نماینده شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از معلمان نمونه با اشاره به اینکه دولت پیگیر تحقق حقوق معلمان در جامعه است افزود : دولت در سال جاری با حرکتی انقلابی توانسته بودجه وزارت آموزش و پرورش را 23 درصد افزایش دهد و این نوید نگاه ویژه به معلمان خواهد بود
کد خبر: ۳۲۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴ 07 May 2015
به گزارش تابناک گیلان ، نماینده شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از معلمان نمونه با اشاره به اینکه دولت پیگیر تحقق حقوق معلمان در جامعه است افزود : دولت در سال جاری با حرکتی انقلابی توانسته بودجه وزارت آموزش و پرورش را 23 درصد افزایش دهد و این نوید نگاه ویژه به معلمان خواهد بود . 

حمید رضا خصوصی افزود : رشد بودجه این وزارتخانه بیش از سایر وزارتخانه ها بوده و این حرکت باید تداوم و شتاب بیشتری بگیرد . 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین از موافقت رییس جمهوری با بازنشسته شدن فرهنگیان با بیش از 25 سال سابقه خبر داد و افزود : در همین راستا با بازنشستگی پنج هزار نفر از فرهنگیان واجد شرایط با بیش از 25 سال سابقه موافقت شده است.

گفتنی است در این آیین از 15 معلم نمونه و چهار بازنشسته فرهنگی با حضور مسوولان تجلیل شد .

**** 

مدیر آموزش و پرورش تالش در آیین تجلیل از 40 معلم نمونه این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید والامقام استاد شهید مطهری گفت: امروز عزتمداری و احترام به جایگاه رفیع معلمان در بین اقشار مختلف جامعه بیش از پیش مشاهده می شود. 

التفات منتظری با بیان اینکه این جایگاه و شان اجتماعی همچنان قابل تکریم بوده و هیچ تنزلی وجود ندارد ، افزود : رویکرد دولت تدبیر و امید ارتقای جایگاه و منزلت معلمان بوده و تلاشهای دولت باعث ارتقای کیفی فعالیت ها و بالا رفتن انگیزه معلمان شده است. 

فرماندار شهرستان تالش نیز در این آیین گفت : در فرهنگ ملی و مذهبی ما برای معلم مراتب و جایگاه بسیار رفیعی اختصاص داده شده است. 

علی فتح اللهی افزود : رشد و توسعه هر کشوری در حوزه های فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی در گرو داشتن علم و دانش آن جامعه است. 

وی با بیان اینکه معلمان طلایه داران پیشرفت و تعالی در هر کشور و جامعه ای هستند ، بیان کرد : معلمان همچون خورشیدی تابناک بر تارک جوامع بشری می درخشند و پیامبر گونه رسالت خطیر هدایت و روشنگری و نجات انسان ها از دام ظلمت ، جهالت و ضلالت را بر عهده دارند. 

شهرستان 190 هزار نفری تالش بیش از 36 هزار دانش آموز ، دو هزار و 600 نفر معلم شاغل در آموزش و پرورش دارد. 

****

امام جمعه شهرستان تالش گفت : امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تبیین و ترویج اندیشه های شهید مطهری هستیم. 

 حجت الاسلام حسین انصاری در دیدار با معلمان نمونه شهرستان تالش با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری افزود : بنای فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط شهید مطهری پایه گذاری شد. 

وی شهید مطهری را مغز متفکر انقلاب دانست و بیان کرد : این اندیشمند بزرگ پرچمدار مبارزه و دفاع از اسلام بود. 

حجت الاسلام انصاری اظهار کرد : به برکت انقلاب اسلامی استان گیلان در زمینه آموزش و پرورش پیشرفتهای زیادی کرده است. 

وی بر حفظ کرامت و منزلت معلمان تاکید کرد و گفت : منزلت معلم نباید منحصر به یک روز یا هفته خاص باشد بلکه همواره معلمان باید مورد تکریم قرار گیرند. 

وی با بیان اینکه پاسداشت مقام معلم باید به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود ، افزود : این مهم باعث پیشرفت فضای علمی و آموزشی در جامعه خواهد شد. 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تالش نیز در ادامه این دیدار گفت : امسال از مجموع 645 پرونده معرفی شده و با بررسی بیش از یکصد پرونده برای انتخاب معلمان نمونه 40 نفر به عنوان فرهنگیان نمونه شهرستان انتخاب شدند. 

التفات منتظری با بیان اینکه یک نفر از معلمان تالش در سطح کشور و چهار نفر به عنوان نمونه های استانی انتخاب شدند ، اظهار کرد : 35 معلم نمونه شهرستانی نیز توسط ستاد هفته معلم به عنوان معلم نمونه شهرستانی معرفی شدند. ک2 

******

امام جمعه املش در آیین تجلیل از معلمان نمونه گفت : ممانعت از ترویج افکار التقاطی در مدارس از وظایف معلمان است. 

حجت الاسلام والمسلمین تقی روحانی در همایش تجلیل از 42 بازنشسته فرهنگی و معلمان شاغل مدارس املش در کانون معصومیه این شهرستان گفت : شهید مطهری مبارزه ای بی امان با افکار التقاطی داشت ، معلمان جامعه ما نیز همچون شهید مطهری باید از ترویج افکار التقاطی در مدارس جلوگیری کنند و نگذارند این افکار در مدارس توسعه پیدا کند. 

مهدی جعفری فرماندار املش نیز در این مراسم با اشاره به تخصیص 67 درصدی اعتبارات شهرستان گفت : در سال 94افق بهتر و مناسب تری نسبت به سال 93 در زمینه آموزش دیده می شود. 

وی اضافه کرد : اعتبارات آموزش و پرورش شهرستان املش در بخش تملک و دارایی ها از 200 میلیون تومان در سال گذشته به یک میلیارد و 200 میلیون تومان در سال تحصیلی جاری افزایش یافته است. 

در خاتمه این همایش از 42 معلم بازنشسته و معلمان نمونه شهرستانی ، استانی و کشوری با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد. 

شهرستان املش در 75 کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است. 



*****

همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم از 49 نفر از معلمین نمونه و برگزیده بخش بندرکیاشهر تجلیل و قدردانی شد. 

در آیین تجلیل از این معلمین نمونه که در محل سالن دکتر حسابی بندرکیاشهر برگزار شد، بخشدار ،مسوولین ادارات و نهادها ،فرهنگیان و معلمین حضور داشتند. 

رییس اداره آموزش و پرورش بخش بندرکیاشهر در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و هفته معلم اظهار داشت : همه معلمین و فرهنگیان باید استاد مطهری را به عنوان الگوی خویش قرار دهند. 

ناصر رحیمی نژاد در ادامه تصریح کرد : معلمین در راه تربیت دانش آموزان و آیندگان کشور همواره مسوولیت مهمی را برعهده دارند. 

410 نفر معلم در 46 واحد آموزشی بخش بندرکیاشهر فعالیت دارند. ک/2 

بخش بندرکیاشهر به عنوان یکی از توابع شهرستان آستانه اشرفیه در شرق گیلان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد حسین پدرپورواجارگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
باسلاموتشکر
گرامیداشت روز معلم ازسوی همه نهادهاوارگانهای فعال کمال تشکرواحترام متقابل داریم ازطرف فرهنگیان واجارگاه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار