رئیس هلال احمر فردوس:
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان فردوس از آمادگی ۲۸۰ امدادگر و نجاتگر درجه‌بندی شده، جهت ارائه خدمت در مواقع بحرانی در شهرستان فردوس خبر داد.
کد خبر: ۳۳۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵ 17 November 2016
 سیدحسین لاژوردی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر فردوس در سه حوزه جوانان، دواطلبان و امداد فعالیت می‌کند و در حال حاضر 200 امدادگر و 80 نجاتگر درجه‌بندی شده برادر و خواهر در شهرستان آماده ارائه خدمت در مواقع بحرانی هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان فردوس افزود: طرح ملی امداد و نجات نوروزی در قالب 2 تیم سیار و ثابت، طرح ملی امداد و نجات تابستانه، برگزاری 3 کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی، برگزاری دوره‌های توان افزایی، برگزاری برنامه‌های هفته هلال احمر و پوشش امدادی مراسم‌های مختلف مذهبی و ملی از جمله مهمترین برنامه‌های این هلال احمر در شش ماهه گذشته بوده است.

تشکیل سامانه یکپارچه کشوری مدیریت اطلاعات هلال احمر

وی از تشکیل سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات سازمان امداد و نجات کشوری هلال احمر خبرداد و گفت: هدف از تشکیل این سامانه انسجام در تصمیم‌گیری و تجمیع اطلاعات در زمان بروز حوادث و سوانح است که تمام فعالیتهای عملیاتی، مکانها، اطلاعات تخصصی، ظرفیتهای امدادی و نیروی انسانی مشارکت کننده در عملیات امداد و نجات، مدیریت کشیک شعب و پایگاههای هلال احمر، مختصات جغرافیایی سایت‌های بالگرد و مدیریت تماس 112 در آن لحاظ شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان فردوس، امکان هماهنگی بیشتر با ارگانهایی چون اورژانس، وزارت راه و پلیس راه را از نقاط قوت این سامانه برشمرد که اطلاعات فردی پرسنل و نجاتگران مستقر در پایگاه‌ها و سازمانهای تابعه هلال احمر در آن ثبت شده است.

لاژوردی در ادامه از معرفی دو نفر از نجاتگران برتر برادر و خواهر جهت شرکت در اردوی کشوری مشهد و بندرانزلی خبر داد و تصریح کرد: در شش ماهه گذشته آزمونهای عملی اعطاء و ارتقاء درجه امدادگران که شامل مهارت و آمادگی جسمانی می‌شود نیز برگزار شد.

اجرای دهها طرح حمایتی و آموزشی در هلال احمر فردوس

وی از برگزاری دهها طرح حمایتی و آموزشی در جمعیت هلال احمر فردوس خبر داد و اضافه کرد: طرح فرشتگان رحمت، همای رحمت، ارمغان مهر، نیابت، حمایت ماندگار و داوطلبان کار در روستا از جمله این طرحها بوده است که خدماتی شامل توزیع سبد غذایی، جمع‌آوری پول از خیرین و واریز به حساب استان که دو برابرپول ورایز شده دوباره به حساب شهرستان برگشت داده می‌شد، سرکشی از خانواده شهداء، سالمندان و نظافت منازل آنان توسط دواطلبان، اهدای خون و کمک داوطلبان به برداشت محصولات کشاورزی روستائیان در قالب این طرحها ارائه شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان فردوس اعزام تیمهای درمانی به مناطق محروم در قالب طرح کاروان سلامت، برپایی و نصب چادر و ایستگاه سلامت در قالب طرح داوطلبان عاشورایی، برپایی سفره‌های مهربانی  توسط خیرین در شهر و روستا، دیدار با والدین شهداء و ارائه خدمات درمانی، در قالب طرح بهورزان آسمانی و آموزش و فرهنگ‌سازی خطرات ناشی از چهارشنبه سوری در قالب طرح ناجیان سلامت  را از جمله فعالیتهای مهم هلال احمر در شش ماهه گذشته برشمرد.

فعالیت 7 کانون در جمعیت هلال احمر فردوس

لاژوردی افزود: جوانان هلال احمر نیز در ایام تعطیلات نوروز امسال با نصب چادرهای راهنمای مسافران نوروزی در مبادی ورودی و خروجی شهر، به مسافران و زائران امام هشتم خدمات رسانی کردند و کاروان نیکوکاری این جمعیت نیز در مناطق روستایی خدماتی شامل آموزش امداد، مهارتهای زندگی، اهدای کتاب به کودکان و برگزاری کلاسهای قصه‌گویی و شعر ارائه دادند.

وی عنوان کرد: در 7 کانون این جمعیت شامل غنچه‌های هلال، دانش‌آموزی، دانشجویی، جوانان، طلاب، روستایی، بشر دوستانه و زندانیان نیز خدماتی مانند اجرای برنامه‌های مختلف جهت 12 مهدکودک زیر پوشش در روز جهانی کودک و شهادت حضرت علی اصغر و حضرت رقیه، شرکت دانش آموزان در برنامه‌های هلال احمر ویژه دانش آموزان، برگزاری برنامه‌های خیرخواهانه و عام المنفعه، اعزام طلاب به روستاها و برنامه‌های ویژه زندانیان ارائه شد و در تمامی این کانونها عضوگیری به صورت مستمر انجام می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان فردوس گفت: تا کنون 16 نفر ازمدد جویان تحت پوشش این جمعیت، جهت دریافت وام قرض الحسنه مددجویی به بانک عامل معرفی شده‌اند که به هرکدام 10 میلیون ریال پرداخت شده است.

لاژوردی اضافه کرد: در شش ماه گذشته مبلغ 38 میلیون 825 هزار ریال کمک هزینه دارو و درمان به 27 خانواده نیازمند نیز پرداخت شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار