وزیر راه وشهرسازی:
باز سازی کامل بندر خرمشهر از مهمترین قرارداد های ما است که در نتیجه آن منابع دسترسی به خلیج فارس بیشتر می شود.
کد خبر: ۳۱۸۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳ 27 October 2016
به گزارش تابناک خوزستان، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خوزستان متعلق به ایران است و افتخار من این است که خودم را خوزستانی بدانم، گفت: ارزش مردم و سرمایه ی انسانی در استان خوزستان از انرژی آن برای من نیز بیشتر است.

آخوندی گفت: بایدتمام ملت ایران یک پارچگی حمل و نقل را حفظ کنند، لذا خوزستان مهمترین استان در ایجاد تامین انرژی، حمل و نقل، فرودگاه و ریلی است.

وی با اشاره به اینکه اولین قرارداد مورد بحث، رونق حمل و نقل دریایی در استان است؛ خاطر نشان کرد:  باز سازی کامل بندر خرمشهر از مهمترین قرارداد های ما است که در نتیجه آن منابع دسترسی به خلیج فارس بیشتر می شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مقدمات دو موضوع مهم لایروبی و نجات مغروقه ها در حال فراهم شدن است؛ عنوان کرد: نوید لایروبی  بندر خرمشهر  را به مردم عزیز استان خواهم داد، همچنین مبلغی بالغ بر 62 میلیارد تومان برای نجات مغروقه ها در نظر گرفته شده است.


آخوندی با اشاره موضوع مهم بازسازی خطوط ریلی اهواز به تهران، تصریح کرد:  70 سال است که ریل این مسیر بازسازی نشده و نیاز به  بازسازی دارد ، همچنین خطوط ریلی اندیمشک به درود و اندیمشک به بندر امام با توجه به سختی زیاد کار به دلیل وجود تونل های متعدد  و  همچنین بازسازی راه آهن شوشتر در دستور کار قرار دارند.

وی افزود: سه پروژه ی دیگر ریلی ،مسافری و باری از جمله اتصال ریل از دزفول به اهواز انجام  و همچنین ایستگاه جدید ریلی اهواز به سر بندر نیز افتتاح می شود.

منبع: تابناک
برچسب ها: بندر خرمشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار