هستم» را در پی لبیک گفتن به منویات رهبر معظم انقلاب و در راستای اقدام سایت اطلاع رسانی منتسب به ایشان که قسمتی را به این شعار اختصاص داده‌اند عنوان کرد.

از این رو استقبال جوانان و نوجوانان و حتی کودکان اصفهانی برای بستن این دستبند به دست‌هایشان قابل توجه بود و با عشقی توصیف نشدنی این اقدام را انجام می‌دادند.

استقرار صندوق‌های کمک به تسلیح کرانه باختری نیز در بخش دیگری از نمایشگاه «یاقوت مقاومت» به چشم می‌خورد که علاوه بر جمع آوری کمک‌های مادی مردم از آنها خواسته می‌شد جملاتی را نیز بر روی کاغذ درج کنند تا این جملات در آینده بعد از خریداری اسلحه و مهمات برای مردم غزه بر روی این سلاح‌ها درج شود.

«سیل خون مردم بیگناه غزه اسرائیل را در خود غرق خواهد کرد»، «همپایتان می‌مانیم تا پیروزی نهایی» «هر تیری که بر قلب صهیونیست غاصب زده می‌شود جانی دوباره به مردم ایران می‌بخشد» و « روی ما حساب کنید» از جمله پیام‌های مردم اصفهان به مردم مظلوم غزه بود که در کنار کمک‌های مالی برای آنها ارسال می‌شد.

اما در این میان شهروندان اصفهانی نیز در خصوص برپایی نمایشگاه غزه اظهاراتی داشتند که در این میان عماد اسداللهی در گفتگو با خبرنگار مهر با ارایه پیشنهاد استفاده از تصاویر متحرک و پخش کلیپ در نمایشگاه غزه اظهار داشت: این روزها تاثیر کلیپ و فیلم‌های کوتاه تاثیری شگفت انگیز بر روی اذهان عمومی دارد و از این رو ضروری است که در نمایشگاه بعدی از این ظرفیت استفاده شود.

وی برپایی این نمایشگاه را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و افزود: هر اقدام فرهنگی که از سوی مردم ایران در راستای مبارزه با صهیونیست انجام می گیرد به اندازه دفاع در میدان مبارزه واقعی ارزش دارد و باید این برنامه‌ها استمرار داشته باشد.

اما جبهه انقلاب فرهنگی اصفهان تنها به برپایی نمایشگاه بسنده نکرده و به منظور بزرگداشت روز ملی « غزه» در حرکتی نمادین ۳۸ پوستر برتر در حمایت از مردم غزه را در میادین اصلی شهر اصفهان نصب کرده و موج حمایت از مردم غزه در اصفهان را به راه انداخته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار