دکتر شکراله سلمان زاده:
داشتن استراحت كافی، ورزش منظم، رعایت رژیم غذایی مناسب و استفاده از میوه های حاوی ویتامین ث در پیشگیری از بیماری آنفلوانزا بسیار موثر هستند
کد خبر: ۳۱۹۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ 29 October 2016
دکتر شکراله سلمان زاده رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان اظهار داشت: بیماری آنفلوانزا همه ساله در همه جای دنیا و در فصل سرد سال شایع می شود . در ایران نیز معمولا از نیمه دوم آبان تا اول آذر پیک اول آنفلوانزا آغاز می شود.

سلمان زاده افزود: خوشبختانه در حال حاضر هنوز موجی از بیماری آنفلوانزا در کشور شیوع پیدا نکرده است ولی شروع آن در هفته های آینده دور از انتظار نیست.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: افراد در معرض خطر از جمله زنان باردار که سه ماهه دوم و سوم بارداریشان در فصل شیوع آنفلوانزا است، بیماران مزمن قلبی، تنفسی و کلیوی، افرادی که آسپرین به مدت طولانی مصرف می کنند و سالمندان باید تا قبل از شروع موج بیماری آنفلوانزا واکسن این بیماری را تزریق کنند زیرا تاثیر تزریق واکسن آنفلوآنزا دو هفته زمان می برد .

وی گفت: واکسن موجود در داروخانه ها که مورد استفاده قرار می گیرد مورد تائید وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت می باشد و شایعات بروز عوارض جدی بعد از تزریق این واکسن، به هیچ وجه مورد تائید نمی باشد.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستام گفت: تنها مورد منع واکسن وجود سابقه حساسیت به تخم مرغ می باشد و تمام افراد شش ماهه به بالا می توانند واکسن را دریافت کنند .

سلمان زاده تصریح کرد: افرادی که مبتلا به بیماری آنفلوانزا می شوند باید آداب تنفسی را موقع عطسه و سرفه رعایت و حتما" از دستمال استفاده نمایند، این افراد باید چند روز اول بعد از ابتلا به بیماری را استراحت نمایند همچنین دانش آموزان در صورت ابتلا به این بیماری، برای پیشگیری از  انتشار، پس از بهبودی به مدرسه مراجعه نمایند.

معاون بهداشت دانشگاه در پایان گفت: علاوه بر تزریق واکسن، داشتن استراحت کافی، ورزش منظم، رعایت رژیم غذایی مناسب و استفاده از میوه های حاوی ویتامین ث در پیشگیری از بیماری آنفلوانزا بسیار موثر هستند

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار