جانشين معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: در 11 روز گذشته 867 هزار زائر از مرزهاي شلمچه،چزابه و مهران خارج شده اند.
کد خبر: ۳۲۸۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ 13 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ سردار"محسن فتحي زاده" اظهار داشت:تردد و رفت و آمد به شکل روان و عادي در محورهاي منتهي به مرزهاي سه گانه در جريان است.

وي با اشاره به اينکه با حجم جمعيت زيادي از زائران در پايانه مرزي مهران مواجه هستيم ،گفت: پليس با اجراي برنامه مديريت جمعيت و با ايجاد توقف گاه هاي موقت ، تردد زائران را در پايانه ها تسهيل مي کند.

جانشين معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: از اول ماه صفر تا امروز ،867 هزار زائر از پايانه هاي مرزي "شلمچه – چزابه و مهران" عبور داده شدند که اين تعداد نسبت به سال گذشته در همين مدت 116 درصد افزايش داشته است.

سردار فتحي زاده تصريح کرد: در روز گذشته 229 هزار زائر از مرزهاي سه گانه خارج شدند.

وي با اشاره به پيش بيني افزايش جمعيت زائران در روزهاي آتي گفت:تا ساعت 11 امروز بيش از 43 هزار زائر از مرز مهران و 35 هزار زائر از مرز شلمچه و 25هزار از مرز چزابه خارج شده اند.

جانشين معاون هماهنگ کننده ناجا ترافيک را در محورهاي منتهي به مرزهاي چزابه،شلمچه و مهران پر حجم عنوان کرد و گفت:به علت حجم زياد زائران تردد مسير مهران-ايلام نيز سنگين اما روان است.

سردار فتحي زاده با تاکيد بر اين که زائران براي سفر اربعين گذرنامه و رواديد همراه داشته باشند، گفت: برخي از هموطنان که بدون گذرنامه و رواديد به مرز مهران مراجعه کرده بودند، به شهرهايشان باز گردانده شدند

پا در ره عشق نهاده ايم / فکر مي کرديم بدون ويزا مي تونيم از مرز خارج بشيم

،علي 24ساله که از بندر انزلي پاي در راهپيمايي اربعين نهاده است به خبرنگار ما مي گويد:"سه روز است که با دوستانم ، مهرانيم".

او در خصوص معطلي سه روزه ي خود و دوستانش مي گويد:"راستش را بخواهيد فکر مي کرديم که مثل سالهاي قبل با گذر نامه ي خالي و بدون ويزا ميتوانيم از مرز خارج شويم اما اينطور نشد".

علي مي گويد: "ما با عشق امام حسين(ع) اينجاييم ،الان منتظريم که ويزاهاي ما آماده بشه و عازم کربلا بشيم".

"عباس بابايي" از تهران در حال برگشت از سفر اربعين مي گويد:"امنيت اين سفر در مرز ها خيلي خوب بود او مي گويد؛ گذرنامه و ويزا را در تهران گرفتيم،اينجا هم که رسيديم به راحتي از مرز گذشتيم و دقايقي پيش از مرز مهران وارد کشور شديم".

ابوالفضل از تهران مي گويد: اگر مردم نظم داشته باشند و قانون را رعايت کنند به راحتي مي توانند در اين همايش بزرگ شرکت کنند.

زائر 45 ساله آذري به خبرنگار ما مي گويد: "از شهر خودمون که راه افتاديم در مسير ماموران راهنمايي رانندگي و پليس راه خيلي ما را کمک کردند".

من واقعا خيلي خوشم آمد ايستگاه هاي پليس در مسير ايلام نيز خيلي بودند و ما احساس آرامش داشتيم از امام حسين(ع)مي خواهم خدا اجرشان بدهد.

زائر ديگر که از سفر کربلا برگشته بود از ساماندهي خوب امسال زائران توسط نيروي انتظامي قدرداني کرد.

اين زائر 55ساله به امنيت اين سفر اشاره کرد و گفت امام سجاد (ع)که براي مرزدارها دعا کرده است ماهم اين دعا را از خداوند مسئلت داريم.

بار ترافيکي پرحجم در مسيرهاي منتهي به مرزها/ اجراي طرح ترافيکي ويژه اربعين
 
 رئيس پليس راه ناجا با اشاره به اينکه مسيرهاي منتهي به مرزهاي مهران،شلمچه و چزابه در استان هاي ايلام و خوزستان پرحجم است، گفت: طرح ويژه ترافيکي اربعين در حال اجرا است.

سردار "محمد حسين حميدي"  اظهار داشت: علي رغم اينکه هنوز يک هفته تا اربعين سالار شهيدان باقي مانده است، حجم تردد در محورهاي مواصلاتي استان هاي همدان،کرمانشاه،لرستان،خوزستان و ايلام رو به افزايش است.

وي ادامه داد: محورهاي منتهي به چزابه و شلمچه در استان خوزستان و محورهاي منتهي به مرز مهران در استان ايلام داراي بار ترافيکي پر حجم و در برخي مقاطع نيمه سنگين است.

رئيس پليس راه ناجا با اشاره به اينکه تقريبا ظرفيت پارکينگ هاي شهر مهران تکميل شده است، گفت: از هم اکنون تا اربعين با مديريت بر تردد اتوبوس ها و خودروهاي شخصي ،طرح ترافيکي ويژه در حال اجرا است.

سردار حميدي با اشاره به کندي حرکت در محور ايلام به سمت مهران و سنگيني ترافيک در محور هاي کوهستاني و کم عرض به زائران توصيه کرد: اگر قصد سفر به مرز مهران را دارند زمان بيشتري را براي اين سفر در نظر بگيرند و در صورت امکان، مرزهاي شلمچه و چزابه را براي اين سفر انتخاب کنند.

امکانات وامنيت کامل در محل اسکان زائران اربعين حسيني (ع)

سرپرست انتظامي شهرستان ايلام وفرمانده قرارگاه حضرت ابوالفضل عباس(ع) از امنيت و امکانات کافي محل هاي اسکان زائران اربعين حسيني(ع) در شهر ايلام خبر داد.

 سرهنگ" حميد فتاحي "با اعلام اين خبر گفت: اکيب هاي مستقر در مقابل مساجد ومحل هاي اسکان زائران و واحدهاي راهنمايي و رانندگي زير نظر قرارگاه حضرت ابوالفضل عباس (ع)رسما آغاز بکار کرد.

سرپرست انتظامي استان ايلام خاطر نشان کرد: محل اسکان زائران اربعين حسيني آماده پذيرايي از زائران مي باشد که درمواقع نياز در محل هاي تعيين شده با آرامش وامنيت کامل اسکان يابند.
 

وي خاطرنشان کرد: پليس به تعداد کافي در محل اسکان زائران در قالب واحدهاي گشتي بصورت بيست وچهارساعته حضور و هدايت ترافيکي وتسهيل در ترددات خودروها را مديريت مي نمايد.

فرمانده قرارگاه حضرت ابوالفضل عباس(ع) در پايان گفت:ضمن تشکر از همکاري مردم با پليس،از زائران محترم مي خواهم تا به منظور راحتي آنها در تردات وجلوگيري از هرگونه ازدحام ومعطلي به دستورات وراهنماييهاي پليس توجه ويژه داشته وآنها را اجرا نمايند.  /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار