13 آبا ن روز مبارزه با استکبار و سالروز شکسته شدن هیمنه آمریکا است
کد خبر: ۳۱۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 29 October 2016
 امام جمعه موقت اهواز گفت: در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸ ابهت و هیمنه آمریکا در جهان شکسته شد و ضربه‌ای که در این روز خوردند در طول عمرشان نخوردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده امروز در خطبه‌های نمازجمعه اهواز در مصلای مهدیه با گرامیداشت روز بسیج داش‌آموزی به هشتم آبان سالروز شهادت دانش‌آموز شهید محمدحسین فهمیده اشاره کرد و گفت: شهدای دانش‌آموز آمار بالایی را در بین شهدای ما دارند.

وی شهید محمدحسین فهمیده و شهید بهنام محمدی‌راد را از جمله شهدای دانش‌آموز کشور معرفی کرد و گفت: شهدای دانش‌آموز اسوه، نمونه، الگو و معلمان تاریخ هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن‌زاده شهادت دانش‌آموزان انقلابی در دوران ستمشاهی را یکی دیگر از مناسبت‌های 13 آبان عنوان کرد و افزود: به همین مناسبت نیز این روز به نام روز دانش‌آموز نامگذاری شد.

وی اضافه کرد: روز 13 آبان همچنین روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گرفت زیرا دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی آمریکا را فتح کردند.



حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان پیشرفت علم را یکی از ضروریات کشور اعلام کرد و در همین رابطه توضیح داد: باید این پیشرفت در همه زمینه‌ها از جمله در انرژی هسته‌ای باشد زیرا دشمنان نمی‌خواهند که به علوم مختلف دست پیدا کنیم.

امام جمعه موقت اهواز با گرامیداشت روز 13 آبان حوادث این روز را تاثیرگذار توصیف کرد و و با بیان برخی از رویدادهای این روز افزود: در این روز امام خمینی (ره) به کاپیتولاسیون اعتراض کرد و این موضوع سبب تبعید ایشان شد.

وی کاپیتولاسیون را نقطه ننگی در تاریخ پهلوی دانست و گفت: بر اساس این موضوع آمریکاییها در سراسر ایران مصونیت یافتند و کسی نمی‌توانست در صورت ارتکاب جرم آنها را محاکمه کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار