نشست هم اندیشی نمایندگان سازمانهای مردم نهاد فعال در شهر تبریز
فرماندار تبریز از همه سازمانهای مردم نهاد و تشكلهای خیریه كه مجوز نصب صندوقهای صدقات را در سطح شهر دارند خواست مجوز خود را به فرمانداری ارائه نمایند و تصریح كرد: با آغاز طرح ساماندهی این صندوق ها، نهادها و تشكل هایی كه بدون مجوزهای لازم اقدام به نصب صندوق نموده باشند مشمول طرح ساماندهی می شوند
کد خبر: ۳۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲ 06 May 2015

به گزارش خبرنگار  تابناک تبریز، رحیم شهرتی فر در نشست هم اندیشی نمایندگان سازمانهای مردم نهاد فعال در شهر تبریز  با اشاره به این مساله كه بزرگترین سرمایه سازمانهای مردم نهاد، اعتماد مردم به آنهاست، حفظ و صیانت از اعتماد مردم را از مهمترین وظایف این تشكلها دانست و گفت: اعتماد مردم چیزی نیست كه یكباره و شب شبه به دست آمده باشد به همین جهت در حفظ این سرمایه ارزشمند باید نهایت دقت و توجه صورت پذیرد.

وی به سابقه طولانی و درخشان خیریه در تبریز اشاره كرد و گفت: نهادهای مردمی خیریه در تبریز به لحاظ حجم و اثرگذاری فعالیتهایشان در سطح كشور زبانزد هستند و توانسته اند خدمات بسیاری را برای مردم شهر انجام دهند.

فرماندار تبریز در پاسخ به سوالی در خصوص نهادهای مختلف صادر كننده مجوز فعالیت سمن ها گفت: این مورد در قانون پیش بینی شده بود و اكنون مقرر شده است همه مجوزهای لازم برای آغاز فعالیت رسمی تشكلهای مردمی از سوی وزارت كشور صادر گردد.

شهرتی فر از همه سازمانهای مردم نهاد و تشكلهای خیریه كه مجوز نصب صندوقهای صدقات را در سطح شهر دارند خواست مجوز خود را به فرمانداری ارائه نمایند و تصریح كرد: با آغاز طرح ساماندهی این صندوق ها، نهادها و تشكل هایی كه بدون مجوزهای لازم اقدام به نصب صندوق نموده باشند مشمول طرح ساماندهی می شوند.

به گفته وی، این ساماندهی در حوزه تابلوهای تسلیت كه از سوی برخی نهادهای خیریه تهیه و فروخته می شود هم لازم الاجراست و عرضه کنندگان این تابلوها نیز برای استمرار فعالیت خود باید مجوزهای لازم قانونی را به فرمانداری ارائه دهند.

شهرتی فر همچنین خواستار ورود سازمانهای مردم نهاد به حوزه های متنوع اجتماعی شد. وی فعالیت سمن ها در حوزه موضوعات علمی، فرهنگی و درمانی به ویژه در رابطه با بیماریهای خاص، مبارزه با اعتیاد، پیشگیری مشكلات اجتماعی و مسائل مرتبط با زندگی اجتماعی را از جمله نیازهای جدید جامعه برشمرد.

در این نشست كه در محل سالن جلسات استانداری تبریز برگزار شد، نمایندگان 54 تشكل مردم نهاد شهر تبریز به بیان دیدگاهها، طرح نظرها، ارائه پیشنهاد برای بهبود فعالیت و سایر نیازهایشان پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار