مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه، از رشد 11 درصدی آموزش های فنی و حرفه ای در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: اداره کل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در این زمینه جزو سه استان برتر کشور است.
کد خبر: ۳۲۹۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 15 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، داود ناصری امید روز سه شنبه، با توجه به وجود استانداردهای آموزشی در زمینه های مختلف افزود: تاکنون مشاهده نشده که مراجعه کنندگان به مراکز آموزش فنی و حرفه ای با مشکلی از جهت آموزش مواجه شوند.
وی گفت: در استان کرمانشاه 22 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و حدود 250 آموزشگاه آزاد، زمینه ارایه آموزش های مهارتی در حرفه های مختلف فراهم است.
وی اظهار کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در تمام شهرستان های استان دارای مراکز آموزشی است که هر کدام به تناسب نیاز شهرستان و بر اساس نیاز سنجی هایی که به صورت مستمر صورت می گیرد اقدام به برگزاری دوره های آموزشی مهارتی می کند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در ادامه گفت: از نظر امکانات و فضا مراکز فنی و حرفه ای از موقعیت مطلوبی برخوردارند و در راستای ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به متقاضیان، مشکل خاصی وجود ندارد.
ناصری امید، با بیان این مطلب که افرادی که در دوره های آموزشی شرکت کنند در آزمون سنجش مورد ارزیابی قرار می گیرند، گفت: سال گذشته 100 هزار نفر در استان مورد سنجش قرار گرفتند که در 2 مرحله آزمون کتبی و عملی حدود 70 درصد از کارآموزان موفق به کسب گواهینامه مهارت شده اند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در ادامه اظهار کرد: با برگزاری جلسات و نشست های متعددی که با دستگاه های اجرایی استان داشته ایم، همکاری و تعامل خوبی در زمینه های واگذاری آموزش های مهارتی به فنی و حرفه ای که تنها متولی آموزش های غیر رسمی است به وجود آمده است.
وی گفت: در بخش صنایع دستی که نیاز امروز استان بیشتر در این زمینه است، نیاز سنجی و برنامه ریزی مناسبی صورت گرفته تا بتوانیم این آموزش ها را به مسیر درست هدایت کنیم و زمینه اشتغال افراد بیکار در این زمینه بیش از پیش فراهم شود.
ناصری امید، با مثبت ارزیابی کردن تشکیل شورای مهارت در استان گفت: تشکیل این شورا از کرمانشاه آغاز شد و اکنون بیشتر استان ها نیز با الگوگیری از این موضوع در حال تشکیل است.
وی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای همه ساله در بازه زمانی خاصی اقدام به برگزاری طرح بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای می کند که به تبع آن این اداره کل نیز آمادگی استقبال از بازدید کنندگان را دارد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه اضافه کرد: مراکز آموزش فنی و حرفه ای در استان کرمانشاه و شهرستان ها پذیرای بازدید کنندگان است که این موضوع می تواند باعث شناخت بیشتر آموزش های مهارتی بین علاقه مندان و متقاضیان شود.
ناصری امید افزود: باوجود اطلاع رسانی صورت گرفته، متاسفانه افراد متقاضی یادگیری مهارت، شناخت خاصی که از نحوه اجرا و شرایط برگزاری دوره های آموزشی را ندارد و به همین دلیل رغبتی به شرکت در این دوره ها را ندارند که امیدواریم با اجرای چنین برنامه هایی در راه رفع این معضل قدمی برداریم که به نوبه خود باعث کاهش آمار بیکاری می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار