معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،
با امضای 18 تفاهم نامه اشتغال زا در حوزه فناوری اطلاعات کوشش شده است که ظرفیت های انسانی و اقتصادی در منطقه شناسایی شوند و با رشد کیک اقتصاد منطقه فرصت اشتغال بیشتری در استان خوزستان فراهم شود
کد خبر: ۳۲۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴ 10 November 2016
به گزارش تابناک خوزستان، در مراسم اتعقاد تفاهم نامه های اشتغال زا در حوزه فناوری اطلاعات که با حضور دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیات های همراه در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار گردید، دکتر منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: امیدواریم که انعقاد این 18 تفاهمنامه منتهی به توسعه کسب و کار در استان خوزستان شود. بررسی های ما در سطح ملی نشان می دهد که یک تغییر شگرف در حوزه اشتغال از بخش صنعت کارخانه ای به سمت بخش خدمات به وقوع پیوسته است. 

منصوری در ادامه افزود: فقط 23 درصد از خدمات در کشور از نوع خدمات توزیعی هستند. بنابراین کوشش ما در گام اول این است که مبتنی بر این تغییر در حوزه اشتغال که اصول ارزش افزوده ملی بیشتری را فراهم می کند، رشته فعالیت هایی را که از جنس خدمات مولد می باشند را بیشتر از پیش تقویت نماییم.

وی گفت: برای شکوفایی ظرفیت های کشور در حوزه اشتغال و جبران عقب ماندگی های قبلی طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار در دستور دولت قرار گرفت و در شورای عالی اشتغال به تصویب رسید. در این طرح علاوه بر جهت دهی به سیاست های کلان اقتصادی توجه ویژه ای به شکوفایی ظرفیت های منطقه ای صورت گرفت. 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه تصریح کرد: با امضای این 18 تفاهم نامه تمام کوشش ما این است که ظرفیت های انسانی و اقتصادی در منطقه شناسایی شوند و با رشد کیک اقتصاد منطقه فرصت اشتغال بیشتری در استان خوزستان فراهم شود.

منصور اذعان کرد: براساس ارزیابی های صورت گرفته بیش از 40 شرکت فعال در حوزه فناوری اطلاعات در  خوزستان وجود دارد اما این شرکت ها معمولا حوزه فعالیتشان در بخش توزیع خدماتی است که از قبل وجود داشته است. در حوزه تولید نرم افزار فعالیت نمیکنند که همین امر سبب کاهش تولید ثروت در خوزستان گردیده است. بنابراین با انعقاد تفاهم های اشتغال زا در حوزه فناوری اطلاعات اولین گام ما این است که فعالین منطقه ای در گیر تولید ثروت شوند و در ادامه آن توسعه اشتغال در خوزستان شکل گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی دولت ها در حوزه زیرساخت و شبکه در طی چندین ساله گذشته فعال بوده اند اما در دو حوزه تولید محتوا و استفاده از فناوری اطلاعات به عنوان ابزار توسعه کسب کار در طول سالیان گذشته هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است زیرا آن چه که تولید ثروت را به سمت مناطق هدایت می کند و اشتغال را توسعه می دهد توسعه زیرساخت نیست.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در حوزه تولید محتوا و استفاده از فناوری اطلاعات به عنوان ابزار توسعه کسب کار بخش خصوصی محلی نیازمند آموزش مهارتی، آموزش تخصصی و توانمندسازی است. با اجرای این تفاهم نامه ها بنگاه های محلی توانمند خواهند شد و در حوزه توسعه کسب و کار گام های بلندی برداشته خواهد شد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار