سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان:
این ارتباط می‌تواند زمینه‌های گسترش پدافند غیرعامل را با یک رویکرد علمی‌تر در استان ایجاد کند
کد خبر: ۳۲۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 30 October 2016
دکتر علی‌حسین حسین‌زاده در مراسم افتتاح مرکز مطالعات و کتابخانه تخصصی پدافند غیرعامل و مانور تخلیه اضطراری که در کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: این ارتباط را بسیار مبارک می‌دانم زیرا می‌تواند نگاه‌ها را با یک رویکرد کارشناسی و علمی همراه و برای پدافند غیرعامل پیامدهای مثبت‌تری را در جامعه ایجاد کند.

وی با بیان این‌که پدافند غیرعامل مستلزم بهره‌گیری از دانش رشته‌های تخصصی مختلف است تا بتواند کارایی بیشتری داشته باشد، تصریح کرد: با توجه به پتانسیل‌ها و توانمندی‌های علمی موجود در رشته‌های مختلف دانشگاه شهید چمران، این ارتباط می‌تواند زمینه‌های گسترش پدافند غیرعامل را با یک رویکرد علمی‌تر در استان ایجاد کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان توسعه موضوع پدافند غیرعامل در استانداری را خوب توصیف کرد و با بیان این‌که ارتباطات بسیار خوبی در این زمینه با مراکز مختلف ایجاد شده است، گفت: شاید یکی از بخش‌هایی که خلأ این ارتباط احساس می‌شد، ارتباط این حوزه با دانشگاه شهید چمران بود.

حسین‌زاده افزود: با توجه به بنیه علمی دانشگاه و نیاز حوزه پدافند غیرعامل به رشته‌های مختلف، اکنون با راه‌اندزای این مرکز زمینه لازم برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها فراهم و مرکزی ایجاد شده است که ضمن ساماندهی این ارتباط، آن را گسترده‌تر کند؛ همچنین با راه‌اندازی این مرکز می‌توان جهشی در این حوزه ایجاد کرد که به این مسائل از یک منظر علمی و کارشناسی توجه شود.

وی همچنین با ابراز امیدواری از تداوم این حرکت‌ها و شکل‌گیری زمینه‌های مشترک همکاری میان دانشگاه با حوزه‌های اجرایی در استان، اعلام آمادگی کرد که در راستای تقویت این موضوع کمک کند و گفت: پدافند غیرعامل از یک سو امر حساسی است و علی‌رغم آن‌که شاید یک نگاه سخت‌افزاری به آن باشد اما می‌توان این حوزه را از منظر فرهنگی و اجتماعی نیز بررسی کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: معتقدم اگر از این منظر به موضوع نگاه کنیم، می‌توانیم پیامدهای مثبت این ارتباطات را بیشتر درک کنیم، تا آن‌که بخواهیم صرفاً از دید سخت‌افزاری به حوزه پدافند غیرعامل نگاه کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار