خانه پیشکسوتان فوتبال با همت شهرداری منطقه 6 در غرب کلانشهر تبریز افتتاح شد.
کد خبر: ۳۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶ 09 May 2015

به گزارش  خبرنگار تابناک تبریزو به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 6 تبریز، دکتر فرهاد روشنی، شهردار منطقه در آئین افتتاح خانه پیشکسوتان فوتبال تبریز گفت: تاریخ فوتبال کشور مدیون تلاش، فعالیتها و گامهای پیشکسوتان است که سالها در میادین این شهر توپ زده و برای افتخار و نام ایران و آذربایجان تلاش کرده اند.

وی افزود: با توجه به اینکه موزه فوتبال آذربایجان در پی حضور مشتاقانه آقای نیکنام لاله با کار شبانه روزی در طول یک ماه و نیم افتتاح شد، با حمایت شهردار و اعضای شورا توانستیم امروز این خانه را به پاس همت و تجربه همه عزیزان پیشکسوت حاضر در مراسم و بزرگانی که در آینده خواهند آمد، افتتاح کنیم.

دکتر روشنی ادامه داد: زیرا تاریخ فوتبال این دیار در سینه تک تک این عزیزان نهفته است، شاید در گوشه و کنار شهرمان اشیاء عتیقه، اسناد و تاریخ فوتبال نهفته است، این اسناد و تاریخ را تنها این بزرگان می توانند جمع و حفظ کنند.

وی با تاکید بر اینکه، اشیا و اسناد موجود در موزه فوتبال تنها 10 درصد تاریخ پرافتخار فوتبال ماست، گفت: همت دیگری از این بزرگان که روزی تاریخ فوتبال را رقم زده اند در ایجاد بانک اطلاعاتی کامل و کافی از تاریخ و پیشینه فوتبال آذربایجان و همچنین در چیدمان اشیا موزه انتظار داریم.

شهردار منطقه 6 تبریز گفت: امیدواریم با وعده و پیگیری اعضای شورای شهر و با همکاری آموزش و پرورش مدرسه مموریال تملک یا احیا شود که این مکان شایسته موزه فوتبال تبریز و حرکتی مبارک برای ورزش تبریز خواهد بود.

دکتر فرهاد روشنی یادآور شد: با همت پیشکسوتان فوتبال، تلاش پرسنل و همکاران مجموعه شهرداری و حمایت شهردار محترم و اعضای شورای شهر تبریز این موزه در کمتر از 3 ماه به عنوان یکی از 10 موزه برتر کشور انتخاب و برای شرکت در رقابت موزه برتر کشور دعوت شده است و تلاش می کنیم که با معرفی درست موزه آنرا به عنوان موزه برتر سال 93 مطرح کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در آینده با آغاز به کار خانه و استقرار پیشکسوتان فوتبال در این محل سایت مجازی موزه نیز راه اندازی خواهد شد، تا آثار و اسناد و تاریخ غنی این منطقه به جهان معرفی شود.

شهردار منطقه 6 تبریز گفت: خوشحالم که توانستیم قبل از تهران این موزه را در مهد فوتبال کشور افتتاح کنیم و نشان دهیم که فوتبال از تبریز به سایر نقاط ایران صادر شده و پدر فوتبال ایران مرحوم صدقیانی است.

دکتر روشنی اظهار داشت: فوتبال امروز در حوزه های اقتصادی، سیاسی، اخلاقی و... حرفی برای گفتن دارد و ما خود را موظف به توسعه و ترویج این شرایط و همچنین حمایت از استعدادهای بزرگ جوان و قدردانی از بزرگان ورزش منطقه می دانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :