جشنواره اقوام ایرانی با عنوان «اقوام ایرانی در باغ ایرانی» همزمان با اعیاد شعبانیه در محل باغ موزه قصر تهران برگزار می شود.
کد خبر: ۳۲۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲ 09 May 2015
به گزارش ایرنا غلامعلی کاظمی قشقایی دبیر جشنواره اقوام ایرانی کشور اظهار کرد: این جشنواره همزمان با اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت قائم(عج) با برپایی 60 غرفه از 25 استان کشور، از 28 اردیبهشت تا 13خردادماه همه روزه از ساعت 10 تا 22 در محل باغ موزه قصر دایر خواهد بود. 

وی افزود: در این جشنواره اقوام کرد، ترکمن، آذربایجان، سیستان و بلوچستان، خراسان(ایل کرمانج)، لرستان و سایر اقوام کشور حضور خواهند داشت و با صنایع دستی و سوغات محلی و قومی خود از جمله گلیم، جاجیم، گبه، خاتم کاری و قلم زنی، پارچه های نفیس، سفال، شیرینی ها و غذاهای محلی و ... پذیرای بازدیدکنندگان خواهند بود.

کاظمی قشقایی درباره اهداف برگزاری جشنواره «اقوام ایرانی در باغ ایرانی» گفت: این جشنواره شرایطی را فراهم می کند تا شهروندان در قالب یک بازدید با بخشی از آداب و رسوم تمامی اقوام ایرانی آشنا شوند و امیدواریم این حرکت قدمی در راه حفظ و ترویج آیین و سنن ایرانی- اسلامی کشور باشد.

دبیر جشنواره «اقوام ایرانی در باغ ایرانی» با بیان اینکه تمامی صنایع دستی و سوغات عرضه شده در این جشنواره از کیفیت بالا و قیمت های مناسبی برخوردار است، افزود: اختصاص تخفیف های 20 درصدی برای تمامی محصولات ارائه شده از ویژگی های این جشنواره خواهد بود.

کاظمی قشقایی از اجرای زنده موسیقی محلی در ایام برپایی جشنواره اقوام خبر داد و گفت: گروه موسیقی اقوام کردستان، آذربایجان، خراسان، گیلان و ایل قشقایی هر روز از ساعت 16 تا 22 به اجرای برنامه زنده در محوطه باغ موزه قصر تهران خواهند پرداخت.

وی بیان کرد: نمایش بازی های محلی اقوام از دیگر بخش های این جشنواره است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار