مدیر کل راه و شهر سازی مازندران:
يک سوم مساحت شهرهاي مازندران فرسوده يا تاريخي است که به ترتیب ساری، بابل، آمل و قائم‌شهر از بین شهر های استان بیشترین بافت فرسوده را در خود جای داده‌اند.
کد خبر: ۳۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹ 06 May 2015
عمليات اجرايي ترميم و بهسازي بافت تاريخي محله آب انبار نو در بافت مرکزي شهر ساري در آييني با حضور معاون وزير راه و شهر سازي آغاز شد.

به گزارش تابناک، دكتر محمد سعيد ايزدي معاون وزير راه و شهر سازي دراين مراسم با انتقاد از نحوه ساخت و ساز در بافت تاريخي شهر ساري گفت : در حالي که طرح تفضيلي بافت هاي تاريخي و ارزشمند آب انبار نو شهر ساري از دو سال پيش مصوب شده بود اما ساختمان هاي بي قواره و بي کيفيتي در اطراف اين بافت با ارزش تاريخي شکل گرفته است.

وي بر ضرورت برخورد جدي با متخلفان ساخت و ساز در اين بافت ها تاکيد کرد و افزود : اينکه سرمايه گذاران فضاي تاريخي را خريداري و بدون ضوابط نظام مهندسي ساختمان و طرح تفضيلي در آن ساخت و ساز کنند ، بي توجهي به هويت تاريخي مردم شهر است.

مديرعامل شرکت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري کشور با بيان اينکه بيش از 24 ميليارد ريال منابع براي بهسازي و مرمت بافت تاريخي آب انبار نو ساري وجود دارد ، گفت : اولويت نخست شرکت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري کشور اجراي کامل طرح بهسازي بافت تاريخي شهر ساري است . وي از تمامي مردم و مسوولان شهر ساري خواست تا با حمايت فرهنگي و مالي نسبت به حفظ و احياي هويت تاريخي با ارزش شهرشان احساس مسووليت کنند.

مدير کل راه و شهر سازي مازندران در اين آيين گزارشي از وضعيت بافت هاي تاريخي و فرسوده شهرهاي استان ارائه کرد و گفت : چهار هزار و 821 هکتار برابر با يک سوم مساحت شهرهاي مازندران فرسوده يا تاريخي است که به ترتیب ساری، بابل، آمل و قائم‌شهر بیشترین شهرهای استان هستند که بافت فرسوده را در خود جای داده‌اند.

مهندس حيدر نوروزي بيشترين فضاي فرسوده و تاريخي مازندران را با 641 هکتار مربوط به شهر ساري دانست و افزود : در حال حاضر ساخت و ساز در اين مناطق مطابق با طرح تفضيلي و نظام مهندسي ساختمان صورت نمي گيرد.

وي از وجود دو هزار و 191 هکتار سکونتگاه غير رسمي و حاشيه اي در مازندران خبر داد و گفت : توسعه بي ضابطه حاشيه شهرها هم در کنار بافت هاي فرسوده از مشکلات استان است.

گفتني است محله آب انبار نو ساري در محدوده خيابان 18 دي ، قارن ، فرهنگ و خيابان انقلاب واقع شده و خانه کلبادي ، فاضلي ، صادقيان ، مير گتي ، ناظري ، تکيه آب انبار نو ، مصطفي خان ، حاجي آباد ، حمام وزيري و آب انبار نو از بناهاي تاريخي اين محله است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار