معاون فرهنگی اوقاف خراسان جنوبی مطرح کرد
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: به منظور خدمات‎رسانی به زائران پیاده حرم رضوی، 3 موکب اوقاف خراسان جنوبی برپا شده است.
کد خبر: ۳۳۲۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ 21 November 2016
حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‎مقدم توجه به برنامه‎های فرهنگی و آداب و مناسک دینی را نمونه‎ای از تعمیق بخشی به زیارت دانست و اظهار داشت: برای زیارت، علاوه بر پاداش‌های اخروی، تزکیه نفس، خداشناسی، بیداری دل‌ها و یاد آخرت بیان شده است.

وی از برپایی  3 موکب برای خدمت‎رسانی به زائران حرم رضوی خبر داد و اعلام کرد: این موکب‎ها با مشارکت‎های مردمی و اوقاف خراسان جنوبی به منظور پذیرایی از زائرین پیاده رضوی برپا می‎شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اذعان داشت: این اقدام بر اساس اجرای نیات واقفین خیراندیش و با استفاده از ظرفیت هیأت امناء و خادمین افتخاری و با هدف خدمت‎رسانی به زائران انجام می‎شود.

مؤمنی‎مقدم به مکان استقرار موکب‎ها اشاره کرد و توضیح داد: این موکب‌ها در مسجد پارک گناباد، امامزاده سید محمد علوی و روستای زمان آباد تربت حیدریه مستقر هستند.

وی اذعان داشت: خدمات ارائه شده به زائران شامل خدمات رفاهی، خدمات بهداشتی و درمانی، استفاده از فضای بقعه و پذیرایی،‌ برگزاری نماز جماعت و پاسخگویی به مسائل شرعی و دینی زائران است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ضمن قدردانی از کمک‎های مردمی در برپایی این موکب‎ها تصریح کرد: مردم خراسان جنوبی برای برپایی این موکب‌ها، 100 میلیون ریال کمک کردند.

مؤمنی‎مقدم بر لزوم تلاش مسؤولان و مردم در راستای تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز زائران رضوی در استان‌های منتهی به مشهد تأکید کرد و ادامه داد: آماده‌سازی کاروان‎سراها، استقرار سرویس‎های بهداشتی، اسکان زائران در حسینیه‎ها، مدارس و مراکز اقامتی از جمله راهکارهای ویژه در خدمات‎رسانی به زائران پیاده حرم رضوی است.

وی با تأکید بر اینکه بهره‎گیری از توانمندی‌های موقوفات یکی از مهمترین راه‎های خدمت‎رسانی به زائران پیاده بارگاه رضوی است، توضیح داد: وقف به عنوان سنتی حسنه به طور غیرمستقیم در قرآن و به طور مستقیم در سیره‏ پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) مورد تأکید قرار گرفته است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار