بر اساس گزارش مرکز آمار ایران تعداد بیکاران فصلی کشور به عدد 3 میلیون و دویست هزار نفر رسید که این رقم بالاترین میزان در طول 6 سال گذشته است.
کد خبر: ۳۲۱۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹ 01 November 2016
به گزارش تابناک تبریز، در حالیکه دولت تدبیر و امید در همان بدو شروع مسولیت خود وعده حل مشکلات اقتصادی در یک صد روز را داده بود اما با گذشت بیش از 1100روز ار آن وعده هنوز هیچ کدام از وعده های اقتصادی دولت محقق نشده است.
 
هر چند برخی از استان ها مانند آذربایجان شرقی نرخ بیکاری خود را زیر 6 درصد اعلام می کنند اما بسیاری از کارشناسان دلیل این نرخ های پائین را مهاجرت نیروی کار به مناطق صنعتی کشور و یا خارج از میهن مان نسبت می هند.
به گزارش سایت الف،  آمارهای رسمی دولت یازدهم نشان می دهد ، معضل بیکاری در این دولت هر روز بحرانی تر شده و به مرز غیرقابل کنترل نزدیک می شود که مهمترین دلیل آن از سوی کارشناسان و اقتصاددانان عدم ارائه برنامه جدی و مشخص برای اشتغالزایی از سوی تیم اقتصادی این دولت ارزیابی می شود.
با اینکه سه سال از فعالیت دولت یازدهم می گذرد و در این مدت حجم زیادی از منابع به سمت بنگاه های زودبازده هدایت شده است تا شاید فشار بیکاری کاهش یابد اما نگاهی به آمارهای رسمی به خوبی نشان می دهد که دولت حسن روحانی در مقابل بحران بیکاری نتوانسته کاری از پیش ببرد و این درحالی است که سالانه بیش از 900هزار نفر وارد بازار کار می شوند که این دولت نشان داده، توانایی پاسخ به این حجم از متقاضیان را ندارد. البته کارشناسان امر اذعان دارند که رسیدن به مرز رشد اقتصادی بالای 6 درصد می تواند با ایجاد شغل ، وضعیت کشور را به لحاظ اقتصادی باثبات نماید. مساله مهمی که به نظر می رسد تا پایان این دولت تحقق نخواهد یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار