مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در جمع مدیران منابع انسانی صنعت آب کشور:
یکی از موضوعات مورد توجه ما در سازمان آب و برق خوزستان توجه به منابع انسانی است
کد خبر: ۳۲۳۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 05 November 2016
 "محمدرضا شمسایی" افزود: همواره در طول خدمت خود در وزارت نیرو تلاش من ورود کردن و اهمیت دادن به حوزه منابع انسانی بوده است.

وی یادآور شد: قبل از اینکه به سازمان آب و برق خوزستان ورود پیدا کنم، 16 هزار و 700 نفر پرسنل اشتغال داشتند، اما الان این تعداد نیرو به هفت هزار نفر رسیده است. علت عمده آن هم جدا شدن شرکت برق منطقه ای از سازمان آب و برق خوزستان به پیشنهاد خودم در سال 1382 بود.

شمسایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سازمان آب و برق خوزستان فقط مسئولیت شبکه های آبیاری و زهکشی، آبرسانی، نیروگاه های برق آبی و سدها را بر عهده دارد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با تاکید بر مقوله "آموزش" خطاب به مهمانان دوازدهمین گردهمایی مدیران منابع انسانی صنعت آب کشور اظهار داشت: یک ساختمان بسیار مناسب با عنوان مجتمع عالی آموزش صنعت آب و برق خوزستان ایجاد کردیم و به دلیل اهمیت موضوع در بحث آموزش، پشتیبانی های لازم را انجام دادیم.

وی بیان کرد: در این مجتمع آموزشی تلاش کرده ایم که آموزش ها فقط آموزش های روتین وزارت نیرو نباشد، بلکه به دنبال دوره های کاربردی تر هم باشیم تا بخش منابع انسانی به طور مداوم از آموزش ها بهره ببرد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه در سازمان آب و برق برای کارگران نیز آموزش های کاربردی ضمن خدمت برگزار می شود، گفت: ما در سازمان حتی برای کارگران که قبلا تعداشان 12 هزار نفر بود و اکنون تعدادشان به حدود 700 نفر می رسد، کلاس های آموزشی برگزار می کنیم.

محمدرضا شمسایی به تعداد تحصیل کردگان شاغل در سازمان آب و برق پرداخت و یادآور شد: در حال حاضر حدود 150 نفر دانشجوی دکترا و خود دکتر حدود 620 نفر کارشناسی ارشد و 400 نفر هم کارشناس در ستاد کار می کنند. اگر بخواهم شرکت های زیر مجموعه را در نظر بگیرم بالای 6000 نفر دارای مدرک تحصیلی لیسانس به بالا هستند.

وی مشکل اصلی در بالندگی منابع انسانی را قدیمی بودن متدها عنوان کرد و گفت: در طول 30 سال گذشته در بخش دوره های آموزشی هیچ تحول عمده ای به وجود نیامده و در طول 30 سال گذشته کمتر از 20 تا 30 درصد تغییر کرده است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان تاکید کرد: در خصوص دوره های آموزشی یک بازنگری لازم است. چون گفته می شود که برخی آموزش های مصوب هیچ تاثیری برای کارشناسان و متخصصان ندارد و هیچ دانشی اضافه نمی کند؛ در حالی که برای آنها اجبار می گذارند که باید در این دوره ها شرکت کنید.

وی با اشاره به اینکه برخی مدیران خود را مکلف به مقوله آموزش نمی دانند، گفت: برخی از مدیران در بحث منابع هرجا کمبود وجود داشته باشد، از اعتبار مربوط به آموزش می زنند.

شمسایی با تاکید بر اینکه در منابع انسانی نیاز به جهش و پرش وجود دارد، افزود: سازمان های ما از تکنولوژی های روز دنیا به دلیل قطع ارتباطی که بین کشور ما و مراکز تحقیقاتی دنیا به وجود آمده بی بهره مانده اند و یا به روز نیستند. در حالی که تکنولوژی های روز بهره را بالا می برد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان سپس پیشنهاد کرد: بخش آموزش وزارت نیرو باید مراکز آموزشی و تحقیقاتی دنیا را به ایران دعوت کند تا بین کارشناسان ارتباط برقرار شود.

شمسایی با اشاره به شرایط اقلیمی در خوزستان و ناپایداری هایی که وجود دارد، گفت: موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنم مربوط به حقوق و دستمزد و جایگاه منابع انسانی است. برخی از شرایط باعث ایجاد بلاتکلیفی و حتی بی عدالتی در این زمینه شده است.

دوازدهمین گردهمایی مدیران منابع انسانی صنعت آب کشور در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 12 و 13 آبان ماه 1395 به میزبانی سازمان آب و برق خوزستان در هتل بوستان اهواز برگزار شد.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار