در دوره آموزشی جمع‌آوری و ثبت اطلاعات تأسیسات آبفا تاکید شد
دوره آموزشی «لایه نگهداشت برنامه‌ای و ماژول نت سپتا» با حضور مدیر دفتر بهبود روش‌های بهره‌برداری آب شرکت مهندسی آبفای کشور در قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ 07 November 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، دوره آموزشی منطقه‌ای «لایه نگهداشت برنامه‌ای و ماژول نت سپتا» با حضور مهندس مبینی مدیر دفتر بهبود روش های بهره برداری آب شرکت مهندسی آبفای کشور با هدف ارائه آموزش‌های لازم برای جمع‌آوری و ثبت اطلاعات تأسیسات و تجهیزات به منظور تعمیرات و نگهداری به موقع با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان آبفای کشور در سالن زمزم شرکت آب و فاضلاب قم برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در این جلسه در سخنانی با اشاره به ضرورت تعمیرات و نگهداری در صنعت آب و فاضلاب خاطرنشان کرد: سالانه سرمایه‌گذاری بسیار سنگینی در حوزه صنعت آب و فاضلاب کشور انجام می‌شود که باید برای نگهداری از این سرمایه‌ها اقدامات مناسبی انجام دهیم.

وی مهم‌ترین قدم برای حفظ و نگهداری از سرمایه‌های موجود را  پایش، جمع‌آوری و ثبت اطلاعات اولیه تجهیزات و تأسیسات دانست و گفت: اگر درصد بسیار کمی از سرمایه‌گذاری عظیم انجام شده را صرف پایش و نگهداری کنیم می‌توانیم از این سرمایه‌ها برای سال‌های متمادی استفاده کنیم.

علی جان صادق پور با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته بحث نگهداری از تأسیسات و تجهیزات موجود بیش از احداث تأسیسات جدید مورد توجه قرار دارد، گفت: با توجه به اهمیت بحث تعمیرات و نگهداری باید اطلاعات همه تأسیسات و تجهیزات در یک سامانه ثبت شود تا در زمان لازم اقدامات مورد نیاز انجام شود.

وی راه‌اندازی سامانه سپتا برای ثبت اطلاعات تأسیسات شرکت‌های آب و فاضلاب کشور را بسیار مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: کار بسیار ارزشمندی صورت گرفته که با ثبت اطلاعات تأسیسات، می‌توانیم به موقع اقدامات تعمیرات و نگهداری را انجام دهیم و از امکانات موجود برای خدمت رسانی حداکثری به مردم استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب قم امسال هیچ‌گونه اعتبارات دولتی دریافت نکرده است، گفت: با توجه به اینکه صرفاً متکی به منابع درآمدی هستیم که به صورت مستقیم از مردم دریافت می‌کنیم باید به دنبال ارتقاء کیفیت مدیریت باشیم که یکی از ضروریات آن پیش‌بینی زمان تعمیرات تأسیسات و تجهیزات است تا ضریب بهره‌برداری افزایش یابد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار