شهردار منطقه سه قزوین گفت: تأسیس کافه کتاب توسط دانشگاه آزاد اسلامی قزوین کاملاً قانونی است و باری از دوش مسئولان فرهنگی برداشته است.
کد خبر: ۳۲۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲ 15 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین کیومرث فدایی فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، با اشاره به ساخت کافه کتاب توسط دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین حدود 11 هزار متر زمین دارد که زیرمجموعه میدان و سایر تشکیلات قرارگرفته و بخشی از این زمین در حال حاضر به پارکینگ و خیابان اختصاص‌یافته است.
 
وی افزود: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی در نظر دارد فضایی به مساحت هزار و 800 مترمربع را به ساخت کافه کتاب اختصاص دهد و پروانه ساخت آن صادرشده و نظارت‌های لازم صورت گرفته است، قرار است که کافه کتاب در دوطبقه شامل زیرزمین  و قرائت‌خانه کتاب و یک طبقه برای فروش کتاب تأسیس شود.
 
شهردار منطقه سه قزوین اظهار کرد: کاربری این زمین فضای سبز است  که در پروانه نیز قیدشده و در حال حاضر نوع استفاده آن  فرهنگی است، دانشگاه آزاد اسلامی در ساخت کافه کتاب باید از سیما و منظر شهری تبعیت کند و توجه کند که  گردش میدان و قوس میدان با هم‌جواری‌ها همخوانی داشته باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: به استناد بند 1-5 دفترچه طرح تفضیلی در کاربری فضای سبز می‌توانیم تا 15 درصد بنا در اختیار قرار دهیم که طبق این بند دانشگاه آزاد می‌تواند  در 15 تا 20 درصد این فضا یک بنا تأسیس کند و نیازی نیست که این موضوع برای بررسی وارد کمیسیون شود، در حال حاضر نیز فضای اشغالی کمتر از 15 درصد است.
 
فدایی فر تصریح کرد: دانشگاه آزاد می‌توانست این مجموعه را به صورت اختصاصی در داخل دانشگاه و برای دانشجویان تأسیس کند  این در حالی است که دانشگاه آزاد می‌خواهد یک خدمت کلی به شهر ارائه دهد؛ مدیریت دانشگاه همراه با مدیریت شهری می‌خواهد به‌کل شهر خدمات فرهنگی ارائه دهد و با ارائه خدمات فرهنگی باری از دوش سایر ارگان‌هایی که وظیفه آن‌ها احداث کتابخانه است بردارد که این امر باید موردتقدیر قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار