معاون نظارت مالی استان خوزستان سه شنبه 18 آبان در جمع ذیحسابان و مدیران مالی دستگاه های اجرایی در سالن جلسات اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان، نسبت به رعایت ضوابط اجرایی کارهای امانی در پروژه های استانی تاکید کرد
کد خبر: ۳۲۹۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴ 16 November 2016
معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین استان خوزستان در این نشست بیان کرد: بخشنامه موضوع ضوابط اجرایی کارهای امانی در پروژه های استانی، از نوع بخشنامه های گروه اول (لازم الاجرا) بوده و در (9) ماده به تصویب رسیده و ابلاغ شده است

ادیب زرگانی با اشاره به ماده 2 این بخشنامه شرح داد: در خصوص اعتبارات ملی و ابلاغی، دستگاه مجاز به اخذ مجوز امانی نبوده و در صورت لزوم، ضروری است از مرکز درخواست شود.

معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین استان خوزستان گفت: علاوه بر این، این بخشنامه برای خرید کالا و خدمات، از جمله خدمات مشاوره، موضوعیت ندارد.

وی همچنین با تشریح ماده 5 بخشنامه اظهار داشت: تا ده برابر نصاب معاملات کوچک، حسب اجازه در موافقت نامه طرح مجاز است و در کارهایی که برآورد هزینه اجرای آنها از ده تا بیست برابر نصاب معاملات کوچک است، اخذ مجوز شورای فنی استان ضروری است .

زرگانی افزود: با توجه به ماده 7 این بخشنامه، مبادله موافقت نامه پروژه به صورت امانی پس از تصویب موضوع در شورای فنی استان مجاز است و صرف ارسال فرم درخواست اجرای پروژه به روش امانی، دلیل بر تصویب شورای فنی استان نیست.

رئیس خزانه معین استان همچنین با تشریح آیین نامه نحوه کار شورای فنی استان عنوان کرد: شورای فنی استان به عنوان یکی از بازوان فنی کشور نقش مهمی داشته، ولی توجه کمتری به اهمیت آن شده است. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار